دسته‌بندی نشده

مدارس کانادا آینده شغلی فرزندان شما را تضمین می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی که والدین می‌توانند برای فرزندان خود بگیرند، انتخاب نحوه‌ی آموزش آن‌ها است. انتخاب مدرسه یا موسسه آموزشی مناسب، بر رشد اجتماعی و روند تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر به سزایی دارد. در نتیجه والدین زیادی هستند که در فکر انتخاب بهترین مسیر تحصیلی برای فرزندان خود، همواره تلاش می‌کنند تا از این طریق آینده‌ی تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرزندانشان را تضمین کنند.

حال اینکه چرا کشور کانادا و به خصوص شهر ونکوور تا این حد مورد توجه والدین قرار گرفته، موضوعی است که در ادامه با دلایل آن آشنا خواهیم شد.

1- آموزش با زبان انگلیسی، زبانی مشترک و بین‌المللی

یکی از دلایلی که والدین فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند، یادگیری زبان جدید است و چه بهتر که این زبان جدید، یک زبان جهانی و بین‌المللی باشد. اگرچه روش‌های متعدد دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، اما قطعا یادگیری زبان در یک کشور خارجی که دانش‌آموز در محیط و فرهنگ آن کشور غوطه‌ور می‌شود به مراتب مؤثرتر است. با تحصیل در مدارس کانادا، به فرزندان خود این شانس را می‌دهید تا با دانش‌آموزان سراسر دنیا که هر یک نماینده‌ی ملیت‌های مختلف هستند، در یک محیط مشترک به تحصیل بپردازند. در مدارس کانادا، دوستی‌ها و روابط میان دانش‌آموزان بر پایه‌ی زبان انگلیسی شکل می‌گیرند و در نهایت موجب افزایش اعتماد به نفس و تسلط دانش‌آموزان می‌شود.

2- مراقبت، نظارت و برنامه‌ریزی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین هنگام انتخاب مدارس شبانه روزی بین المللی، این است که فرزندشان در آن محیط آموزشی از چه نوع مراقبت‌ها و یا نظارت‌هایی برخوردار خواهد بود. مدارس خصوصی بین المللی کانادا به دلیل فراهم کردن بستری ایده‌آل برای مراقبت از دانش‌آموزان و نظارت شبانه‌روزی بر روند تحصیلی آن‌ها در جهان شهرت دارند. معلمین و کارکنان این مدارس طبق بهترین‌ها متدهای آموزشی جهت تعلیم به دانش‌آموزان جهت توسعه و رشد فردی تربیت شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا والدین با خیالی آسوده‌تر بتوانند به اینگونه مدارس اعتماد کنند و فرزندان خود را ثبت‌نام نمایند.

در خارج از ساعات آموزشی و کلاس‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای ورزش و سایر فعالیت‌های دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود تا به رشد و توسعه اجتماعی آن‌ها کمک کند. طبیعتاً این برنامه‌ها، توسط منتورها و افراد آموزش دیده و خبره نظارت و مراقبت می‌شوند که در استعدادیابی دانش‌آموزان و رشد و توسعه استعدادهایشان بسیار مؤثر است.

3- دوره‌های آموزشی گسترده: از ثبت‌نام سالانه تا فارغ‌التحصیلی سریع‌تر

تحصیل در مدارس کانادا - بلواسکای

زمانی که والدین فرزندشان را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند، نمی‌خواهند مدت تحصیل و دوری از فرزندشان بیش از آنچه که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، طول بکشد. در برخی از مدارس خصوصی کانادا، دانش‌آموزان می‌توانند به صورت سالانه با ترم‌های آموزشی 3 ماهه ثبت‌نام کنند.

این سیستم آموزشی، به دانش‌آموزان جدید این امکان را می‌دهد تا از هر ترم بتوانند سال تحصیلی خود را شروع کنند و برای دانش‌آموزان مصممی که قصد دارند درس خود را سریع‌تر به پایان رسانند کاملا کاربردی است. همچنین پذیرش دانشگاهی زودهنگام و سفرهای فرصت مطالعاتی یا مهارت‌آموزی در این نوع از سیستم‌های آموزشی امکان‌پذیر است. به عنوان نمونه، رویکرد آموزشی سه ماهه‌ی Bodwell این امکان را می‌دهد تا دانش‌آموز دوره‌ی سه ساله آموزشی را طی دو سال و با نمرات و نتایج کاملا رضایت‌بخش، با موفقیت به اتمام رساند.

4- دسترسی به مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های معتبر در آمریکای شمالی

تعداد قابل توجهی از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های معتبر جهانی در کانادا و ایالات متحده واقع شده‌اند که هرساله پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان کوشا از سایر ملیت‌ها می‌باشند. در سیستم تحصیلی کانادا، اهمیت ویژه‌ای به دروس پایه و مقدماتی داده می‌شود که در انتخاب رشته و اپلای کردن دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. همچنین در صورتی که دانش‌آموزان در امتحانات استانی بریتیش کلمبیا موفق شوند، نیازی به آزمون‌های ورودی انگلیسی از قبیل آیلتس و تافل نخواهند داشت.

5- رعایت استاندارد نسبت دانش‌آموز به معلم در کلاس‌های با اندازه مناسب

یکی از موارد دیگری که دغدغه‌ی والدین می‌باشد این است که آیا تعداد دانش‌آموزان به حدی است که معلمان وقت کافی برای هر دانش‌آموز داشته باشند؟ یکی از مزایای اصلی آموزش خصوصی در مدارس کانادا این است که ظرفیت کلاس‌ها محدود است و معلمان به خوبی می‌توانند زمان را برای آموزش و نظارت هر دانش‌آموز مدیریت کنند. ظرفیت کلاس‌ها در مدارس خصوصی شبانه روزی کانادا 20 تا 24 نفر است در حالی که در سیستم آموزش دولتی این ظرفیت بین 30 تا 40 نفر است. علاوه بر آن در سیستم آموزشی دولتی، منابع و زیرساخت‌های کافی برای تدریس و مراقبت و نظارت بر دانش‌آموزان پیش‌بینی نشده است.

6- مستقل و مسئولیت‌پذیر شدن در زندگی

مدارس کانادا bluesky

زمانی که یکی از مدارس کانادا را برای تحصیل فرزند خود انتخاب می‌کنید، باید بدانید که درس‌هایی که فرزندان شما فرا خواهد گرفت محدود به تحصیلات آکادمیک نخواهد بود. فرزند شما در یک جامعه‌ی دیگر و دور از خانواده زندگی خواهد کرد و در کنار یادگیری دروس آموزشی، مسئولیت‌پذیری و مستقل زندگی کردن را به خوبی خواهد آموخت.

موسسه مهاجرتی بلو اسکای با ارائه خدمات گارانتی ویزا ، ارائه مشاوره تخصصی رایگان ، خدمات ویژه بورسیه تحصیلی برای شاگردان ممتاز، پذیرش فرزندان شما را برای تحصیل در مدارس کانادا تضمین می‌کند. برای اطلاع از شرایط و هزینه‎ های تحصیل و زندگی در مدارس کانادا به سایت https://blueskystudy.org/ مراجعه کنید و از کارشناسان تحصیل در خارج ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

https://blueskystudy.org/canada-courses/abstract-studying-in-canada/

جمع‌بندی

به طور خلاصه، تصمیم‌گیری درباره‌ی ثبت‌نام در یک مدرسه‌ی روزانه‌ی محلی یا در یک مدرسه‌ی خارجی مانند کانادا نه فقط برای دانش‌آموز، بلکه برای تمام اعضای خانواده‌ی آن نیز یک تصمیم بزرگ است.

۱۰ مزیت تحصیل در کانادا

۱- هزینه تحصیلی کمتر به نسبت تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا

۲- امکان تحصیل در یکی از ۹۶ دانشگاه برتر دنیا و دریافت مدارک تحصیلی معتبر مورد تایید در سراسر دنیا

۳- تحصیل به زبان انگلیسی

۴- زندگی در کشوری امن، با کیفیت بالا و مهاجر پذیر با تنوع فرهنگی بالا

۵- امکان کار همزمان در طول تحصیل

۶- امکان دریافت ویزای تحصیلی برای همراه

۷- امکان دریافت ویزای کار برای همسر دانشجو

۸- امکان تحصیل فرزندان دانشجویان بین ‌المللی در مدارس دولتی کانادا

۹- امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیل

۱۰- مکان دریافت ویزای کار بلافاصله پس از پایان تحصیل

خانواده‌ها در کنار امید به آینده، باید مطمئن شوند که فرصت‌های پیشرفت و ترقی فرزندانشان در محیطی امن و با مراقبت‌ها و نظارت‌های ایده‌آل، در اختیارشان قرار خواهد گرفت. تحصیل در مدارس کانادا می‌تواند به آرزوی والدین رنگ واقعیت ببخشد و این آرزو هم چیزی نخواهد بود جز قبولی و ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر و عالی رتبه جهانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا