دسته‌بندی نشده

مسئله ازدواج و مشاوره

مسئله ازدواج و مشاوره

هر جوانی برای شروع زندگی مشترک نیاز مند مشاوره و اموزش های پیش از ازدواج است برای اینکه مشاور درست را انتخاب کنیدو از مشاور به خوبی مدد بجویید به این توصیه ها عمل کنید .

مسئله ازدواج و مشاوره

1-خودتان را بشناسید
پس از مراجعه به مشاور از او بخواهید تا به شما در شناخت ابعاد شخصیتی شما کمک کند برای مثال اینکه چقدر عزت نفس دارید و یا چقدر اضطراب و یا وسواس دارید می تواند به شما کمک کند تا انتخاب درستی داشته باشید .

2-ترک عات های غلط
در این کلاس ها شما می اموزید که عادات غلط را ترک کنید چرا که شما می خواهید یک زندگی تازه را شروع کنید و باید عادات زشت و ناپسند خود را کنار بگذارید .

3-مهارت های ارتباطی را بیاموزید
یکی از این مهارت ها مهارت گوش دادن است که فرد بتواند به همسر خود به صورت درست و اساسی گوش فرا دهد به گونه ای که همسرش احساس کند به او گوش داده می شود.

4-تفاوت های زن و مرد را بیاموزید
زنان و مردان در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف دارند .در جهان بینی در کلی و جزیی نگری دیدن و …و شما باید این تفاوت ها را در کلاس های آموزشی فرا بگیرید .

ویژگی های یک مشاور – متخصصص بودن
اوباید در رشته روان شناسی و یا مشاوره کارشناس ارشد ویا دکتر باشد و نامش در سایت روان شناسی ثبت شده باشد .

دو نفره نزد مشاور رفتن
بهتر از هر دو باهم به نزد مشاور بروید و اگر مرد رضایت نداد خانم ابتدا برود و سپس او را راضی به مشاوره رفتن کند .
در آخر اینکه قبل از اینکه به مشکلی برخورد کنید نزد مشاور بروید و همه راهکارهای زندگی موفق را از اوبیاموزید.یادتان باشد برای خوب زندگی کردن باید هر روز مطالعه کنید و مشورت کردن را فراموش نکنید.خوش بخت باشید .

منبع :نشریه سپیده دانایی با اندکی تلخیص

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا