دسته‌بندی نشده

فواید مصرف مکمل Nutri Flaxseed (نوتری فلکسید)

نوتري فلكسيد مكمل غذايي حاوي روغن فلکسید (دانه‎های گیاه Flax ) یا تخم کتان مي‌باشد. روغن فلكسيد داراي 50 تا 60 درصد اسيد چرب ضروري از گروه امگا-3 به شكل آلفا لينولنيك اسيد (ALA) است كه اين مقدار حدودا دو برابر امگا-3 موجود در روغن ماهي است. متاسفانه مقدار امگا-3 دريافتي از طریق غذا، به خصوص در گیاه‌خواران و يا افرادي که از ماهي به مقدار كافي در رژيم غذايي خود استفاده نمي‌كنند نياز بدن را تامين نمي‌كند و توصيه مي‌شود كه افراد از مکمل‌های غذایی معتبر دارای امگا-3 استفاده کنند . مکمل نوتری فلکسید گزینه مناسبی برای افرادی است که خطر بیماری قلبی و عروق آن ها را تهدید می کند و به ویژه برای افرادی با سابقه سکته قلبی مناسب است. کپسول های فلکسید کاهنده کسترول های بد نیز بوده و از سلامت قلب محافظت می کند . با این مقاله از مجله دلگرم در رابطه با فواید مصرف مکمل Nutri Flaxseed با ما همراه باشید .

Nutri Flaxseed چیست ؟

نوتری فلکسید مکمل غذایی با منبع گیاهی است . اومگا 3 بکار رفته در ترکیب این مکمل از دانه های کتان( Flaxseed) مشتق شده است . اسید آلفا لینولنیک (ALA) اسید چرب اصلی امگا-3 است که در بدن یک فرد سالم در بسیاری از فعل و انفعالات بدن نقش دارد: در ساخت دیواره سلول‎ها نقش داشته، آنها را نرم و قابل انعطاف نگاه می‎دارند، جریان خون و اکسیژن رسانی به آنها را تقویت کرده و انعطاف پذیری و عملکرد درست گلبول های قرمز را تضمین می‌کنند.

ویژگیهای Nutri Flaxseed

  • منبع طبیعی از اسیدهای چرب ضروری بدن امگا ۳-۶-۹
  • کمک به کاهش فشار خون
  • بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق
  • کاهش چربی خون (تری گلیسیرید و کلسترول)
  • کمک به کاهش وزن بوسیله افزایش متابولیسم چربی ها
  • کمک به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی و مفاصل
  • حفظ سلامت پوست
  • حفظ سلامت عمومی بدن
  • فاقد جیوه و کلسترول

مقدار مصرف:

روزی 3 بار هر بار 1 عدد کپسول فلکسید همراه با غذا یا طبق دستور پزشک

بذر کتان

مزایای مصرف مکمل دارویی Nutri Flaxseed

روغن بذر کتان یکی از غنی ترین منابع امگا3 است.این روغن حاوی اسید چرب امگا 3 ، 6، 9، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین و روی است. بنابراین به عنوان یک مکمل مهم، که عملکردی مانند یک مولتی ویتامین دارد، شناخته شده است و فواید زیادی برای بدن دارد. تخم کتان نه تنها منبعی سالم از چربی های سالم، آنتی اکسیدان و فیبر میباشد، بلکه تحقیقات جدید نشان میدهند که تخم کتان می تواند به کاهش خطر دیابت، سرطان و بیماری های قلبی کمک نماید.

خواص دانه کتان (Flaxseed)

كتان منبع غني الياف غذايي محسوب مي شود كه به كاهش ميزان كلسترول كمك مي كنند. روغن اين گياه در سلامتي قلب و عروق مؤثر است. مدتها پيش انسانها به فوايد روغن اين گياه پي بردند، و از بذر آرد شده و آرد نشده آن به عنوان ملين استفاده مي كردند. خاصيت ملين بودن روغن اين گياه مربوط به مواد لعاب دار موجود در آن است.
روغن كتان حاوي اسيدهاي چربي امگا- 3 و همچنين اسيدهاي امگا-6 است. روغن اين گياه غني ترين منبع اسيدهاي چرب امگا-3 در طبيعت است و حاوي بيشتر از دو برابر امگا-3 موجود در روغنهاي ماهي است و از نظر قيمت نیز ارزانتر از انواع روغن ماهي است.
اين گياه سبب كاهش خطرات احتمالي تصلب شرايين نيز مي شود. روغن گياه مزبور همچنين داراي مواد مغذي گياهي نظير فیتواستروژن است. اين مواد شبیه استروژني طبيعي هستند كه مي توانند درد و ناراحتي ناشي از يائسگي را كاهش دهند.
بذرهاي اين گياه غني از روغن كتان است كه گاهي اوقات به آن روغن بزرك گفته ميشود (توجه: روغن بزرك تجاري كه معمولاً در بازسازي اسباب و اثاثيه مورد استفاده قرار مي گيرد مصرف انساني ندارد). سبوس بذر اين گياه از نظر لعاب غني است. هم روغن بذر و هم لعاب موجود در آن داراي خواص غذايي و درماني است.

flaxseed

بذرهاي اين گياه حاوي اسیدهای چربي به نام اسيد آلفالينولنيك (ALA) و اسيد لينوليك هستند. اسيد آلفالينولنيك (ALA) در واقع همان روغن امگا-3 موجود در كتان است. كتان همچنين حاوي ساير مواد مهمي نظير “ليگنال ها” است كه مي تواند از بدن شما در مقابل برخي از انواع سرطان مراقبت كند.
اگر مبتلا به كلسترول بالا ، آنژين، فشار خون بالا و پسوريازيس، اگزما، آرتريت روماتيسمي يا بيماري تصلب شرايين چندگانه (MS) مواجه هستيد، مي توانيد از فوايد اضافه كردن روغن كتان به برنامه غذايي خودتان بهره مند شويد. روغن اين گياه سبب كاهش كلسترول ليپوپروتئين كم تراكم (يعني كلسترول نامطلوب بدن) و سطح تري گليسريد ميشود.
تحقيقات به عمل آمده نشان مي دهد كه روغن كتان در مقابل حملات قلبي بيشتر از روغن كانولا يا روغن زيتون مفید تر است . مصرف روغن كتان احتمال ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.
دانه کتان برای رفع یبوست و اختلال در عملکرد روده مصرف می شود. دانه کتان قوه هاضمه را بهبود می بخشد، میزان قند خون را ثابت نگه می دارد، با تشکیل تومور مقابله می کند و سلامت قلبی عروقی را در پی دارد. این دانه ها که خاصیت ضدالتهابی دارد التهاب را در بیماری هایی مانند آسم، التهاب استخوان و مفصل، آرتریت روماتوئید، سردردهای میگرنی و پوکی استخوان کاهش می دهد. اسید چرب امگا 3 موجود در آن برای استخوان ها مفید است. دانه کتان با کاهش لخته شدن خون، بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. کند. این دانه ها با محافظت از سلول های روده، مواد سرطان زا و رادیکال های آزاد، خطر بروز سرطان روده را کاهش می دهد.چربی اشباع نشده امگا 3 موجود در آن به کاهش فشار خون کمک و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. مصرف دانه کتان همراه با رژیم غذایی کم چرب، در کنترل سرطان پروستات در مردان موثر است . این دانه ها خاصیت انرژی زایی دارد و به هنگام استرس، به فرد آرامش می دهد.

هشدار مصرف :

فلکسید یک مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف نوتری فلکسید با پزشک خود مشورت کنند.
در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف Nutri Flaxseed با پزشک مشورت نمایید.
مقدار توصیه شده نوتری فلکسید را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

احتیاط :

در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از مصرف مکمل نوتری فلکسید با پزشک مشورت شود.

شرایط نگهداری :

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

divider

ترجمه و گردآوری بخش سلامت مجله دلگرم

طیبه بیگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا