دسته‌بندی نشده

فواید معجزه آسای برگ درخت به

برگ به چیست؟

به با نام علمی Cydonoa oblonga از میوه های دانه دار می باشد که قسمت خوراکی میوه شان، نهنج رشد کرده گل است که تخمدان را در بر گرفته است. درخت به ، درخت کوچکی است به ارتفاع حداکثر پنج متر، که شبیه درخت سیب است. میوه اش به رنگ زرد ، آبدار و درشت تر از سیب است و در فصل پاییز می رسد. به ، دارای بو یی مطبوع و طعمی گواراست. تخم میوه به را «بهدانه» می گویند که دارای ماده لعابی است که اثر درمانی دارد که به نام های «بهی»، «آبی» و «توج» نیز معروف است و بهترین به ایران ، در اصفهان پرورش می یابد.

درخت به در بیشتر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا، نواحی مدیترانه و آفریقای شمالی می روید با این حال ایران تامین کننده 75 درصد به در دنیا می باشد. در سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه های این میوه به رنگ های صورتی و یا سفید هستند.گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

divider

ترکیبات شیمیایی در 100 گرم میوه به مواد زیر مواد زیر وجود است :

  • آب 83 گرم
  • مواد قندی 10 گرم
  • مواد نشاسته ای 5 گرم
  • کلسیم 10 میلی گرم
  • فسفر 17 میلی گرم
  • آهن 0/8 میلی گرم
  • پتاسیم 195 میلی گرم
  • سدیم 5 میلی گرم
  • ویتامین آ 40 واحد
  • ویتامین ث 15 میلی گرم
  • ویتامین ب 1 0/02 میلی گرم
  • ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم
  • ویتامین ب 3 0/2 میلی گرم

divider

خواص برگ به

  • بسیاری از افراد نمی‌دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم‌ها از خواص برگ به است.
  • این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور است.

خاصیت ضدعفونی برگ به

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی است. برای زخم‌های سطحی می‌توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم‌ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم‌ها به کار می‌رود.

رفع مشکلات ریوی با برگ به

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می‌شود. این امر از خواص برگ به هم است. جوشانده برگ این میوه برای تسکین درد‌ها و ناراحتی‌های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.همچنین می‌توان برای درمان ناراحتی‌های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه‌ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می‌کند.

رفع گرفتگی در عروق قلب با برگ به

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می‌کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق است این امر از مهم‌ترین خواص برگ به هم است. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی‌های رگ‌ها و عروق قلب می‌شود. اگر روزانه به مدت ۲۰ روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته‌های خونی نیز پیشگیری می‌کند.

کاهش تورم چشم‌ها با برگ به

بهبود تورم چشم از خواص برگ به است. برای این امر هم می‌توان جوشانده را مصرف کرد و هم می‌توان از برگ‌های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم‌ها استفاده کرد.

تقویت موی سر با برگ به

تقویت کردن مو‌های سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ است. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس مو‌های سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید.بعد از گذشت ۱ ساعت مو‌ها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن مو‌ها نیز کمک می‌کند.

divider

طرز تهیه دمنوش برگ به

  1. برای تهیه دمنوش برگ به (چای درخت به، چای به) کافیست ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ را ۲۰ دقیقه بخیسانید و بشویید. سپس آن را در یک لیتر آب در قوری ترجیحا ظرف مسی حرارت دهید.
  2. وقتی جوش امد زیرش را کم کنید.
  3. نباید دیگر بجوشد. فقط گاهی برگ‌ها را بر هم بزنید وقتی که یک سوم اب بخار شد چای آماده است.
  4. شما می‌توانید از هل یا چوب دارچین برای معطر کردن و از عسل یا نبات برای شیرین کردن ان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا