دسته‌بندی نشده

مروری بر ارزش غذایی و خواص لیمو ترش

دانستنی های لیمو ترش

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود، لیموها را بیشتر به علت آب آن‌ها پرورش می‌دهند. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ها می‌گردد.

در واقع لیمو ترش درختچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌ رسد و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر امکان دارد (آب و هوا مدیترانه‌ ای). شاخه‌ هایش بلند و برگ هایش پهن و سبز مات و بیضی است.

دمبرگ ها واضح و اندکی بالدارند. گل هایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به غایت معطرند. گل آوری آن عملاً مداوم است (لیمو ترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد). میوه اش بیضی شکل است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد.

کالری و ارزش غذایی لیمو ترش

هر 100 گرم لیمو ترش حاوی 30 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 30
کربوهیدرات 10.54 گرم
پروتئین 0.70 گرم
چربی 0.20 گرم
آب 88.26 گرم
فیبر 2.80 گرم
قند 1.69 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
ویتامین A 2.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.22 میلی گرم
فولات (B9) 8.00میکروگرم
کلسیم 33.00 میلی گرم
آهن 0.60 میلی گرم
منیزیم 6.00 میلی گرم
پتاسیم 102.00 میلی گرم
سدیم 2.00 میلی گرم
روی 0.11 میلی گرم
مس 0.07 میلی گرم

لیمو ترش/لیموترش/کالری لیمو ترش/کالری لیموترش/کالری لیمو/لیمو/خواص لیمو ترش/خواص لیموترش/خواص لیمو/ارزش غذایی لیمو/ارزش غذایی لیمو ترش/ارزش غذایی لیموترش

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد کالری مورد نیاز بدن

فواید شگفت انگیز لیمو!

لیمو ترش/لیموترش/کالری لیمو ترش/کالری لیموترش/کالری لیمو/لیمو/خواص لیمو ترش/خواص لیموترش/خواص لیمو/ارزش غذایی لیمو/ارزش غذایی لیمو ترش/ارزش غذایی لیموترش

خواص لیمو ترش

1. افزایش ایمنی بدن با لیمو ترش

لیمو یک منبع خوب ویتامین C است که یک ماده مغذی مهم مرتبط با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است. در واقع، مقدار یکسانی ویتامین C در لیمو و پرتقال وجود دارد. نه تنها این، بلکه لیمو غنی از آنتی اکسیدان ها نیز می باشد که می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند و ایمنی را بهبود بخشد.

مصرف کافی ویتامین C می تواند به کاهش مدت زمان و شدت عفونت های دستگاه تنفسی کمک کند. ویتامین C همچنین می تواند به جلوگیری از مالاریا، اسهال و ذات الریه کمک کند و حتی می تواند نتایج را برای افرادی که از این شرایط رنج می برند بهبود بخشد.

لیمو همچنین آنتی اکسیدان بالایی دارد که می توانند از سلول های شما با خنثی کردن مضرات رادیکال های آزاد، محافظت کنند و بدن شما را از عفونت های ناشی از ویروس یا باکتری مصون بدارند.

شما همچنین می توانید سیستم ایمنی بدن خود را با اضافه کردن مقدار زیادی مواد غذایی غنی از پروبیوتیک، بهبود بخشید و مصرف غذاهای پردازش شده و کم کیفیت را به حداقل برسانید.

2. کمک به مبارزه با سرطان با لیمو ترش

لیموها غنی از آنتی اکسیدان ها و عناصر مبارزه کننده با سرطان هستند. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که لیمو در کشتن سلول های سرطانی بسیار موثر است. به عنوان مثال یک مطالعه در عربستان صعودی نشان داد که عصاره میوه لیمو باعث کشتن سلول های سرطانی می شود.

به همین ترتیب، مطالعه دیگری در سال 2015 نیز نشان داد که اجزای موجود در آب لیمو، رشد سلول های سرطانی مختلف را به طور موفقیت آمیزی مهار می کنند.

لیمو همچنین شامل ترکیباتی همانند هسپریدین و دی لیمونن است که هر دو به عنوان خواص ضد سرطان شناخته شده اند. به لطف تمامی این خواص قدرتمند، لیمو یکی از مهم ترین غذاهای ضد سرطان محسوب می شود.

3. جلوگیری از سنگ کلیه با لیمو ترش

اگر از سنگ های کلیه رنج می برید، اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی می تواند مفید واقع شود. این به این دلیل است که لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند حجم ادرار را افزایش داده و مانع از ایجاد سنگ کلیه شود.

یک مطالعه کوچک که در مجله ارولوژی منتشر شد، 11 شرکت کننده را نزدیک به 4 سال تحت لیموناد درمانی قرار داد. محققان دریافتند که تشکیل سنگ کلیه به طور قابل توجهی کاهش یافت و از یک سنگ کلیه به طور متوسط در سال به کمتر از 0.13 در سال رسید.

مطالعه دیگری نشان داد که درمان بیماران سنگ کلیه با آب لیمو باعث افزایش میزان سیترات ادرار و کاهش میزان کلسیم در ادرار می شود که نشان می دهد، آب لیمو ممکن است یک درمان موثر دیگر برای از بین بردن علائم سنگ کلیه باشد.

4. افزایش جذب آهن با لیمو ترش

آهن یک ماده معدنی بسیار مهم برای بدن شما است و یکی از اجزای اصلی هموگلوبین است که در گلبول های قرمز یافت می شود و به بدن کمک می کند تا اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند.

گروه های زیادی از افراد مبتلا به کمبود آهن وجود دارد. برای مثال، گیاهخواران و وگان ها؛ آن ها نوعی از آهن را مصرف می کنند که بدن به خوبی جذب نمی شود. ویتامین C موجود در لیمو می تواند جذب آهن را افزایش دهد که می تواند برای پیشگیری از بیماری کم خونی فقر آهن مفید واقع شود.

یک مطالعه حتی نشان داد که مصرف 100 میلی گرم ویتامین C با وعده غذایی جذب آهن را 67 درصد افزایش داد.

5. بهبود کاهش وزن با لیمو ترش

یک لیوان آب لیمو سرد به سوزاندن کالری ها کمک می کند. برای مقایسه، یک فنجان آب پرتقال حاوی 112 کالری و حدود 26 گرم کربوهیدرات است. از سوی دیگر، فقط شش کالری در آب لیموی بدون قند وجود دارد.

علاوه بر این، در حالی که مقدار زیادی کربوهیدرات در لیمو وجود دارد، رقیق کردن آن با آب به طور چشمگیری باعث کاهش میزان کربوهیدرات در آب لیمو می شود و آن را تا دو گرم در هر وعده کاهش می دهد.

در حالی که خواص لیمو باعث کاهش وزن می شود، باید با رژیم غذایی مغذی و شیوه زندگی سالم همراه باشد تا واقعاً نتایجی را که می خواهید از کاهش وزن تان بدست آورید.

لیمو ترش/لیموترش/کالری لیمو ترش/کالری لیموترش/کالری لیمو/لیمو/خواص لیمو ترش/خواص لیموترش/خواص لیمو/ارزش غذایی لیمو/ارزش غذایی لیمو ترش/ارزش غذایی لیموترش

بیشتر بخوانید:

لیمو ترش ویک دنیا خاصیت

۴۱ خاصیت باورنکردنی لیمو ترش برای سلامتی

لیمو شیرین و لیمو ترش چه خواصی دارند ؟

لیمو ترش | کاهش سریع وزن و لاغری با لیمو و آبلیمو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا