دسته‌بندی نشده

فواید محلول خوراکی سولبوم ( Solbom ) و عوارض این دارو

سولبوم چیست؟ موارد مصرف و عوارض جانبی این دارو

SOLBOM محلولی خوراکی است وارداتی از کشور کره جنوبی و شرکت میونگ مون است. جهت درمان بیماری های کبد توصیه میشود.

ترکیبات سولبوم (به ازای هر 100 م.ل)

  • ال آرژنین : 7/31گرم

ال آرژنین (L_Arginine) آمینواسیدی نیمه ضروریست و آرژنین ماده اولیه گاز نیتریک‌ اکسید است که سبب گشادی عروق شده و این موضوع خون‌رسانی به اندام‌های درگیر فعالیت را افزایش داده و در نتیجه می‌تواند کارایی ورزشکار را به ویژه در فعالیت‌های هوازی افزایش دهد.

همچنین این آمینواسید قادر است خون را از رادیکال های آزاد پاکسازی کند، بهبود عملکرد سیگنال‌های سلول‌های عضلانی، رهاسازی هورمون رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن را بهبود بخشد.برای رشد و تقویت سیستم دفاعی و تقویت قلب و عروق و افزایش حجم عضلات بدن بسیار مفید است.

از جهتی این محصولات با خاصیت تعدیل کنندگی نمک ، که دارند مورد توجه قرار میگیرند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاق می‌افتد باعث می‌شود ظاهر نرم و پف‌ دار بدن اجازه ندهد عضلات صاف و فاقد برآمدگی به نظر برسند.

  • سیتریک اسید هیدرات : 2/94 گرم

اسید سیتریک منهیدرات و اسید سیتریک بدون آب، عمدتا به عنوان ماده اسیدی، عامل طعم دهنده، مواد نگهدارنده و ضد عفونی کننده در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شود.
اسید سیتریک مونوهیدرات و اسید سیتریک بدون آب نیز به عنوان آنتی اکسیدان، پلاستیک و مواد شوینده در صنایع شیمیایی، لوازم آرایشی و تمیز کردن استفاده می شود.

اسید سیتریک یک میان وعده کلیدی در متابولیسم است. این اسید در میوه های مرکبات یافت می شود. نمک های اسید سیتریک (سیترات ها) می توانند به عنوان ضد انعقاد به دلیل قابلیت کلتیم مورد استفاده قرار گیرند.اسید سیتریک بدون آب یک عامل تجزیه کننده Calculi و ضد انعقاد است.

مکانیسم عمل اسید سیتریک بدون آب به عنوان یک فعالیت اسیدی کننده و فعالیت کلاته کلاسیک است. اثر فیزیولوژیک اسید سیتریک بدون آب باعث کاهش فعالیت فاکتور انعقادی می شود

  • بتائین هیدروکلراید (به صورت بتائین 3/8132) : 5/00گرم

بتائین ماده خنثی با hygroscopicity قوی است. بنابراین، آن اغلب درمان با داروی ضد caking در فرایند تولید. ساختار مولکولی و برنامه اثر آن میزان قابل توجهی متفاوت از آن از بتائین طبیعی هستند. متعلق به سنتز شیمیایی محصولات طبیعی چیز.

بتائین هیدروکلراید نمک توسط واکنش بتائین و اسید هیدروکلریک (بتائین هیدروکلراید) تشکیل شده است. محلول آبی به شدت اسیدی است. بتائین یکی از مواد تشکیل دهنده فعال مورد استفاده در برنامه های کاربردی های بیولوژیکی است. محتوای موثر بتائین واقع بتائین بخشی، 75% است.

هر چند آنها به عنوان یک جایگزین به متیونین به عنوان یک استفاده می شود می تواند در کوتاه مدت دو ماده کاملا متفاوت هستند.

  • بتائین : 5/00 گرم

بتائین چیست ؟ ‎C5H11NO2 جامدی بی رنگ و بامزه ای شیرین، قابل انحلال در الکل ها، کلروفوم و آب است. بتائین یک نوع اسید آمینه است که منافع بالقوه آن برای مبارزه با بیماری های قلبی، بهبود ترکیب بدن، و کمک به افزایش عضلات و کاهش چربی به دلیل توانایی اش جهت ترویج سنتز پروتئین در بدن، اثبات شده است.


ویژگی های ویال خوراکی سولبوم

  • درمان کمکی جهت بهبود عملکرد کبد
  • سولبوم در شرایط استرس درمان کننده است.
  • سولبوم جهت درمان مصرف مکرر الکل
  • سولبوم جهت درمان مصرف زیاد سیگار
  • سولبوم جهت درمان در مواقع کسالت ، خستگی و فرسودگی
  • سولبوم جهت درمان در مواقع کاهش اشتها و انرژی
  • سولبوم تقویت قوای جنسی بدن
  • سولبوم تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سولبوم بهبود عملکرد عروق

درمان کبد چرب با محلول خوراکی سولبوم

کبد چرب ، همان مشکلی است که میتواند ظاهر افراد را تحت تاثر قرار دهد. بیماری کبد چرب که البته استفاده از لفظ بیماری میتواند صحیح نباشد اما اگر نتوانیم با ان مقابله کنیم و رفع مشکل کنیم میتواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

حالا بهتر است ابتدا با انواع کبدچرب و راههای درمانی و داروهای مصرفی برای رفع کبد چرب بپردازیم.

کبد چرب غیرالکلی: این بیماری زمانی رخ می‌دهد که کبد در شکستن چربی‌ها دچار مشکل می‌شود و با جمع شدن چربی در بافت‌های کبد، فرد دچار کبد چرب می‌گردد. این بیماری با مصرف الکل مرتبط نبوده و زمانی مشخص می‌شود که ۱۰ درصد یا بیشتر وزن کبد حاوی چربی باشد. این بیماری خود نیز به چند دسته تقسیم شده و در شدیدترین مراحل باعث سیروز کبدی یا زخم و سپس نارسایی کبدی می‌گردد.

کبد چرب الکلی: این بیماری جزء اولین مرحله‌های بیماری‌های کبدی مربوط به الکل است. کبد با مصرف زیاد الکل صدمه دیده و قادر به شکستن چربی‌ها نیست. اگر فرد از مصرف الکل خودداری نماید، این نوع کبدچرب کم‌کم درمان می‌گردد، اما در صورت ادامه به مصرف الکل فرد ممکن است دچار سیروز کبدی گردد.

کبد چرب بارداری: هرچند این نوع از کبد چرب خیلی نادر بوده، با این حال جمع شدن چربی در هنگام بارداری می‌تواند خطراتی جدی هم برای مادر و هم برای جنین داشته باشد. این بیماری می‌تواند باعث نارسایی کبدی، نارسایی کلیه، عفونت شدید یا خون‌ریزی شود. هرچند دلیل این بیماری کاملاً شناخته نشده اما دانشمندان معتقدند این بیماری با هورمون‌های این دوران در ارتباط است.

علایم این بیماری در سه ماه سوم رخ داده و شامل حالت تهوع، استفراغ، درد در قسمت بالایی سمت راست شکم، زردی و کسالت عمومی می‌باشد. زنان باردار باید آزمایش‌های لازم را برای اطلاع از این بیماری انجام دهند، اکثر زنان پس از زایمان شروع به بهبود می‌نمایند.

اغلب بیماران ۴۰تا۶۰ سال سن داشته و بیماری در زنان شایع‌تر است.کبد چرب در کودکان با سن بالاتر از ۱۰سال نیز می‌تواند ایجاد شود. این اختلال کبدی مزمن بوده و برای سال‌ها پایدار خواهد ماند.

به اعتقاد متخصصان گرچه اکنون نخستین عامل نارسایی کبد، هپاتیت است اما طبق آمار در آینده اولین خطری که کبد را تهدید می‌کند، بیماری کبدچرب خواهد بود. بیماری کبد چرب در پی مصرف انرژی بیش از حد، چاقی، تنبلی و کم بودن ورزش و فعالیت، بروز پیدا می‌کند و درجه‌بندی دارد. وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر کبدی دارای ۵ تا ۱۰ درصد چربی باشد کبد چرب نامیده می‌شود.


علل بروز کبد چرب

علت اصلی بروز کبد چرب ناشناخته است، ولی تعدادی از اختلالات بالینی معین به عنوان علل زمینه‌ای شناخته شده‌اند. هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن می‌باشند.

عوامل مختلفی که باعث تغییر متابولیسم در بدن می‌شوند، شامل کاهش ناگهانی وزن، سوء تغذیه، تغذیه وریدی و گرسنگی طولانی مدت مانند گرفتن روزه نیز ممکن است باعث کبد چرب شوند.

انجام بعضی از جراحی‌های شکم شامل برداشتن کیسه صفرا، برداشتن قسمتی از روده یا معده، جراحی روی لوزالمعده و مصرف بعضی از داروهای خاص شامل هورمون استروژن، کورتون (استروئیدها، آمیودارون، تاموکسی فن، والپروات سدیم) نیز از علل زمینه ساز کبد چرب هستند.

در کودکان اختلالات مادر زادی شامل سوء جذب چربی‌ها، سیستیک فیبروزیس و بیماری ویلسون با کبد چرب همراه هستند.

طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند کلسترول بالا ، سطح بالای تری گلیسیرید در خون ، سندرم متابولیک ، چاقی( به ویژه هنگامی که چربی در شکم متمرکز است)، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، آپنه ، دیابت نوع ۲ ، کم کاری تیروئید (hypothyroidism) ، کم کاری غده هیپوفیز (hypopituitarism)، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را افزایش می دهند.

به‌طور کلی می‌توان عوامل ایجاد این بیماری را به شرح زیر عنوان کرد: رژیم غذایی نادرست، استرس درونی و نهفته، مصرف دارو بیش از حد معمول، مصرف لووستاتین‌ها و غذاهای فست فودی (سوسیس، کالباس، سس، پیتزا و…)[متخصصان اعتقاد دارند که شیوه ناصحیح زندگی و تبعات آن از قبیل چاقی و اضافه وزن در ابتلا به کبد چرب در بین سنین مختلف دخیل است.

داشتن شیوه زندگی صحیح، داشتن وزن ایده‌آل و مناسب، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه، پیروی از رژیم غذایی سالم، پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و دوری از استرس از جمله راه‌های درمان این بیماری است.

همچنین بخوانید:

ارتباط بین دیابت ، سیروز کبدی و مبتلایان به کبد چرب

بهترین و سریع ترین راه درمان کبد چرب با ورزش

درمان کبد چرب با عسل

تشخیص بیماری کبد چرب

سولبوم درمان بیماری کبد چربی

اکثر مبتلایان دارای علامت نیستند، گاهی فرد از درد شکم در ناحیه کبد احساس درد و پری می‌نماید و به ندرت احساس ناراحتی در قسمت فوقانی و راست شکم و خستگی وجود دارد. گاهی به دنبال بررسی‌های اتفاقی آزمایشگاهی (مانند بررسی‌های استخدامی) کشف می‌شود.

در بررسی‌های معمولی، آنزیم‌های کبدی افزایش یافته‌اند و در صورت شک به این اختلال اقدام‌های بعدی برای کشف علت زمینه‌ای و بررسی سایر علل بیماری کبدی ضروری است. آزمایش‌های لازم برای قند و چربی‌های خون و همچنین برای ویروس‌های هپاتیتی ضروری است.

با مطالعات تصویربرداری مانند سونو گرافی، تجمع چربی در کبد نشان داده می‌شود. اگر تمامی راه‌های منتهی به تشخیص میسر نباشد و نیز گاهی برای اثبات تشخیص، نمونه برداری از کبد و مطالعه میکروسکوپی بر روی آن لازم است،ولی گاهی نمونه برداری انجام نمی‌شود و بیمار به مدت ۶ ماه تا یک سال از نزدیک زیر نظر گرفته می‌شود تا طبیعی شدن آنزیم‌های کبدی به دنبال درمان اختلالات زمینه ساز اثبات گردد.


سولبوم

مقدار و نحوه مصرف سولبوم

بزرگسالان : 10-30 م.ل به صورت دوزهای تقسیم شده در بین هر وعده غذایی که 10 م.ل از محلول را در نصف لیوان آب حل و سپس مصرف میکنیم.

موارد منع مصرف سولبوم

داشتن حساسیت به هریک از اجزائ تشکیل دهنده . چنانچه بعد از مصرف یک ماه بهبود حاصل نشود افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی. انفارکتوس میوکاردیولو افراد با علائم بیماری قلبی این محصول به عنوان پادزهر برای افراد مسموم الکلی نمی توان استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا