دسته‌بندی نشده

فواید مصرف پودرهای گیاهی هلسی (helsa)

پودرهای گیاهی هلسی

پودرهای گیاهی هلسی محصول شرکت نوش داروی توسن سلامت هستند که از گزینش بهترین گیاهان و با در نظر گرفتن دُزاژ مناسب از مواد مؤثره آنها و پیش بینی حالات و اخلاط و امزاج مختلف در بیماران و همچنین اطلاع از سایر دانش های وابسته به طب سنتی و پزشکی جدید توانسته است محصولاتی را ارائه نماید که تأثیرات مثبت و قابل توجهی برای حل مشکلات مردم از خود نشان دهد . با این مقاله از مجله دلگرم با ما همراه باشید تا به طور مختصر به فوائد پودرهای گیاهی هلسی بپردازیم .

مزایای داروهای گیاهی هلسی

دارو گیاهی برعکس داروهای شیمیایی حاوی تعداد بسیاری ماده می باشند که همگی با سرشت و طبیعت وجود انسان سازگارند. در عصاره گیاهان گاهی تا بیش از هزار ماده با درصد های متفاوت وجود دارند که بعضی مواد اصلی و بعضی دیگر فرعی می باشند. بسیاری از مواد فرعی در جلوگیری از عوارض جانبی مواد اصلی موثرند.
گیاهان دارویی به علت سازگاری بهتر با بدن دارای عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به مواد سنتزی هستند. شرکت دارو گیاهی هلسی تولید کننده داروهای گیاهی در پنج دسته پودر گیاهی ، قرص گیاهی، کرم گیاهی ، پماد گیاهی و روغن گیاهی می باشد که ادامه به پودرهای گیاهی هلسی می پردازیم.

داروگیاهی

پودر گیاهی ضد پیسی و بهق هلسی (درمان پیسی)

موارد مصرف: برای انواع پیسی (برص یا وتیلیگو) که به صورت لکه های سفید وانواع بهق که به صورت لکه های پهن و گسترده و قهوه ای ظاهر میشوند، مفید می باشد.
مقدار و طريقه مصرف: محتوی هر ساشه را با ۱ الی ۲ قاشق عسل (بسته به وسعت موضع) خمیر کرده و بر موضع، ضماد نمائید. در صورت عدم حساسیت، می توان زمان ماندگاری آن را بیشتر کرد و حداقل آن ۴ ساعت باشد.
عوارض جانبي: ندارد.
نكات قابل توصيه: برای دستیابی به نتیجه بهتر، از گرانول سداتیو، قرص وارمر (به صورت خوراکی)، روغن ب کمپلکس با گرانول وارمر هلسی به صورت ماساژ موضعی، استفاده نمائید و در صورت بروز آثار گرمی، قرص لیور هلسی را مصرف نمایید.

  • در بيماران پسوریازیس با پزشک مشورت شود.
  • قبل از مصرف، موضع شستشو داده شود.

پودر گیاهی تقویت باء هلسی (آنتی ایمپوتنسی)

موارد مصرف: تقويت نيروي جنسي مردان.
افزايش ميل جنسي، افزايش قدرت نعوظ، افزايش ميزان اسپرم و باردار کنندگی.
مقدار و طريقه مصرف: هر روز محتوي يك ساشه را در شربت عسل مخلوط كرده و هر ۸ ساعت بهم بزنید و يك سوم آن را ميل نمائيد. افرادي كه اين دارو را با هدف افزايش ميل جنسي و قدرت نعوظ مصرف مي نمايند طول درمان ۲ تا ۴ ماه توصيه مي گردد و افرادي كه با هدف افزايش اسپرم، دارو را مصرف مي كنند، در صورت تحمل كردن دارو، مي توانند ۵ /۱ ساشه روزانه مصرف نمايند، منوط به اينكه قرص ليور هلسی را به عنوان مصلح دارو نيز مصرف نمايند.
عوارض جانبي: در صورت مصرف بيشتر از حد تعيين شده در افراد گرم مزاج شديد (صفراوي مزاجان حاد) ممكن است سبب سردرد شود.
نكات قابل توصيه: بيماران ديابتي، محتوي ساشه را با آب يا هر مايع گوارايي مصر ف نمایند. در صورت مصرف بيش از ۲ ماه در افراد صفراوي مزاج در صورت بروز سردرد، مصـرف گرانـول یــا قــرص ليــور هلسی توصيه مي شود. در صورت بروز اشكال به پزشك معالج مراجعه شود .

پودر گیاهی بند آورنده حیض هلسی (ضد خونریزی)

موارد مصرف: براي تمامي خونريزي هاي زنانه، خونريزي بواسير (دارو بايد با آب رقيق شود) قطره قطره ادرار كردن، ترشحات عفوني، كوئيت (نزديكي دردناك) توصيه مي گردد.
طريقه مصرف: هر ۱۲ساعت یک ساشه را در ۱/۵لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند، صاف کرده و ۲ قاشق بتادین اضافه کنید، سپس در آن نشسته یا وارد بدن نمائید. (با استفاده از دستگاه دوش واژینال، که بایداز داروخانه تهیه نمائید).

موارد منع مصرف: در صورت حساسيت و تغيير PH محيط واژن مي‌توانيد بتادين را حذف نمائيد.
نكات قابل توصيه: براي نتيجه بهتر، استفاده از گرانول كمپلكس اي ـ اچ هلسی توصيه مي‌گردد. دختر خانم‌ها از مصرف دارو با دوش واژينال اجتناب نمايند.
عوارض جانبي: عارضه جانبي خاصي ندارد.

پودر گیاهی ضد سنگ کلیه هلسی (رنال)

موارد مصرف: براي از بین بردن و خرد کردن انواع سنگ‌هاي كليه و مثانه و عفونت‌هاي سيستم ادراري، نارسائي عملكردي كليه توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: هر ۶ ساعت نصف ساشه را در ۱/۵ لیوان آب به مدت ۲ دقیقه بجوشانید، صاف کرده، میل کنید.
نكات قابل توصيه: دوره درمان ۲۰ روز تا يك ماه است. براي كودكان ۸ تا ۱۵ سال، يك دوم دز و در اطفال زير ۸ سال يك چهارم دز توصيه مي‌شود. اگر مشكل، سنگ كليه است با سونوگرافي چك شود، اگر سنگ دفع نشد دارو تكرار شود. این دارو می تواند سنگ های تا اندازه ۹ـ ۸ ميليمتر را در صورتیکه از نوع شاخ گوزني نباشد دفع كند، منوط به اينكه همراه اين دارو جوشانده هندوانه ميل شود و هر ۸ ساعت ۵۰ طناب بزند يا فعاليت مشابه انجام پذيرد. یک سير خار خاسك و يك عدد هندوانه متوسط را با يك ليتر آب مخلوط کرده و ۱۵ دقيقه جوشانده شود، عصاره آن را صاف کرده و به دفعات ميل نمایید. همچنین روزانه ۲ قاشق عسل مصرف گردد.
موارد منع مصرف: در انسداد مجاري ادراري منع مصرف دارد. افراد مبتلا به كم خونی براي مصارف بالاي ۲۰ روز بايد حتماً همراه اين دارو از قرص آنتی آنمی (ضد کم خونی) هلسی استفاده نمايند. زنان باردار نیز از مصرف این فرآورده خودداری نمایند.
عوارض جانبي: عارضه جانبی خاصی ندارد، بلكه افزايش توان جنسي در آقايان، تصفيهخون و اصلاح اختلالات کبدی و زيبايي پوست، تقويت عمومي بدن و رفع تحريكات پوستي،از اثرات مشهود این دارو می باشد.

پودر گیاهی هلسی

پودر گیاهی ضد سر درد هلسی (بخور گل سرخ)

موارد مصرف: براي درمان انواع سردردهاي ميگرني، سردرد عصبي، سردرد ناشي از نور آفتاب و بي خوابي و سردردهاي گوارشي توصيه مي گردد.
طريقه مصرف: قبل از خواب ۳ ساشه را در ۱/۵ لیوان آب بهمراه ۲ یا ۳ گندم جوهر نعنا به مدت ۱۰ دقیقه بخور دهید.
نكات قابل توصيه: طول مدت درمان ۲ تا ۴ ماه مي باشد. براي افراد ۸ تا ۱۵ سال نصف دز و براي اطفال زير ۸ سال يك چهارم دز توصیه می گردد و براي نتيجه بهتر، استفاده از گرانول سداتيو و سينوزيت هلسی توصيه مي گردد.
اگر بطور اشتباه، دارو خورده شود هیچگونه خطری متوجه بیمار نیست.
موارد منع مصرف: افراد با سابقه epistaxis (خون دماغ) با دقت مصرف كنند.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد اما دارای اثر ضد افسردگي، شادابـي ,چهره، تقويت دستگاه عصبي و آرام بخشی مي باشد.

پودر گیاهی ضد ریزش موی سر هلسی (آلوپسیا)

موارد مصرف: براي ريزش مو و تقويت ريشه مو به هر دليل، محيطي يا فردي و ارثي توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: روز در میان ۱ ساشه را در یک لیوان شیر ۲ دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن، یک تخم مرغ اضافه نموده و با لوسیون حاصل، ۲ تا ۳ دقیقه آرام ریشه مو را در حمام ماساژ دهید سپس بشوئید.
نكات قابل توصيه: طول دوره درمان ۲ ماه مي‌باشد.
براي نتيجه‌ بهتر، استفاده از روغن تقويت موی هلسی توصيه مي‌گردد.
موارد منع مصرف: پسوريازيس كه در موضع سر باشد.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد، اما علاوه بر جلوگيري از ريزش مو، باعث رويش و بلند شدن مو و از بين بردن هر نوع شوره، قارچ و باكتري در پوست سر مي‌شود.

پودر گیاهی مورت هلسی (کمپلکس ای اچ)

موارد مصرف: براي كنترل و جلوگيري از خونريزي‌هاي بيش از حد در زنان توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: بسته به میزان خونریزی هر ۸ ساعت محتوی نصف تا ۳ ساشه را با شربت عسل رقیق کرده و میل نمائید.یا در ۱ الی ۲ لیوان آب به مدت ۵ دقیقه جوشانده،میل نمایید.
نكات قابل توصيه: كمپلكس اي اچ به عنوان كمك درمان براي خانم‌هايي كه لكه بيني دارند محسوب می شود. در ضمن مي‌توانيد این دارو را بدون جوشانيدن با آب، با ماست يا آبميوه يا به صورت كفه ميل كنيد. لازم به ذكر است كه اگر يك ساشه از اين تركيب را با نصف پيمانه نمك در نصف ليوان آب هم زده و دهان را شستشو دهيد، خونريزي دندان و لثه قطع مي‌شود.
موارد منع مصرف: اين دارو در خانم‌هايي كه دچار ميوم و يا تومورهاي بدخيم بوده اثر درمانی نداشته و تنها اثر كنترل كنندگي دارد.
عوارض جانبي: عـوارض جـانبـی خاصـی نـداشتـه و اثـرات مثبـت آن شفـافيت و زيبايي پوست و چشم، اصلاح مزاج خوني و سـوداوي و در نتيجـه بـرطـرف شـدن حالت تيرگي و گر گرفتگي چهره و از بين رفتن غلظت خون می باشد.

پودر گیاهی ضد لک صورت هلسی (فیس صورتی)

موارد مصرف: براي تيرگي پوست به علل مختلف اعم از تغيير مزاج، مصرف بيش از حد لوازم آرايشي، مصرف برخي داروهاي شيميايي و از بين برنده منافذ پوستي و ناصافي و ناهمواري سطح پوست به علل ژنتيكي يا محيطي، مثل جوش صورت، زردي چهره، سياهي زير چشم، لك، كك و مك توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: روز در میان ۱ ساشه را با آب لیمو یا شیر خمیر نموده، مدت ۲۰ دقیقه بر چهره بگذارید.
موارد منع مصرف: قبل از مصرف، مقداری از دارو را خمیر نموده، روی پوست بازو تست نمائید، در صورت بروز حساسیت، دارو مصرف نشود.براي افراد با سابقه حساسيت شديد پوست صورت، توصيه نمي‌گردد.
نكات قابل توصيه: كساني كه مي‌خواهند براي رفع لك و كك و مك صرفاً از اين گرانول به عنوان ماسك استفاده كنند بايد به طور مداوم مصرف ۶ ماهه داشته باشند چون مصرف كوتاه مدت و دوره‌اي مابقي پوست را سفيد‌تر كرده و كك و مك‌ها واضح ‌تر ديده مي ‌شوند. گرچه بتدريج آنها نيز كم‌ رنگ‌تر مي‌شوند پس بايد پيوسته و طولاني مدت مصرف شود.
براي نتيجه بهتر، استفاده از کرم های رازيانه، كاسنـي، ماستيـك و قـرص ليـور هلسی توصيـه مي‌گردد. طول مدت درمان ۶ تا ۸ ماه مي‌باشد.
عوارض جانبي: عارضه جانبي خاصي ندارد.

هلسی صورت

پودر گیاهی ضد شوره سر هلسی (درمان شوره سر)

موارد مصرف: براي درمان شوره سر توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: روز در میان محتوی یک ساشه را با مقداری سرکه سفید، به صورت خمیر شُل در آورده و پس از شستن با شامپوی ایده آل خودتان مدت ۲ الی ۳ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. برای افراد با حساسیت شدید پوستی توصیه نمی گردد.
موارد منع مصرف: براي پسوريازيس و حساسيت‌هاي شديد پوست سر توصيه نمی ‌گردد.
نكات قابل توصيه: براي نتيجه بهتر، استفاده از قرص ضد اگزمای هلسی توصيه مي‌گردد. براي دستيابي به اثر خوب درمان، بايد حداقل ۲ الي ۴ ماه طول درمان رعايت شود.
عوارض جانبي: عارضه جانبي خاصي ندارد.

پودر گیاهی بومادران هلسی (ضد عفونت – خوراکی)

موارد مصرف: براي تمامي عفونت‌هاي زنانه با علائم خارش، سوزش، قطره قطره ادرار كردن، ترشحات عفوني، كوئيت (نزديكي دردناك) توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: یک قاشق آرد برنج را تف داده قبل از ریختن روغن یک ساشه از دارو به آن اضافه نموده سپس آب و روغن و شکر اضافه نموده یکبار در روز میل کنید.
در عفونتهای شدید روزی ۲ مرتبه مصرف شود.
نكات قابل توصيه: طول دوره درمان تا ۱ ماه پس از بهبودي علائم كامل عفونت است. اگر فرد به صورت بسيار نادر بعد از مصرف دارو احساس حرارت و گُر گرفتگي داشت، از قرص ضد اگزما و چنانچه عفونت شدید باشد از گرانول عفونت شستشو (مصرف خارجي) هلسی استفاده نماید.
موارد منع مصرف: براي خانم‌هاي باردار توصيه نمي‌گردد.
عوارض جانبي: به علت اثر آرامبخشی گاه ایجاد خواب آلودگی می کند؛ درماتیت تماسی و حساسیت به نور نیز در افراد دارای حساسیت دیده شده است.

پودر گیاهی انیسون هلسی (بخور ضد سینوزیت)

موارد مصرف: براي درمان سينوزيت و جاري شدن عفونت سينوس‌ها و رفع احتقان (Congestion) و سردردهاي ناشي از آن بسيار مفيد مي‌باشد.
طريقه مصرف: هر ۸ ساعت ۱ ساشه را به همراه ۲ گندم جوهر نعنا در ۲ لیوان آب جوشانده سپس ۵ الی ۱۰ دقیقه بخور دهید.
نكات قابل توصيه: براي نتيجه بهتر، استفاده از روغن سينوزيت و قرص سينوزيت (خوراکی) هلسی توصيه مي‌شود. طول مدت درمان براي حالت‌هاي مزمن ۴ ماه مي باشد و افراد ۸ تا ۱۵سال، نصف دوز و اطفال زیر ۸ سال يك چهارم دوز مصرف شده را بخور دهند.
موارد منع مصرف: افرادي كه سابقه خون دماغ دارند با احتياط مصرف كنند.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد ولي از آثار آن شادي‌آور، طراوت بخش چهره، التيام دهنده زخم، به گردش آورنده جريان خون و ضد سردرد می باشد.

هلسی

پودر گیاهی آبزن بابونه مرکب هلسی (اگزما – ش)

موارد مصرف: براي كليه بيماري‌هاي پوستي اعم از حساسيت‌ها به صورت خارش، التهاب، سرخي و تغيير ظاهرسطح پوست و انواع زخم‌هاي سوداوي توصيه مي‌گردد.
طريقه مصرف: هر ۱۲ ساعت ۱ ساشه را در یک لیوان آب به مدت ۲ دقیقه جوشانده، صاف کنید، موضع را به مدت ۵ دقیقه شستشو دهید.
موارد منع مصرف: دربیماران پسوريازيس توصیه نمی گردد.
نكات قابل توصيه: در ترك ها، پوسته پوسته شدن‌ها و عوارض جلدي كه به علت حساسيت شديد ايجاد مي‌شود، قرص ضد اگزما و روغن و پماد اگزمای هلسی توصيه مي‌گردد.
طول مدت درمان تا رفع كامل علائم، حتي ۱ ماه پس از آن می باشد.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد.

پودر گیاهی لوف هلسی (تقویت تخمدان)

موارد مصرف: باز كننده حيض، تقويت تخمدان، افزایش استعداد باروري.
مقدار و طريقه مصرف: برای خانم هایی با پریود منظم یا با تأخیر جزئی، نصف ساشه در هر ۸ ساعت و برای خانم هایی با پریود کاملاً نامنظم، که با تأخیر بیشتر روبرو هستند، هر ۸ ساعت ۱/۵ ساشه با شربت رقیق عسل میل شود. اگر هدف از مصرف، باردار شدن است، برای خانم هایی که حیض آن ها چند ماه به تأخیر می افتد، هر ۸ ساعت ۲ ساشه را با شربت رقیق عسل مخلوط کرده، میل نمایند. خانم هایی که با ۲ ماه تأخیر (بیشتر یا کمتر) حیض می شوند، هر ۸ ساعت ۱/۵ ساشه، و خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند هر ۱۲ ساعت نصف ساشه مصرف کنند. زمان شروع مصرف دارو برای هر فرد، ۲ روز پس از پاکی می باشد.
طول درمان، ۶ تا ۸ دوره پریودی با مصرف مداوم است.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد.
نكات قابل توصيه: درصورت مصرف دُزهاي بالاتر از حد ذكر شده، مصرف عرق كاسني، قرص ليور هلسی و عناب و زرشك توصيه می گردد.
بيماران ديابتي به جاي عسل از آب يا نوشيدني گوارا استفاده كننـد. در صورت بــروز اشكــال به پزشك معالج مراجعه شود.
موارد منع مصرف: خانم هايي كه احتمال دارد باردار شده باشند از مصرف آن پرهيز نمايند.

پودر گیاهی حلبه هلسی (ضد عفونت زنان شستشو)

موارد مصرف: براي عفونت هاي زنانه (خارش، سوزش، قطره قطره ادرار كردن، ترشحات عفوني و کوئیت (نزديكي دردناك)، شقاق ، بواسير و بیماری التهابی لگن PID
طريقه مصرف: هر ۱۲ ساعت ۱ ساشه را در ۱/۵ لیوان آب ۵ دقیقه بجوشانید. صاف کرده، ۴ قاشق بتادین اضافه نموده، درآن نشسته یا وارد بدن نمایید (با استفاده از دوش واژینال که باید از داروخانه تهیه نمائید).
نكات قابل توصيه: در صورت عفونت شدید از پودر ضد عفونت هلسی (استعمال خارجی) استفاده شود. در صورتی که فرد پس از مصرف دارو احساس حرارت و گر گرفتگی داشت از قرص ضد اگزما استفاده شود. طول درمان یک ماه پس از بهبود علائم می باشد.گاه منجر به تحریک و شروع انقباضات رحمی می گردد پس از مصرف آن در باروری خودداری گردد.
عوارض جانبی: عارضه جانبی خاصی ندارد اما Permanet constriction يا تنگي دائمي در مجراي واژن ایجاد می کند كه اثري بسيار مطلوب برجا گذاشته و خود نيز هدف درماني محسوب مي شود.
موارد منع مصرف: برای خانوم های باردار توصیه نمی گردد در افراد با حساسیت های فصلی با احتیاط استفاده شود.

پودر گیاهی تمتم هلسی (کمپلکس دی آی)

موارد مصرف: براي رفع اسهال شديد خوني، عفوني و اسهال ناشي از سموم توصیه می گردد.
طريقه مصرف: بزرگسالان هر ۸ ساعت یک ساشه از دارو را در نصف لیوان آب ولرم ریخته و مصرف نمایند.
کودکان هر ۸ ساعت یک دوم ساشه را در نصف لیوان آب ولرم ریخته و مصرف نمایند.
موارد منع مصرف: زنان باردار مصرف نکنند.
نکات قابل توصیه: مصرف دراز مدت آن به علت تركيبات تانن‌ دار توصيه نمي‌شود، بلكه بايد در طول دوره‌هاي درماني ۱۰ تا ۱۴ روز مصرف شود.
عوارض جانبي: عارضه جانبي خاصي ندارد.

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا