دسته‌بندی نشده

قلعه اربونی ارمنستان کجاست؟ + تصاویر

ارمنستان یکی از کشورهای گردشگری زیبایی است که دارای بناهای تاریخی متعددی می باشد. یکی از دیدنی های این کشور قلعه اربونی ارمنستان است که قدمت بسیار بالایی دارد. این بنا دیواره هایی با جنس بازالت و خشت و چوب داشته که مانع هجوم بیگانگان شده است.

قلعه اربونی ارمنستان را بشناسید

این اثر باستانی همواره مورد توجه باستان شناسان بوده این بنا در شهر تاریخی و زیبای ایروان قرار دارد. طبق سنگ نوشته هایی که در این سازه مشاهده می کنید، قدمت این قلعه به ۷۸۲ سال پیش از میلاد باز می گردد. این سازه امروزه از مکان های دیدنی ایروان می باشد.

قلعه اربونی

سه هزار سال پیش که امپراطوری تورها در دریاچه وان سکونت داشته اند، قلعه را بر بالای تپه های ایوان بنا کردند. این بنا شامل بخش های مختلفی است. بخش مذهبی، صنعتی و اقتصادی در این سازه تاریخی جذابیت های زیادی دارند.

دیدنی های قلعه اربونی

دیواره های این بنا ۱۰ تا ۱۲ متر ارتفاع دارد. استحکام این بنا بالا بوده و اهمیت دفاعی داشته که طبق تحقیقات این قلعه مرکز ساتراپ سیزدهم بوده و کاخ آپادانا در آن بنا شده است. این منطقه دارای قلعه های دیگری بوده که برخی محل نگهداری خراج و مالیات هستند. در سال ۵۸۵ این قلعه ها توسط اقوام کیمری و سکاها تصرف شده اند. این قلعه موقعیت استراتژیک مناسبی دارد. اهمیت این بنا به دلیل ویژگی های فرهنگی و تاریخی است.

قلعه اربونی کجاست

بخش های مختلف قلعه

این سازه شامل بخش های مختلفی می باشد. در قسمت مذهبی این سازه می توانید، نقاشی هایی با طرح های اصیل مشاهده کنید. دیواره های این بنا دارای نقش بسته های زیبایی هستند. معبدی برای پرستش در این سازه وجود دارد که شامل معماری های زیبایی است.

حتماً بخوانید:

این مجموعه دارای نقش برجسته های باستانی زیبا بوده و پیکره اوراتورها در آن دیده می شود. این پیکره ها از جنس برنج بوده و با زیبایی های خاصی مزین شده اند. در ضلع غربی این بنا معبد سوسی را مشاهده می کنید که متعلق به خدایان ایوارشا می باشد. این قلعه امروزه یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی ارمنستان است.
این قلعه در سال ۱۹۶۸ بازسازی و مرمت شده که بعد از آن در معرض دید عموم قرار گرفت و به عنوان یک موزه تبدیل شد. این بنا امروزه یک سازه باستانی بسیار زیبا بوده که از جذابیت های تاریخی آن بازدید خواهید کرد.

عکس از قلعه اربونی

بازدید از موزه اربونی

این قلعه در سال های مختلف محلی برای کاوش های باستان شناسی بوده است. در این مجموعه می توانید، اشیای باستانی متعددی را مشاهده کنید. این اشیا در ساختمان آرین قرار گرفته است و می توانید از آن دیدن کنید. مصنوعات هخامنشی نیز در این مجموعه وجود دارند. ۱۴ نقاشی دیواری با موضوعات دینی در این مجموعه دیده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا