دسته‌بندی نشده

مصرف سیب برای قلب چه فوایدی دارد ؟

خواص سیب برای قلب

برخی از خوراکی‌ها برای تقویت قلب مؤثر هستند مثل سیب، گلابی رسیده و شیرین، به، انار، لیمو، نارنج، بالنگ و آناناس که علاوه بر داشتن ویتامین و مواد مغذی، تقویت کننده قلب بوده و از تجمع مواد زائد و نامناسب در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند.

ارزش غذایی سیب

خواص سیب ناشی از ویتامین‌ها و مواد مغذی درون آن است. مواد اصلی موجود در سیب شامل انواع فیبرهای غذایی محلول و نامحلول در آب مانند پکتینها، تانن‌ها، فلاونوئیدها، پلی فنولها، مواد معطر مانند ترکیبات هگزانال، بوتریک اسید، آنتی اکسیدانها، بنزول و اسیدهای میوه مانند اسید سالیک که بیشتر در سیب رسیده و اسید کینیک، اسید سوکسینیک و اسید سیتریک که بیشتر در سیب نرسیده یافت میشود، است. همچنین این میوه حاوی ویتامین (آ) و (ث) و عناصر معدنی ضروی کلسیم، پتاسیم، آهن، مس و منیزیم است.

دلیل موثر بودن سیب برای قلب

سیب و کاهش کلسترول

جریان خون حاوی کلسترول است. هنگامی که مقدار این کلسترول بالا می رود بر جریان خون تاثیر گذاشته و باید کاهش یابد.

سیب حاوی مواد مغذی و شیمیایی گیاهی است که به ترتیب فیتونوترینت و فیتوکمیکال نامیده می شوند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و کلسترول اضافی خون را کاهش می دهند.

مصرف روزانه سیب تجزیه کلسترول را نسبت به حالت عادی ۲۰ درصد افزایش می دهد.

سیب برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

کاهش کلسترول خون و تسهیل جریان خون بر حفظ سلامتی قلب تاثیر دارد. همچنین، در مطالعات بیان شده که مصرف سیب مشکلات مرتبط با پلاک و التهاب دیواره شریان ها را کاهش می دهد.

این میوه سرشار از فیبر (دارای ۴ گرم فیبر به همراه پوست) بوده و خطر ابتلا به بیماری کرونری قلب را ۱۴ درصد کاهش می دهد. پکتین نوعی فیبر است که در سیب نیز موجود بوده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی را پایین می آورد.

کنترل بیماری های قلبی عروقی با تغذیه مناسب

سیب مواد مضر برای سلامت قلب ندارد

سیب به دلیل نداشتن مواد مضر، سلامت قلب را حفظ می کند. برخی از این مواد شامل چربی اشباع، سدیم و کلسترول می شوند که مقادیر زیاد آن ها برای سلامت قلب مضر است.

بنابراین، به بیماران قلبی توصیه می شود که یک یا دو سیب در روز میل کنند.

سیب برای کاهش حملات قلبی

سیب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب است.

فشار خون بالا یکی از عوامل بروز حملات قلبی است که پتاسیم موجود در سیب خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.

رابطه بین آنزیم های قلبی موجود در خون و حمله قلبی چیست

سرکه سیب برای قلب

سرکه سیب درمانی برای بیماری های قلبی نیست! اما ثابت شده است که همین ماده باعث کاهش فشار خون بالا و کاهش سلول های چربی شکم می شود.

اگرچه این بیماری به طور مستقیم بر سلامت قلب تأثیر نمی گذارد، ولی با کاهش مقدار تری گلیسیرید، ممکن است غیرمستقیم به نفع کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند قرار بگیرد

سرکه سیب چه خواصی دارد؟

مواد معدنی موجود در سیب

سیب سرشار از کلسیم، منیزیوم و پتاسیم است. این میوه همچنین حاوی پکتین، آنتی اکسیدان، اورسولیک اسید، ویتامین C و مقادیر اندک کالری است.

مواد معدنی گفته شده نقشی کلیدی در حفظ سلامت قلب و تسهیل عملکرد های اصلی بدن ایفا می کنند.

صرف نظر از مصرف میوه سیب، می توان از آب آن نیز استفاده کرده یا سرکه آن را نیز به سالاد های خود اضافه کرد.

حال که مزایای مصرف سیب را می دانید برای داشتن قلبی سالم، اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود را فراموش نکنید

خواص سیب برای قلب

خواص سیب (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت سیب گرم و تر است. به طور کلی از خواص سیب می توان به حفظ سلامت کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از آب مروارید، آلزایمر و پوسیدگی دندان اشاره کرد. دیگر خواص درمانی این میوه به شرح زیر می‌باشد:

مفید برای سلامت دندان

یکی از ویژگیهای مفید سیب برای سلامتی، حفظ سلامت دندانها و پیشگیری از پوسیدگی مداوم است. گاز زدن و جویدن سیب موجب تحریک تولید بزاق دهان شده که این مسئله باعث کاهش سطح باکتری ها و در نتیجه کاهش پوسیدگی دندان ها می شود.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از مهمترین و اصلی ترین خواص سیب افزایش قدرت ذهن و عملکرد مغز است. مصرف سیب برای کودکان باعث افزایش قدرت یادگیری در آنها و مصرف سیب برای سالمندان به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان

مواد موجود در سیب دارای خاصیت ضد میکرب و ضد سرطانی بوده، باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز انواع سرطان میگردد. جالب است بدانید این مواد موثر و مفید بیشتر در پوست سیب یافت میشود و بنابراین مصرف سیب با پوست توصیه میشود.

مفید برای سلامت قلب

یکی از خواص سیب کاهش کلسترول و چربی خون است، همچنین مواد موجود در سیب از نشست کلسترول بر روی دیواره رگها و گرفتگی عروق پیشگیری میکنند و به همین جهت باعث افزایش سلامت قلب شده و مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی مفید است.

درمان اسهال و یبوست

یکی از خواص عجیب سیب مفید بودن مصرف این میوه چه در زمان اسهال و چه در هنگام یبوست است. فیبر موجود در سیب عملکرد دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها را بهبود داده و علاوه بر این سندروم روده تحریک پذیر را خنثی می کند. بهتر است برای درمان اسهال از سیب ترش و بدون پوست استفاده و برای درمان یبوست سیب شیرین مصرف شود.

مفید برای بیماران دیابتی

خوردن روزانه سیب به کنترل نوسانات قند خون کمک میکند. به طور کلی با وجود قند طبیعی در سیــب، خوردن این میوه باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شود. بنابراین، سیـب برای افراد مبتلا به دیابت و یا سایر اشخاصی که باید از سرعت افزایش قند خون خود بکاهند، بسیار مفید و موثر است.

بیشتر بخوانید :

۳۲ خاصیت باورنکردنی سرکه سیب برای سلامتی

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

سیب خشک و تمام فواید بی نظیر این میوه خشک شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا