دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری ایلام

جاذبه های گردشگری ایلام

ایلام : به دلیل قرار گرفتن مرز مهران در این شهر که یکی از مهم ترین مرز های مهم برای سفر اربعین در ماه محرم است، ایلام همیشه مورد توجه قرار گرفته است. مردم این شهر با زبان شیرین کردی صحبت می کنند.

ایلام از جمله شهرهایی است که بهترین جاذبه های بکر و طبیعی را در خود جای داده است اگر قصد مسافرت به این شهر را دارید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه قصد داریم تا چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری ایلام را به شما عزیزان معرفی نماییم.

تنگه رازیانه

برای بازدید از تنگه رازیانه در اولین قدم باید به شهر ایلام برسید. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. اگر قصد دارید تا از طریق زمینی سفر کنید، می توانید با تهیه بلیط اتوبوس ایلام خودتان را به این شهر زیبا برسانید.

50 کیلومتر که از ایلام بگذرید به جاده ای به نام بدره خواهید رسید، سپس از دره شهر رد شوید تا به روستای چنار باشی برسید. تا تنگه رازیانه تنها 5 کیلومتر باقی می ماند که با چند دقیقه رانندگی به آنجا خواهید رسید. تنگه رازیانه در دامنه کوهی به نام کبیر کوه واقع شده و در سال های گذشته به عنوان یکی از آثار طبیعی کشور، در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

تنگه رازیانه ایلام

این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فردی است و علاوه بر اینکه یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایلام محسوب می شود، مطالعات و پژوهش های مختلفی در سطح علوم زمینی، هیدرولوژی و محیط زیست در این منطقه صورت می گیرد.

گورستان چنار

گورستان چنار یکی دیگر از امکان تاریخی استان ایلام است که در منطقه چنار باشی قرار گرفته و قدمت آن مربوط به 1000 سال قبل از میلاد باز می گردد. جالب است بدانید در این گورستان چند گور کشف شده است.

گورها به رسم مردم آن زمان در خمره هایی کوچک به خاک سپره شده بودند و همه اشیاء و لوازم مرده هم در داخل خمره بوده است. همانطور که گفتیم راه های مختلفی برای دسترسی به ایلام وجود دارد. به شما پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه به ایلام سفر کنید ابتدا از استان کرمانشاه دیدن کنید که ایلام در واقع یکی از توابع کرمانشاه است. سپس می توانید با تهیه بلیط هواپیما ایلام به این شهر سفر کنید.

رودخانه سیمره

رودخانه الوند از کوه های الوند در همدان سرچشمه می گیرد و بعد از اینکه از تویسرکان، نهاوند و ملایر می گذرد از یک بستر کوهستانی عبور می کند و به بیستون می رسد، سپس به سوی کرمانشاه روانه می شود. در آنجا پس از گذر از رودخانه قره سود به ماهی دشت، نهاوند و سپس به لرستان منتهی می شود. نیمی از تاریخ چندین و چند ساله ایلام با سیمره گره خورده و این رودخانه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایلام به شمار می رود.

رودخانه سیمره

غار خفاش

این غار به عنوان تنها غار خفاش در ایران شناخته می شود و در روستای دهلران قرار دارد. برای کسانی که به طبیعت گردی علاقه دارند، بازدید از این غار زیبا بسیار هیجان انگیز است. این غار در 1 کیلومتری چشمه های آب گرم دهلران قرار گرفته است. غار خفاش ایلام دارای 256متر است و گونه های مختلف خفاش با بال های پهن در آن زندگی می کنند.

تالاب سیاه درپوش

این تالاب که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایلام است در جنوب غربی منطقه ملکشاهی واقع شده است و مساحت آن حدود 4 هکتار می باشد. ارتفاع تالاب سیاه درپوش از سطح دریاهای آزاد 2740 متر است و درجه حرارت آن 14 درجه سانتی گراد است. مقدار بازندگی سالیانه این تالاب حدود 600 میلی متر است و در همه فصل های سال پر آب می باشد.

تالاب سیاه درپوش جز مناطق ییلاقی محسوب می شود و شکل ظاهری آن دایره ای است. شما می توانید برای بازدید از تمامی مقاصد گردشکری این شهر کرد زبان و مهمان نواز به سایت مستر بلیط مراجعه نمایید.

کبیر کوه

کبیر کوه

کبیر کوه یکی از مهم ترین رشته کوه های ایلام است.این کوه دارای 175 طول و عرضی حدود 45 تا 80 کیلومتر است. مساحت کوه کبیر تقریبا 950000 هکتار می باشد که این یعنی نصف مساحت این شهر را در بر گرفته است.

به جرعت می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایلی که استان ایلام را لحاظ گردشگری محبوب و مشهور است وجود کبیر کوه می باشد. کبیر کوه محلی برای زندگی گونه های مختلف جانوری است. این منطقه از پوشش گیاهی بسیار متنوعی برخوردار است. در مناطق اطراف کبیر کوه بالغ بر 20 هزار هکتار مناطق حفاظت شده جنگلی وجود دارد..

همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم استان ایلام یکی از مهم ترین مقاصد مسافرتی است و همانطور کع می دانید به دلیل وجود مرز مهران سالانه مسافرین زیادی با تهیه بلیط اربعین و از طریق این مرز راهی کربلا می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا