دسته‌بندی نشده

قطره بلفارول : فواید قطره بلفارول برای تقویت ابرو و مژه

موارد مصرف قطره بلفارول

بلفارول (Blepharol) از داروهای گیاهی است که رشد ابرو و مژه تقویت می‌کند و به عنوان یک داروی ضد شوره و التهاب پلک‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلفارول به شکل قطره در ظروف ۱۵ میلی‌لیتری عرضه می‌شود.

این دارو حاوی روغن رزماری (پرپشت‌کننده‌ مو) و روغن سبوس برنج (حاوی ویتامین و افزایش‌دهنده‌ رشد مو) بوده و علاوه بر اثر ضد التهابی، دارای اثرات درمانی و ضدعفونی‌کنندگی نیز، هست. به همین دلیل این قطره می‌تواند ریزش موی سر و ریش را که اغلب به دلیل حساسیت‌های پوستی و یا آلودگی‌های قارچی است، درمان کند.

گاهی اوقات بر اثر شوینده‌های مختلف، چربی مفید موها از بین رفته و موها خشک و شکننده می‌شوند. بلفارول حاوی چربی‌های سبک و سریع‌الجذب است که فورا جذب پوست شده و عملا جایگزین چربی‌های از دست رفته می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود بلفارول بتواند حساسیت و خارش را نیز برطرف کند.

در نهایت می‌توان گفت مصرف بلفارول علاوه بر درمان بیماری‌های پوست و مو، سبب شادابی و طراوت آنها نیز، می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید از بلفارول برای افزایش رشد مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها استفاده کنید، باید بدانید رشد مژه‌ها به سرعت رشد موهای سر نیست و نباید انتظار نتیجه سریع از مصرف این دارو را داشت. در هر صورت، استفاده طولانی مدت از این دارو می‌تواند تا حد معقولی، اثربخش باشد.

​قطره بلفارول

دستور مصرف قطره بلفارول

  • پس از استحمام ابروها ، مژه ها و مو ها را چرب نمایید بگونه ای که ریشه مو ها کاملا به محلول آغشته شود.
  • مقدار مناسب (با توجه به حجم موها و سطح پوست از ۱ تا ۱۰ قطره) کف دست ریخته دست ها را به هم مالیده و موها را در حالیکه مرطوب هستن کاملا ماساژ دهید سپس برس بکشید.

شرایط نگهداری قطره بلفارول :

در جای خنک نگهداری و از باز ماندن درب ظرف به مدت طولانی خودداری شود.

احتیاط در مصرف قطره بلفارول:

بلفارول باعث سوزش چشم میگردد ، هنگام مصرف سعی شود به چشم وارد نشود (چنانچه سهوا مخاط چشم ها به دارو آلوده گردد چند ثانیه چشم ها را باز نگه دارند ، خودبه خود اثر آن از بین میرود).

در کودکان با احتیاط مصرف شود.

عوارض جانبی قطره بلفارول :

در موارد خاصی برخی افراد نسبت به ترکیبات بلفارول حساسیت به صورت خارش و جوش های ریز در محل مصرف نشان داده اند از این رو ضروری است قبل از کاربرد جهت تست حساسیت زایی , روی پوست بازو که به طرف بدن است, مقدار کمی از بلفارول مالیده و پس از دو ساعت در صورت عدم بروز حساسیت استفاده گردد.

قطره بلفارول

اثر درمانی قطره بلفارول :

قابلیت‌های بلفارول به حدی است که حتی ریزش ابرو و مژه را نیز متوقف می‌کند و بعد از مدتی همان فردی که از ریزش رنج می‌برده دارای مژه و ابروهایی سالم و زیبا خواهد شد . ریزش موهای سروصورت اغلب به دلیل حساسیت‌های پوستی و یا آلودگی‌های قارچی است . عوارض این آلودگی‌ها به‌صورت ریزش ، خارش و گاهی شوره ( بخصوص پلک‌ها ) تظاهر می‌کند . در بلفاریت مالت‌ها ( دمودکس ) هم گاهی دخالت دارند که خوشبختانه این دارو بر روی مایت و تخم‌های آن نیز مؤثر است .

اثرات ضدعفونی‌کنندگی :

برخی باکتری‌ها و قارچ‌های ساپروفیت در شرایط مناسب ( چربی پوست ) فعال ‌شده و با ترشح مواد حساسیت زا و نفوذ به پیاز مو باعث فساد و تخریب آن می‌گردند (ریزش مو) . میرتول موجود در بلفارول یک ضد قارچ و باکتری قوی است ( بخصوص در گرم مثبت‌ها ) و با استفاده از این اثر پوست و مو ( موهای سر ، ابرو و مژه ) را کاملاً ضدعفونی کرده و صدمات ناشی از فعالیت عوامل مخرب فوق را از بین می‌برد .

قطره بلفارول

اثرات ضدالتهاب :

موادی مانند رنگ‌ها ، رنگ‌برها و مواد جانبی مربوط به فرآورده‌های بهداشتی و حتی متابولیت میکروارگانیسم‌ها باعث حساسیت ( التهاب و خارش ) پوست می‌شوند . پوست ملتهب قادر به نگهداری پیاز مو ( موهای سر ، ابرو و مژه ) در بستر خود و ممانعت از ورود میکروب‌ها به سد خود نیست بنابراین علاوه بر ایجاد شوره موجب پژمردگی ، رنگ‌پریدگی و نهایتاً ریزش آن‌ها می‌گردد . بلفارول حساسیت و خارش را کاملاً از بین می‌برد و حتی موجب درمان جوش‌های سطح پوست می‌گردد.

مکانیسم اثر قطره بلفارول :

به علت خواص ضد میکروبی و ضد التهابی میرتول ، این فرمول باعث پاک شدن سطح پوست و ریشه مو ها از عوامل میکروبی اعم از قارچ و باکتری و همچنین از بین بردن التهابات ناشی از مصرف مواد شیمیایی و پاک کننده در موضع می گردد. بلفارول جانشین چربی های مفید پوست و موها که در اثر شستشو با پاک کننده ها از بین رفته و سبب شوره و سبوره پوست و شکنندگی و موخوره مو ها شده است میگردد. لذا مصرف بلفارول علاوه بر درمان بیماری های پوست و مو ، سبب شادابی و طراوت پوست و موها می گردد.

نکات قابل توجه در استفاده از قطره

  1. از آنجایی‌که بلفارول باعث سوزش چشم می‌شود، از تماس آن با چشم خودداری کنید. در صورتیکه مقداری از این دارو ناخواسته وارد چشم شد، چند ثانیه چشم‌ها را باز نگه دارید تا اثر دارو خود به خود از بین برود.
  2. خارش و جوش‌های ریز در محل مصرف از نشانه‌های حساسیت به دارو است. برای پیشگیری از بروز چنین حالتی، ابتدا به منظور تست حساسیت‌زایی مقدار کمی از بلفارول را روی پوست بازور مالیده و پس از دو ساعت در صورت عدم بروز حساسیت، استفاده کنید.
  3. برای اثربخشی بیشتر، توصیه می‌شود به طور منظم و طولانی مدت از این قطره، استفاده شود.
  4. بعد از استفاده از قطره بلفارول بهتر است چند ساعت صبر کرده و سپس موها یا مژه و ابرو را شستشو دهید.
  5. توصیه می‌شود پس از استفاده از این قطره در معرض تابش مستقیم آفتاب، قرار نگیرید.
  6. این فرآورده حاوی سرب، فلزات سنگین یا سایر مواد مضر نیست.
  7. چنانچه با مصرف این قطره، دچار عوارض ناخواسته‌ای نظیر ریزش مو در ناحیه مورد استفاده شدید، مصرف آن را قطع کرده و به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:

فواید و موارد مصرف قطره گیاهی سنکل (sankol)

تأثیر معجزه‌آسای بخور قطره اکالیپتوس در درمان سرماخوردگی

فواید قطره گل سرخ در افزایش میل جنسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا