دسته‌بندی نشده

معرفی ارزش غذایی و خواص کلم سفید

همه چیز درمورد کلم پیچ سفید

کلم پیچ یک رقم سبز از سبزی‌ های برگ سبز از گونه Brassica oleracea است که همچنین شامل بروکلی، گل‌ کلم، کولارد سبز، کلم بروکسل و کلم قمری می‌ باشد.

در حالی‌ که بسیاری از مردم این سبزی‌ ها را به‌ عنوان گونه‌ های مختلف، با طعم‌ های مختلف و کاربردهای مختلفی در آشپزی می‌ دانند، آن‌ ها در واقع همه‌ گونه‌های یکسان هستند که به هفت گروه اصلی ارقام تقسیم ‌شده‌ اند.

بر اساس این گروه‌ های طبقه‌بندی، کلم پیچ بیشتر مربوط به سبزی‌ های کولارد سبز است. این سبزی دارای برگ‌ های سبز یا بنفش است که تمایل به چین‌ و چروک خوردگی دارند و کاملاً متراکم و زبر هستند و بر خلاف سایر ارقام Brassica oleracea که در مرکز گیاه قرار دارند، سرهای تنگ را تشکیل می‌دهند که توسط برگ‌ های نازک‌ تر و ملایم‌ تر احاطه‌ شده‌ اند.

در 100 گرم کلم خام، تقریباً حدوداً 5.8 گرم کربوهیدرات و 2.5 گرم فیبر وجود دارد. این میزان کربوهیدرات شامل قندهای ساده و پیچیده است که به عنوان منبع اصلی انرژی در بدن استفاده می‌شوند. همچنین، فیبر موجود در کلم می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کند و سلامت دستگاه گوارش را حفظ کند.

کالری و ارزش غذایی کلم پیچ سفید

هر 100 گرم کلم پیچ سفید حاوی 22 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 22
پروتئین 1 گرم
کربوهیدرات 5.8 گرم
فیبر 2 گرم
ویتامین ک 85٪ از نیاز روزانه توصیه شده
ویتامین سی 54 از نیاز روزانه توصیه شده
فولات 10٪ نیاز روزانه توصیه شده
منگنز 7٪ از نیاز روزانه توصیه شده
ویتامین ب6 6٪ از نیاز روزانه توصیه شده
کلسیم 4٪ از نیاز روزانه توصیه شده
پتاسیم 4٪ از نیاز روزانه توصیه شده
منیزیم 3٪ نیاز روزانه توصیه شده

کلم/کلم پیچ/کلم سفید/کلم پیچ سفید/کالری کلم/کالری کلم پیچ/کالری کلم سفید/کالری کلم پیچ سفید/ارزش غذایی کلم/ارزش غذایی کلم سفید/ارزش غذایی کلم پیچ/ارزش غذایی کلم پیچ سفید/خواص کلم/خواص کلم سفید/خواص کلم پیچ/خواص کلم پیچ سفید

بیشتر بخوانید:

کالری گل کلم : گل کلم پخته و خام چقدر کالری دارد ؟

کالری کاهو : 100 گرم کاهو چقدر کالری دارد ؟

کلم/کلم پیچ/کلم سفید/کلم پیچ سفید/کالری کلم/کالری کلم پیچ/کالری کلم سفید/کالری کلم پیچ سفید/ارزش غذایی کلم/ارزش غذایی کلم سفید/ارزش غذایی کلم پیچ/ارزش غذایی کلم پیچ سفید/خواص کلم/خواص کلم سفید/خواص کلم پیچ/خواص کلم پیچ سفید

خواص کلم پیچ سفید

1. خواص کلم پیچ در کنترل التهاب

التهاب همیشه یک چیز بدی نیست. در واقع، بدن شما بر پاسخ التهابی متکی است تا از عفونت جلوگیری کند یا به سرعت بهبود یابد. این نوع التهاب حاد یک پاسخ طبیعی به آسیب یا عفونت است.

از سوی دیگر، التهاب مزمن که در طی مدت زمان طولانی رخ می دهد، به بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، آرتریت روماتوئید و بیماری التهابی روده مرتبط است.

سبزیجاتی مانند کلم حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مختلف است که نشان داده شده است در کاهش التهاب مزمن موثرند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که خوردن بیشتر سبزیجات برخی از نشانگرهای التهابی خون را کاهش می دهد.

2. خواص کلم پیچ در بهبود گوارش

اگر می خواهید سلامت گوارشی خود را بهبود ببخشید، کلم پیچ غنی از فیبر است. این گیاه ترد پر از فیبر نامحلول است که کمک می کند تا سیستم گوارش را با اضافه کردن حجم به مدفوع و ارتقاء حرکات منظم روده به خوبی حفظ کند.

علاوه بر این، فیبر نامحلول تعداد باکتری های مفید در روده را افزایش می یابد. این باکتری ها عملکرد مهمی مانند حفاظت از سیستم ایمنی بدن و تولید مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین های K2 و B12 را انجام می دهند. خوردن کلم پیچ بیشتر یک راه عالی برای حفظ سیستم گوارش شما به صورت سالم است.

3. خواص کلم پیچ در کاهش فشار خون

فشار خون بالا بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و عامل اصلی خطر بیماری قلبی و سکته مغزی است. پزشکان به اغلب بیماران با فشار خون بالا توصیه می کنند تا میزان مصرف نمک خود را کاهش دهند.

با این حال، شواهد اخیر نشان می دهد که افزایش پتاسیم در رژیم غذایی نیز برای کاهش فشار خون اهمیت دارد. پتاسیم یک ماده معدنی مهم و الکترولیتی است و یکی از وظایف اصلی آن کمک به تنظیم فشار خون در مقابله با اثرات سدیم در بدن می باشد.

پتاسیم به دفع سدیم بیش از حد از طریق ادرار کمک می کند. همچنین دیواره های رگ های خونی که فشار خون را کاهش می دهد، آرام می کند. در حالی که سدیم و پتاسیم برای سلامتی مهم هستند، رژیم های مدرن سدیم بسیار زیاد و پتاسیم کمی دارند.

خوردن کلم غنی از پتاسیم یک روش خوشمزه برای کاهش فشار خون بالا است و ممکن است به حفظ آن در محدوده سالم کمک کند.

4. کلم پیچ سفید و مراقبت از مو

این ماده غذایی غنی از آهن، ویتامین C و ویتامین A است که برای تقویت مو و تحریک رشد آن بسیار مفید است. مواد غذایی مانند ویتامین A برای تولید مو موردنیاز است و ویتامین C یک بخش کلیدی از کلاژن است که در ساختار مو بسیار حیاتی است. علاوه بر این، سطوح مناسبی از آهن برای محافظت در برابر ریزش موی ناخواسته موردنیاز است.

5. کلم پیچ سفید و کمک به فرایند کاهش وزن

با دریافت کمتر از ۴۰ کالری با مصرف یک فنجان این سبزی سبز برگ، می‌ توانید افزایش قابل‌ توجهی از مواد مغذی و آنتی‌ اکسیدان‌ها را بدون به خطر انداختن رژیم غذایی خود دریافت کنید.

اگر شما با افزایش وزن مبارزه می‌کنید، کلم پیچ سفید می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و سرعت فرایند چربی سوزی شما را افزایش دهد و به شما کمک می‌کند حتی وزن بیشتری را از دست بدهید !

6. کلم پیچ سفید سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد

تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین K باعث افزایش حساسیت به پوکی استخوان و شکستگی استخوان می‌شود. برای تأمین مقدار مورد نیاز ویتامین K علاوه بر تعدادی از مواد معدنی دیگر که برای سلامتی استخوان‌ها حیاتی است، کلم پیچ انتخاب خوبی برای افزایش تراکم مواد معدنی استخوان است.

کلم/کلم پیچ/کلم سفید/کلم پیچ سفید/کالری کلم/کالری کلم پیچ/کالری کلم سفید/کالری کلم پیچ سفید/ارزش غذایی کلم/ارزش غذایی کلم سفید/ارزش غذایی کلم پیچ/ارزش غذایی کلم پیچ سفید/خواص کلم/خواص کلم سفید/خواص کلم پیچ/خواص کلم پیچ سفید

خواص کلم پیچ بسیار عالی است و طعم خوشمزه ای دارد. می توان آن را خام و یا پخته شده و به انواع مختلفی مانند سالاد، سوپ، خورش ها و پلو ها اضافه کرد. علاوه بر اینکه با بسیاری از دستور العمل ها سازگار است، کلم بسیار مقرون به صرفه است.

مهم نیست چطور کلم را تهیه می کنید، در هر صورت افزودن این گیاه به بشقابتان یک روش خوشمزه برای سلامت و بهره بردن از خواص کلم پیچ برای شماست.

بیشتر بخوانید:

کالری گوجه فرنگی خام و پخته شده : گوجه فرنگی چه خواصی دارد ؟

کالری سیب زمینی : 100 گرم سیب زمینی چقدر کالری دارد ؟

کالری هویج : 100 گرم هویج چقدر کالری دارد ؟

بادمجان چقدر کالری دارد ؟ آیا برای مصرف در رژیم لاغری مناسب است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا