دسته‌بندی نشده

لیست و آدرس سینماهای اصفهان

سینما سپاهان اصفهان

تاریخچه: این سینما، تئاتر در کوچه سپاهان که مشرف به خیابان چهار باغ عباسی می‌باشد، قرار گرفته است. تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۴۰ برمی‌گردد.

سینما سپاهان توسط جناب آقای صدری (پسر عموی ارحام صدر) احداث گردیده است. این سینما در سال ۱۳۶۹ مجدد بازگشایی شد و در سال ۱۳۹۵ سالن دوم این سینما با ظرفیت ۴۰ صندلی افتتاح گردید. سینما سپاهان در حال حاضر تحت مدیریت موسسه بهمن سبز اداره می گردد .

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، کوچه سپاهان


سینما قدس اصفهان

تاریخچه: این سینما با نام شهر فرنگ در سی ام بهمن ۱۳۵۴ با فیلم (تفنگ پر) افتتاح شد و در زمان انقلاب به آتش کشیده شد و پس از تعطیلی یک ساله و بازسازی با نام قدس و فیلم (نبرد الجزایر) آغاز به کار نمود.

آدرس : خیابان مطهری نرسیده به پل آذر


سینما پردیس

سینما پردیس سینمایی چهارباغ

تاریخچه: این سینما ( خانواده سابق ) که در ابتدا با یک سالن با ظرفیت ۴۶۰ نفر در سال ۱۳۵۰ ساخته شده بود در سال ۱۳۹۵ پس از پنج ماه بازسازی توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری تبدیل به پردیس سینمایی با پنج سالن شد و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

این پردیس سینمایی دارای یک سالن با ظرفیت ۴۱۱، دو سالن ۱۲۰ و ۱۱۷ نفره و یک سالن ۷۰ نفره است که هرکدام از این سالن های سینمایی دارای نام هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهند بود و با اسامی ( نقش جهان، چهلستون، چهارسوق، شیخ بهایی) نامگذاری شده اند.

و همچنین سالن کافه سینما با ظرفیت ۲۵ نفر با چیدمان کافه و صندلی مبله, با امکان پذیرایی در هنگام تماشای فیلم به مجموعه اضافه و در خدمت سینما دوستان اصفهانی میباشد.

آدرس : چهارباغ عباسی – روبروی هتل عالی قاپو


سینما فرهنگیان اصفهان

تاریخچه : این سینما که در سال ۱۳۴۴ با نام سینما مهتاب تأسیس شده پس از انقلاب ۱۳۵۷ در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و در سال ۱۳۶۸ به سازمان آموزش و پرورش اصفهان واگذار شد و از آن زمان با عنوان سینما فرهنگیان به کار خود ادامه داد.

آدرس : چهار راه شکر شکن، ابتدای خیابان حافظ سینما فرهنگیان


سینما فلسطین

سینما فلسطین – اصفهان

تاریخچه: این سینما که قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ساخته شده پس از مصادره توسط بنیاد شهید در سال ۱۳۹۴ به حوزه هنری واگذار و سپس مورد بازسازی قرار گرفت و در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ بازگشایی شد، سینما فلسطین دارای ۵۰۶ نفر ظرفیت می‌باشد.

آدرس : خیابان چهارباغ عباسی ، حد فاصل آمادگاه و میدان امام حسین


سینما سوره – اصفهان

تاریخچه: این سینما که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده هم‌ اکنون متعلق به حوزه هنری می‌باشد و دارای ۲۵۰ نفر ظرفیت می‌باشد.

آدرس : دروازه دولت- خیابان چهار باغ عباسی ـ ابتدای خیابان آماده گاه، روبری هتل عباسی


سینما ساحل

تاریخچه : این سینما که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده هم‌ اکنون متعلق به حوزه هنری می‌باشد و دارای ۶۴۳ نفر ظرفیت می‌باشد.

آدرس : میدان انقلاب ، جنب پارکینگ شبانه روزی

separator line

بیشتر بخوانید :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا