دسته‌بندی نشده

ماساژ پاها ؛ راهکار جادویی برای رفع سردرد

حتماً شما نیز بعد از یک روز سخت کاری که اضطراب و استرس زیادی نیز داشته‌اید سردردهای شدید را تجربه کرده‌اید. بسیاری از سردرد‌ها ناشی از استرس‌ها و اضطراب‌های روزانه و همچنین کار زیاد هستند که این امری طبیعی بوده و برای اکثر انسان‌ها اتفاق می‌افتد.

راه‌های زیادی برای درمان سردرد وجود دارد از داروهای شیمیایی گرفته که عموماً عوارض زیادی را به همراه دارند تا داروهای گیاهی مختلف. یک راه متفاوت برای درمان سردردهای روزانه ماساژ است آن هم ماساژ پا!

بله درست شنیدید ماساژ پا می‌تواند برای سردرد بسیار مفید واقع شده و در خیلی از مواقع آن را به صورت کامل درمان کند. پزشکان زیادی هستند که تاثیر ماساژ پا در از بین رفتن سردردهای روزانه را تایید کرده و حتی آن را به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند.

بهترین راه برای انجام ماساژ پا به منظور از بین بردن سردرد با استفاده از دستگاه ماساژور است. اما اگر شما در خانه خود دستگاه ماساژور ندارید می‌توانید ماساژ پا را خودتان در خانه انجام داده و از شر سردرد خلاص شوید.

در ادامه این مطلب در قصد داریم به فواید ماساژ پا برای سردرد اشاره کرده و نگاهی کوتاه به تاریخچه این ماساژ بیاندازیم. همراه ما باشید تا شما نیز با ماساژ پا بیشتر آشنا شده و از آن به منظور از بین بردن سردردهای خود استفاده کنید.

رفع مشکل سردرد با ماساژ پا

ماساژ دادن پاها می‌تواند باعث کاهش سردرد شود. برای اینکه بتوانید این ماساژ را در خانه انجام دهید باید تکنیک‌های آن را به درستی یاد گرفته و پیاده سازی کنید. البته همانگونه که گفتیم بهترین راه استفاده از دستگاه‌های ماساژور مختلف مانند صندلی ماساژور است.

یاد گرفتن تکنیک‌های ساده مالش دادن پا‌ها می‌تواند شما را در هنگام سردرد بسیار یاری کرده و به شما در کاهش سردردتان کمک کند.

تاریخچه ماساژ پا:

اگر نگاهی به کتب تاریخی در این زمینه بیاندازید متوجه خواهید شد که ماساژ پا در مصر باستان، چین و ژاپن به منظور درمان دردهای مختلف استفاده می‌شده است. با گذشت زمان و تحقیقات انجام شده در این زمینه، ثابت شد که واقعا ماساژ پا می‌تواند در درمان دردهای مختلف بدنی مانند سردرد بسیار موثر باشد و به همین دلیل امروزه ماساژ پا بسیار گسترش یافته و تقریباً در تمامی‌نقاط دنیا اجرا می‌شود.

ماساژ پا چیست و چگونه انجام می شود ؟

به تمامی تکنیک‌هایی که شما بر روی پاهایتان به منظور رفع برخی دردهای عضلانی و یا دیگر دردها انجام می‌دهید ماساژ پا گفته می‌شود.

همانگونه که می‌دانید پاها به صورت روزانه مجبور به تحمل فشارهای زیادی هستند چرا که باید هم وزن بدن را به صورت کامل تحمل کنند و هم حرکات مختلفی را برای حمل انجام دهند.

امروزه پزشکان از ماساژ پا به عنوان یک درمان مکمل برای از بین بردن سردرد‌های مختلف بهره می‌برند و این نوع ماساژ را به بیماران خود تجویز می‌کنند.

ماساژ پا چگونه سردرد را ازبین می‌برید

ماساژ پا چگونه سردرد را ازبین می‌برید؟

طب سنتی چینی بر این اعتقاد است که در پاها و دست‌ها مکان‌هایی وجود دارد که به اندام‌های مختلف بدن متصل بوده و می‌توانند بر عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارند.

پزشکان در سال ۱۹۸۰ با انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدند که بین اندام‌های داخلی و پوست انسان ارتباطاتی وجود دارد. این مسئله ثابت می‌کند که هنگام فشار دادن نقاط خاصی از پوست می‌توان برخی از اندام‌های داخلی بدن را نیز تحریک کرده و آن‌ها را وادار به کار کرد.

سردرد یکی از مشکلاتی است که می‌توان با مالش دادن نقاط خاصی از بدن آن را درمان کرد یا از میزان آن بصورت فاحشی کاست.

علاوه بر این ماساژ دادن پا گردش خون را نیز در پاهای‌تان بسیار افزایش می‌دهد که این می‌تواند در حس راحتی شما تاثیر گذاشته و آن را بیشتر کند.

با افزایش احساس راحتی از میزان استرس و اضطراب‌تان کاسته خواهد شد که این می‌تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد که یکی از آن‌ها کاهش سردرد است.

پزشکان با انجام تحقیقات مختلف ثابت کردند که ماساژ پا می‌تواند بر سه نوع سردرد تاثیر گذاشته و آن‌ها را درمان کند و یا از میزان آن‌ها بکاهد. سردردهای عبارت‌اند از: سردرد در گیجگاه‌ها، سردرد‌های سینوسی و سردردهای جلو یا عقب سر.

همچنین برخی از تحقیقات انجام شده ثابت کردند که انجام ماساژ پا می‌تواند سردرد‌های میگرنی را نیز تحت تاثیر قرار داده و از شدت آن‌ها بکاهد.

به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید ماساژ پا را به منظور درمان سردردهای میگرنی انجام دهید باید قسمتی از پایتان که در بالای انگشت بزرگ پا وجود دارد را مالش دهید.

توجه کنید که اگر ماساژ پا به درستی انجام نشود تاثیری هم بر روی سردرد و کاهش استرس شما نخواهد داشت. بهتر است که ابتدا تکنیک‌های مختلف آن را یاد بگیرید و سپس اقدام به انجام آن کنید.

راه حل جایگزین به جای یادگیری ماساژ پا این است که شما از یک دستگاه ماساژور پا استفاده کنید. اگر هزینه خرید برایتان مهم نیست که یک صندلی ماساژور فول بادی تهیه کنید در غیر این صورت می‌توانید یک ماساژور پا تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

این ماساژورها می‌توانند به صورت کاملا اصولی ماساژ پا را بر روی پاهای تان اجرا کرده و شما را از فواید آن بهره مند کنم.

ممنون که با این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم مطالب بیان شده در آن برای شما مفید واقع شده باشد.

برگرفته شده از مقاله “ماساژ پا برای سردرد” در وبلاگ آیرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا