دسته‌بندی نشده

فواید مصرف قرص گیاهی فیتانا جهت کاهش وزن

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر قرص گیاهی فیتانا

قرص گیاهی فیتانا علاوه بر تناسب‌اندام به‌عنوان یک داروی تقویت‌کننده معده، کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید نیز می‌تواند مصرف شود. مکانیسم اثر آن از طریق کم کردن اشتها (وجود اسانس‌های موجود در گیاهان زیره و سداب، بادیان، نانخواه، مرزنجوش اثر مثبت بر روی مراکز اشتها در مغز داشته و موجب وقفه در انتقال حس گرسنگی می‌گردد)، و محرک مکانیسم تجزیه چربی ها ( زیره که به نظر مي رسد به علت اثرات ترموژنيک يعني با افزايش سرعت سوخت‌وساز در بدن موجب شکسته شدن مولکول‌های چربي(lipolysis) می‌شوددر کاهش وزن بسیار مؤثر می‌باشد. قرص فیتانا برای افرادی که اضافه‌وزن دارند، افرادی که چربی خون آن‌ها بالاست (لاک مغسول با کاهش کلسترول و تری گلیسرید چربی سوز محسوب شده و فلانوئیدهای موجود در این فرآورده‌ دارای اثر مهاری بر آنزیم لیپوژناز می‌باشند. لذا اثرات مثبتی در کاهش کلسترول دارند) افرادی که اشتهای زیادی دارند و تمامی افرادی که می‌خواهند بدون آسیب و با حفظ سلامتی، وزن خود را کاهش دهند کاملاً مناسب است. درواقع باید گفت فیتانا تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه گیاهان موجود در آن همزمان با کاهش وزن، پاک‌سازی‌های بسیار مفیدی را نیز برای بدن شما به همراه خواهند داشت که کاهش آن از اهداف موردنظراست. با این مقاله از مجله دلگرم در رابطه با فواید مصرف قرص فیتانا با ما همراه باشید.

اثر فارماکولوژیک فیتانا از نظر طب سنتی

چاقی یک اختلال شدید متابولیکی است که با دریافت انرژی زیاد و تلف نمودن کم آن مشخص می‌گردد و حاصل آن افزایش وزن یعنی تجمع غيرطبيعي يا بیش‌ازحد چربي بدن می‌باشد. این عارضه بسیار شایع جوامع بشری که خود زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های دیگر از قبیل دیابت، بیماری‌های عروق کرونر و برخی سرطان‌ها و هایپر لیپیدمی که از اساسی‌ترین عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است که نقش آن در پاتوژنز آترواسکلروز به اثبات رسیده است. فیزیوپاتولوژی چاقی را در علم امروز به‌واسطه هایی به نام آدیپوکینها نسبت می‌دهند که واسطه‌هایی هستند که به‌وسیله بافت چربی تولید می‌شوند و اشتهای کوتاه و درازمدت را تحت کنترل قرار می‌دهد.
از منظر طب سنتی، مهم‌ترین علت چاقی، سردی می‌باشد بر این اساس قرص فیتانای هلسی طرح ریزی شده‌اند که علاوه بر از بین بردن سردی، دارای خواصی چون چربی سوزی، هاضم، ایجاد قوت بدون افزایش چربی و کاهش‌دهنده اشتها و کاهش رطوبت معده می‌باشند.

اجزاء اصلی قرص کاهش وزن فیتانا

  • بادیان
  • نانخواه
  • سداب
  • زیره سیاه
  • مرزنجوش
  • بوره ارمنی
  • لاک مغسول

فیتانا

مواد مؤثره قرص گیاهی فیتانا

اسانس(کارون، فلاندرون، دی هیدرو کارون، اوژنول،تیمول، سیمن، آلفا- پی نن، آنتول دیپانتن، چاویکول، آلفا- لینالول، روتوزید، متیل نونیل ستون) تانن، موسیلاژ، ماده تلخ، فلانوئید، مواد روغنی، قند، لعاب، روغن ثابت لیماراز، گلوکوزید(روتین)، آلکالوئید گراوئولین، کوکوزاژینین، اسکیمیانین.

موارد مصرف قرص فیتانا

  • براي افرادي كه به علت پرخوري،ژنتيك و كم‌كاري تيروئيد و…دچار چاقي شده‌اند.
  • برطرف‌کننده چاقی و لاغر کننده

مقدار و طریقه مصرف قرص لاغری فیتانا

  • هر ۶ ساعت دو عدد قرص با آب یا عرق زیره میل شود.
  • در موارد حاد و شديد می‌توان دُز مصرف را در هر ۶ ساعت تا ۳ عدد قرص افزايش داد، تا نتيجه مطلوب به دست آيد

نکات قابل توصیه

  • دوره درمان با فیتانا ۴ـ۳ ماه مي‌باشد كه بايد به‌طور كامل شود.
  • رعايت رژيم غذايي لاغر شدن يعني به‌کارگیری پروتئين و ويتامين و غذاهاي گرم و خشك و كاهش رژيم چاق‌کننده مانند هيدرات‌‌هاي كربن در ماكاروني ، برنج، سیب‌زمینی، شیرینی‌ها و چربي‌ها و … توصيه می‌گردد.
  • افرادي كه طبع گرم دارند از پودر رنال (ازمارك هلسي) طبق دستور بروشور آن تهيه نموده و هر ۸ ساعت نصف استكان ميل كنند و افرادي كه طبع سرد دارند از قرص وارمر ( از مارك هلسي ) هر ۱۲ ساعت يك عدد ميل كنند.
  • باید در نظر داشت معمولاً شاخص توده بدن (BMI)، يک شاخص ساده براي طبقه بندي اضافه وزن و چاقي در بزرگسالان است و با تقسيم عدد وزن برحسب کيلوگرم بر مربع عدد قد برحسب متر (kg/m2) به دست می‌آید. بر اساس تعريف سازمان بهداشت جهاني (WHO) ،BMI ≥ ۲۵ اضافه‌وزن وBMI ≥ ۳۰ چاقي محسوب می‌شود

عوارض جانبي فیتانا

اين دارو هيچ اثر منفي نداشته و اثرات جانبي مثبت آن مانند درمان اختلالات گوارشي، درمان دل‌پیچه و افزايش ميل جنسي گزارش‌شده است.

موارد منع مصرف فیتانا

  • براي زنان باردار توصيه نمي‌شود ولی در دوران شیردهی دارای منفعت می باشد.
  • برای کودکان زیر دو سال ممنوع است.

شرايط نگهداري فیتانا

قرص های فیتانا در جاي خشك و خنك نگهداري شود.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا