دسته‌بندی نشده

قرص کلمگزینک : آشنایی با کلمگزینک (Calmagzinc) و عوارض این مکمل

قرص کلمگزینک چیست ؟

قرص کلمگزینک نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد زیرا کلسیم به عنوان یک ماده معدنی برای استحکام وسلامت استخوان ها و دندان ها ،انقباض عضلات ،عملکرد طبیعی قلب وسیستم عصبی و انعقاد خون ضروری است.

قرص کلمگزینک حاوی کلسیم, منیزیم و زینک می باشد و ما اول تاثیر این سه عنصر بر روی بدن شما را شرح می دهیم.

قرص های کلمگزینک ارائه کننده سه ماده معدنی بسیار مهم هستند بطور ویژه برای کارایی و جذب بهتر به صورت همزمان تهیه شده اند.

کلسیم، منیزیم، ایزوفلاون های سویا، و بورون نقش مهمی در رشد و سلامت استخوان ها دارند.

روی یک عنصر اساسی است که برای انجام طیف گسترده ای از عملکردهای بدن ضروری است و به حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

محتویات قرص کلمگزینک

کلسیم موجود در قرص کلمگزینک

کلسیم، فراوان ترین مینرال موجود در بدن است. بدن ما تقریباً 1 کیلو گرم کلسیم دارد. البته در افراد مختلف با استخوان بندی متفاوت، مسلما این میزان فرق می کند.

بیشتر کلسیم در استخوانها و دندانها نشسته است و تنها 1% آن در بقیه بدن وجود دارد که همین 1 درصد اعمال زیادی انجام می دهد، مثلاً انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود کلسیم است.

بیشتر بخوانید : مزایای مصرف قرص کلسیم + ویتامین D

منیزیم موجود در قرص کلمگزینک

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال‌هاست که برای سلامتی بدن لازم و ضروری‌اند. بدن انسان تقریبا حاوی ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم از منیزیم است.

بیش از ۵۰ درصد منیزیم در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن یافت می‌شود.

منیزیم نقش بسیار مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بازی می‌کند. منیزیم در انتقال و فعالیت عصبی و آرامش عضلات نقش دارد.

کمبود منیزیم ، به ویژه در جمعیت مسن‌تر رایج است و با مقاومت به انسولین ، سندروم متابولیک ، بیماری عروق کرونر قلبی و پوکی استخوان مرتبط می‌باشد.

بیشتر بخوانید : قرص منیزیم | آشنایی با فواید و عوارض قرص منیزیم

زینک موجود در قرص کلمگزینک

روی (زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول های سفید خون(WBC) می کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند.

به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

کلمگزینک
قرص کلمگزینک

عوارض مصرف قرص کلمگزینک

اگر مکمل‌ کلمگزینک را مصرف میکنید به دلیل دارا بودن کلسیم ، مصرف در دوز کم و یا همراه با برخی داروهای خاص ، به یکی از عوارض جانبی زیر منتهی خواهد شد:

یبوست

پزشکان دریافته‌اند که بسیاری از بیمارانی که از مکمل‌های کلمگزینک استفاده می‌کنند دچار مشکل یبوست هستند. در واقع هر کسی نمی‌تواند به طور مرتب از مکمّل‌های کلسیم استفاده کند. غیر از یبوست، این مکمّل‌ها می‌توانند موجب التهاب معده و تورم شکم هم بشوند.

بیشتر بخوانید : یبوست در سفر : راههای جلوگیری و درمان یبوست مسافرتی

سنگ کلیه

اگر از دوزهای بالای قرص کلمگزینک بیش از میزان تجویزشده روزانه آن یعنی ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم در روز استفاده کنید، ممکن است دچار سنگ‌ کلیه شوید.

سایر عواملی که می‌تواند شما را بیشتر در معرض شکل‌گیری سنگ کلیه قرار دهد به جز مصرف دوزهای نادرست از مکمّل‌های کلسیم عبارت است از مصرف زیاد ویتامین C ، مصرف کم آب و رژیم غذایی با محتوای نمک فراوان.

مسمومیت ویتامین D

اگر مکمّل کلسیم (قرص کلمگزینک ) مصرف می‌کنید و به طور جداگانه داروهای ویتامین D هم می‌خورید، این مسئله منجر به مسمومیت ویتامین D هم می‌شود.

میزان نرمال ویتامین D در بدن‌تان بین ۳۰ تا ۷۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر است و اگر این میزان بیشتر از ۱۰۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر باشد منجر به مسمومیت ناشی از ویتامین D خواهد شد که به خاطر رسوب کلسیم در خون شکل می‌گیرد.

درد عضلانی

از دیگر عوارض جانبی شاخص مصرف مکمّل‌های کلسیم این است که منجر به گرفتگی عضلانی و درد می‌شود. این عارضه جانبی اغلب در افراد مسنی که از این مکمّل‌ها استفاده می‌کنند شایع‌تر است چرا که بافت‌ها و عضلات آنها کلسیم را انباشته می‌کند.

بیشتر بخوانید : ۱۵ درمان خانگی بی نظیر درد عضلانی

شرایط نگهداری قرص کلمگزینک

در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت رطوبت نگهداری شود.

تداخلات دارویی قرص کلمگزینک

کلسیم و زینک جذب بسیاری از داروهای دیگر را به تاخیر می اندازند لذا توصیه می گردد که این فراورده را با 3-2 ساعت فاصله از سایر داروها مصرف نمایید.

در موارد ابتلاء به سنگ های کلیه و بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و عروقی یا مشکلات گوارشی، این فراورده را با مشورت پزشک خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید :

فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

مزایای باورنکردنی مصرف قرص استئوکر (Osteocare)

فواید مصرف قرص وی وین هلث اید

همه چیز در مورد قرص لیورکر هلث اید(LIVERCARE)موارد مصرف و عوارض

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا