دسته‌بندی نشده

قرص جوینت آر ایکس و مزایای باورنکردنی آن برای محافظت از مفاصل

فواید مصرف قرص جوینت آر ایکس

قرص جوینت آر ایکس (Joint Rx) حاوی ترکیباتی همچون سولفات گلوکزامین، متیل سولفونیل متان، MSM، سیلیکا و ویتامین C است. این قرص همچنین حاوی سیلیکای ارگانیک (برگرفته از بامبو) بوده که به همراه ویتامین C می تواند موثرترین مکمل غذایی جهت تندرستی مفاصل و بهبود استئوآرتریت باشد.

با افزایش سن، توانایی بدن برای تولید و نگه داری این مواد کلیدی کاهش پیدا می کند. برای مقابله با این اتفاق شرکت اِنکرس ترکیبی از این مواد موثره را با اثر سینرژیستی (هم افزایی) تولید کرده است که برای بهبود عملکرد مفاصل و پیشگیری از آرتروز مصرف می شود.

کاهش دردهای مفصلی ، کاهش تورم و ترمیم غضروف‎ها و مفاصل ، کاهش اسپاسم‎های عضلانی ، ساخت کلاژن بافتی ، کاهش درد استخوان‎ها برخی از کارایی های قرص جوینت آر ایکس است.

موارد مصرف جوینت آر ایکس

  • تسکن درد استخوان و مفاصل ( به علت وجود MSM و سیلیکا)
  • ترمیم غضروف و مفاصل
  • کاهش تورم غضروف و مفاصل
  • کاهش اسپاسم عضلانی ( به علت وجود سیلیکا و ویتامین ث و MSM )
  • جلوگیری از روند پوکی استخوان ( به علت وجود سیلیکا و ویتامین ث)
  • استحکام استخوان و ساخت کلاژن بافتی ( به علت وجود سیلیکا و ویتامین ث و MSM )
  • مناسب برای افراد دیابتی و دارای فشار خون بالا ( به علت داشتن MSM و عدم وجود سدیم)

ویژگی های جوینت آر ایکس

  • پیشگیری و درمان آرتروز
  • بهبود حرکت مفاصل
  • تسکين درد استخوان و مفاصل
  • ترميم غضروف و مفاصل
  • کاهش تورم غضروف و مفاصل

روش مصرف قرص جوینت آر ایکس

روزانه یک تا 3 عدد قرص جوینت آر ایکس همراه با غذا میل شود.

جوینت آر ایکس

فواید مواد تشکیل دهنده قرص جوینت آر ایکس

ساییدگی مفاصل از بیماری های شایعی است که با گذر سن ایجاد می شود و بسیاری افراد با آن درگیر هستند. در این بیماری غضروف های مفاصل ساییده شده و کارکرد اصلی خود را از دست می دهند به همین دلیل فرد احساس دردهای زیادی دارد. این افراد می توانند از مکمل هایی حاوی گلوکزآمین مصرف کنند تا این دردها کاهش یافته و غضروف ها ترمیم شوند. یکی از مکمل های مناسب قرص جوینت آر ایکس انرکس است که حاوی گلوکزآمین و سیلیکا است و برای مشکلات غضروف ها و مفاصل بسیار مناسب است.

شیوه ها و روش های مختلفی جهت کاهش تورم و درد استخوان و مفاصل ناشی از آرتروز وجود دارد. یکی از روش های متداول استفاده از استروئیدها، کورتون (پردنیزولون، بتامتازون و …) می باشد که در طولانی مدت خود عامل مهمی در پوکی استخوان بوده و باعث کاهش تولید هورمون های جنس یو جلوگیری از فعالیت استئوبلاست ها ( سلول های استخوتن ساز) می گردد.

استفاده از داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی نظیر بروفن، استامینوفن و آسپرین و … اگرچه در کوتاه مدت ممکن است موثر باشد، لیکن در دراز مدت ممکن است اختلالاتی مانند صدمه به کلیه، کبد، روده و معده و حملات آسمی و ایجاد Tinnitus ( صدای زنگ مانند در گوش) را فراهم می آورد. در شیوه های جایگزین از مکمل های غذایی استفاده می شود که اثرات سوء روشهای قبلی را در بر ندارد. امروزه استفاده از مکمل گلوکزامین سولفات، ام اس ام همراه اسیدهای چرب ضروری امگا 3-6 ، ویتامین ها و مواد معدنی در طولانی مدت نه تنها می تواند در بهبود، تسکین و کاهش درد استخوان و مفاصل موثر باشد بلکه در تولید غضروف های مفصلی می تواند نقش اساسی را ایفا نماید.

گلوکزآمین موجود در قرص جوینت آر ایکس

گلوکزآمین ماده زمینه ای اصلی در ساخت ماتریکس خارج سلولی بافت همبند است و از این رو سبب تحریک و تشدید بافت غضروف می گردد.

گلوکزآمین ترکیبی است که در بدن و در مجاورت مفاصل وجود دارد. گلوکزآمین برای ساخت مفاصل، لیگمان ها و غضروف ها کاربرد دارد. یکی از کاربردهای گلوکزآمین درمان بیماری استئوآرتریت است. البته بیشتر استئوآرتریت زانو انجام شده است ولی در موارد دیگر نیز میتواند موثر باشد. استفاده بلند مدت از گلوکزآمین از تضعیف غضروف ها جلوگیری کرده و موجب استحکام آنها در افرادی با سنین بالا می شود. همچنین ویژگی دیگر این ماده تسکین درد است که در مطالعات مختلف نیز این موضوع نشان داده شده است که گلوکزآمین در تسکین درد ورزشکاران می تواند مفید واقع شود.

متیل سولفونیل متان(MSM)

یک ترکیب ارگانیک می باشد که به طور طبیعی در بافت های گیاهان و جانوران زنده یافت می گردد و به عنوان یک ماده ضد تورم در کاهش ساسپاسم های عضلانی و درد شرکت می کند. ام.اس.ام همراه ویتامین ث می تواند در تشکیل کلاژن بافتی نقش اساسی را ایفا نماید و باعث افزایش نفوذپذیری سلول ها نسبت به مواد غذایی و مایعات می گردد. همچنین باعث افزایش جذب گلوکزامین و در نتیجه تسریع در ترمیم بافت ها و مفاصل تخریب شده می شود. ام.اس.ام همراه ویتامین ث نیز می تواند در تنظیم انسولین نقش مهمی را ایفا نماید. علاوه بر این ام.اس.ام به تنهایی یکی از عوامل سم زدایی در بدن بوده و در دفع جیوه سهم بسزایی ایفا می نماید

ام اس ام با توجه به اثر آنتی اکسیدانی که دارد موجب ساخته شدن کلاژن در غضروف ها می شود. تامین کننده گوگرد در بدن است و موجب کاهش التهاب در غضروف ها می شود. تورم را در مفاصل کاهش داده و موجب خون رسانی به عضلات می شود.

MSM به عنوان کاهنده التهاب و تسکین دهنده درد به ویژه در آرتریت نقش به سزایی دارد. تنظیم سیستم ایمنی به ویژه در بیماری های خود ایمنی نظیر آرتریت روماتوئید و ترمیم عضله از دیگر اثرات مهم MSM به شمار می رود.

سیلیکای موجود در ترکیب جوینت آر ایکس

سیلیکای موجود در جوینت آر ایکس می تواند نقش مهمی را در رشد، ترمیم، تحکیم سیستم استخوانی و جلوگیری از کاهش حجم استخوانی و آسیب دیدگی آن یخصوص در ورزشکاران و افرادی که به طور مرتب از مفاصل خود در کارهای روزانه استفاده می کند ایفا نماید.همچنین سیلیکا می تواند به عنوان یک عامل کمکی در تنظیم و تصحیح نسبت کلسیم به منیزیم بوده و می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد.

سیلیکا موجب می شود که کندرابلاست، سولفات گلوکزامین و اسید هیالورونیک را در شبکه غضروف ذخیره کند. این عملکرد سیلیکا تاثیر مهمی در بهبود درد ناشی از آرتریت دارد. این ماده همچنین عملکرد سولفات گلوکزامین را که نشانه تولید سولفات کندراتین و اسید هیالورونیک است، بهبود می بخشد.

ویتامین C

ویتامین C ترکیبی با گلوکزامین و ام.اس.ام جهت کمک به بهبود آرتروز و تسکین دردهای عضلانی و استخوان می باشد. این ویتامین به تنهایی یک آنتی اکسیدان موثر می باشد که در جهت آهن و بازسازی کلاژن بافتی در استخوان، عضلات و دندان ها می تواند موثر باشد.

قرص جوینت آر ایکس

هشدار مصرف

  • خانم های باردار و شیرده پیش از مصرف جوینت آر ایکس با پزشک خود مشورت کنند.
  • افرادی که به محصولات دریایی آلرژی دارند نباید از قرص جوینت آر ایکس استفاده کنند.
  • اين مکمل رژِيمي – غذايي جهت تشخيص درمان و يا پيشگيري از بيماري نمي باشد.

شرایط نگهداری جوینت آر ایکس

در مکانی خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید شگفت انگیز کپسول آوودین برای مفاصل

فواید مصرف مکمل گیاهی سورنجان ( درد مفاصل)

فواید پیلاتس برای التهاب مفصل

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا