دسته‌بندی نشده

فواید و عوارض خوردن جفت توسط مادر

خوردن جفت بعد از زایمان توسط مادر شاید در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد ولی در حال حاضر طرفداران خاص خودش را دارد. به خصوص بعد از آنکه کیم کارداشیان و جنیوری جونز این کار را انجام دادند.

خوردن جفت در بین انسان ها در طول تاریخ سابقه نداشته است بجز زمانهایی که مردم دچار قحطی و فقر شدید بودند. فقط در برخی از داروهای چینی قدیمی از جلبک خشک و جفت استفاده می شده است.

موج جدیدی که برای خوردن جفت پس از زایمان به راه افتاده است به نظر می رسد موقتی باشد زیرا هیچ گونه شواهد علمی برای سودمند بودن این کار وجود ندارد

خوردن جفت می‌تواند برای نوزاد و مادر مضر باشد زیرا جفت می تواند حاوی باکتری ها عفونت ها و سایر موارد بیماری زا باشد

با وجود این که اکثر پستانداران بعد از زایمان جفت خود را میخورند ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد دلیل مناسبی برای انجام این کار در انسان وجود ندارد

در صورتی که به هر دلیلی تصمیم گرفتید این کار را انجام دهید بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک متخصص مشورت کنید

آیا از مشکلات خوردن جفت اطلاعاتی دارید؟

آیا خوردن جفت مزیتی دارد؟


هیچ شواهد و مدارک علمی و ثابت شده ای وجود ندارد که نشان دهد خوردن جفت می‌تواند برای مادر مفید باشد .

تنها مطالعه ای که نشان می دهد ممکن است این کار بعد از زایمان برای مادر مفید باشد مربوط به سال 1954می‌باشد که در آن ۲۱۰ مادر مورد بررسی قرار گرفتند و ادعا شده است که خوردن جفت پس از زایمان باعث افزایش شیر آنها شده است. البته این مطالعه بسیار ناقص است و نمی توان به آن استناد کرد.

در مطالعات اخیر ، هیچ مزیتی برای خوردن جفت پس از زایمان یافت نشد . یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که خوردن جفت نمی‌تواند تاثیری بر هورمونهای مادر پس از زایمان داشته باشد.

خوردن جفت جنین پس از زایمان تاثیری در جلوگیری از کمبود آهن مادر ندارد؟

محققان دانشگاه نوادا می‌گویند خوردن جفت انسان به شکل کپسول نه به طور قابل توجهی میزان آهن بدن مادر را پس از زایمان بهبود می بخشد و نه میزان آن را پایین می آورد.

آیا از مشکلات خوردن جفت اطلاعاتی دارید؟

عوارض خوردن جفت برای کودک

خوردن جفت آنقدرها هم که ادعا می شود بی خطر نیست. در یکی از گزارش‌های منتشر شده ، یک زن که جفت خود را به کپسول تبدیل کرده بود بعد از سه روز مصرف کردن کپسول متوجه مشکلاتی در نوزاد خود شد.

بعد از معاینات پزشکی مشخص شد که نوزاد مبتلا به هپاتیت شده است. بعد از بررسی‌های پزشکان مشخص شد که این بیماری به دلیل وجود باکتری های موجود در کپسول ایجاد شده است.

این باکتری ها از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل شده و باعث ایجاد هپاتیت در کبد نوزاد شده اند . در یک آزمایش که در سال ۲۰۱۶ انجام شد مشخص شد که این کار می توانند مادر را در معرض بیماری های موجود در جفت قرار دهد .

بیماری‌ها و عفونت‌های مانند hiv و هپاتیت به راحتی می‌توانند از طریق جفت به بدن مادر منتقل شود.

آیا از مشکلات خوردن جفت اطلاعاتی دارید؟

باورهای غلط خوردن جفت توسط مادر

جفت دارای سطح بالایی از پروستاگلاین است و به این خاطر باور بر آن می‌رود که خوردن آن به برگشت رحم به حالت اولیه و پاک شدن رحم کمک می‌کند.

تقریبا تمام پستانداران پس از زایمان جفت خود را می‌خورند؛ طرفداران این امر می‌گویند که خوردن آن برای مادران باردار می‌تواند انرژی بیشتر، خلق و خوی بهتر و بهبود سریع‌تری را پس از زایمان به همراه داشته باشد.

در این تحقیق 23 زن بیش از سه هفته مورد بررسی قرار گرفتند. 10 نفر از آنها کپسول های جفت را سه بار در روز و به مدت چهار روز پس از زایمان مصرف کردند و برای هشت روز بعدی، تعداد کپسول‌های مصرفی به دو بار در هفته و در 9 روز باقی مانده به هر روز یک عدد کاهش یافت. 13 زن باقی مانده نیز کپسول ساختگی شامل گوشت گاو خشک شده را مصرف کردند.

نتایج به دست آمده نشان می‌داد که میزان آهن در هر دو گروه هیچ تغییری نکرده است؛ نه افزایش و نه کاهش.

آیا از مشکلات خوردن جفت اطلاعاتی دارید؟

بیشتر بخوانید:

۲۰ درمان حیرت انگیز ترک لب کودک

سردرد در کودکان نشانه چیست؟

علت و علائم سکته مغزی در کودکان چیست ؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا