دسته‌بندی نشده

فواید درمانی شربت اوستی کپ برای عضلات و استخوان

موارد مصرف شربت اوستی کپ ویوا تون

شربت اوستی کپ (Osticap) حاوی انواع املاح مورد نیاز بدن همچون کلسیم، ویتامین D3، ویتامین K1، منیزیم، روی، منگنز، سلنیم و مس است که باعث بهبود سلامت بدن می شود. به واسطه وجود ترکیباتی همچون ویتامین D3 و کلسیم در این شربت مصرف آن باعث بهبود تراکم استخوان ها، پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ استحکام دندان ها می شود. در ترکیبات این شربت روی نیز وجود دارد که این ماده در بدن باعث سلامت پوست موها و ناخن ها می شود بنابراین استفاده از این شربت از ریزش موها جلوگیری کرده و باعث شکل گیری فرم ناخن ها می شود. سایر ترکیبات به کار رفته در این محصول تاثیر چشمگیری در سلامت عمومی بدن دارد.

ویژگی‌های شربت اوستی کپ ویواتیون

  • فاقد هرگونه طعم دهنده مصنوعى و مواد نگهدارنده
  • حاوی شیرین کننده کم کالری مناسب افراد دیابتی
  • کمک به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها
  • کاهش علائم استئوآرتریت (آرتروز)
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • دارای تاییدیه GMP
  • فاقد گلوتن و لاکتوز
  • رفع گرفتگی عضلات
  • حفظ سلامتی بدن
  • با طعم پرتقال

مقدار و نحوه مصرف اوستی کپ ویواتیون

ابتدا محصول را به خوبی تکان دهید، سپس روزانه 10 میلی لیتر (بزرگسالان) از آن را مصرف نمایید.

اوستی کپ

مزایای مصرف شربت اوستی کپ ویواتیون

بیماری‌های عضلانی اسکلتی یکی از عمده ترین مشکلات سلامتی در دنیا هستند، در این گروه از بیماری ها، پوکی استخوان، کمردرد و استئوآرتریت، بیشترین عامل دردهای مزمن و عدم توانایی حرکتی در افراد مسن را در بر می‌گیرد.

استئوآرتریت یک بیماری تخریبی در مفصل است و شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. تقریباً اغلب افراد بالای ۵۰ سال به درجاتی ازاستئوآرتریت مبتلا هستند.

پوکی استخوان یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن کاهش توده استخوانی و به تبع آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد. بیشترین میزان شکستگی در مهره‌ها، سپس در لگن و بعد در سایر استخوان‎ها رخ می‎دهد.

شربت اوستی کپ می‎تواند شروع عوارض بیماری‌های عضلانی اسکلتی را به تاخیر انداخته و به سلامت استخوان‎ها و مفاصل کمک کند. مکمل غذایی بون کمپلکس ترکیبی از گلوکزآمین، ریز مغذی‎هایی شامل کلسیم، روی، بور و ویتامین‌های C،D و E می باشد.

بیماری آرتروز (التهاب مفاصل) یکی از بیماری های شایع مفاصل است و مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها، ران ها، زانو ها، پاها و مهره های کمری را درگیر می کند. این بیماری باعث ساییدگی و فرسودگی غضروف ها می شود. علائم این بیماری شامل خشکی، سفتی و درد مفاصل است. این بیماری در زنان در دوره یائسگی و یا بعد از آن، در مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران نیز در اثر ضربه شیوع بیشتری دارد.

داروهای مورد استفاده جهت درمان این بیماری معمولا داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند، از انواع این داروها می توان به بروفن و ناپروکسن اشاره کرد. با توجه به عوارض جانبی زیاد این داروها، امروزه استفاده از داروهای گیاهی در درمان آرتروز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

ویتامین D:

رشد و تقویت استخوانها تا حدود زیادی وابسته به ویتامینD است. این ویتامین محلول در چربی بوده ودر متابولیسم طبیعی کلسیم موردنیازاست. ویتامینD برای جلوگیری از بروز بیماری ریکتز (rickets) ضروری است. این بیماری ناشی از کمبود ویتامینD ،کودکان را درگیر کرده و علایم آن تشکیل ناقص و غیر طبیعی استخوان، اختلال در مصرف کلسیم در بدن و ضعف ناشی از آن می باشد.

منیزیم:

منیزیم از ریزمغذی‌هایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروری‌ترین املاح می‌باشد که باید بطور روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود. منیزیم در بدن موجب تسکین اعصاب می‌شود و برای سلامت قلب، عضله و کلیه مهم و مفید است. منیزیم برای آرام نگه‌داشتن گردش خون در بدن، کمک به مقابله با استرس، حفظ سلامت و بهداشت روانی در برابر افسردگی و تغییرات احساسی مؤثر است.

منیزیم همچنین موجب خواب بهتر شده و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد. منیزیم در بهبود کیفیت خواب و همینطور کمک به پیشگیری از حمله های میگرنی نیز موثراست.منیزیم درتنظیم فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند. رژیم های غذایی که حاوی مقدار زیادی سبزی و میوه باشند منیزیم و پتاسیم را در حد کافی تأمین کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شوند .

کلسیم:

کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی در رشد، سلامت و تولید مثل بدن انسان است. در ساخته شدن طبیعی دندان ها و استخوان ها شرکت کرده و می توان گفت که مقادیر مناسب و کافی آن در طول زندگی می تواند از بروز اوستئوپروزیس (osteoporosis) جلوگیری نماید.

تغذیه خوب و رژیم غذایی صحیح یکی از شاخص ترین عوامل موثر در بروز و یا پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. برای مبارزه با بیماری پوکی استخوان مصرف روزانه سه لیوان شیر لازم است. جهت پیشگیری از بیماری پوکی استخوان یکی دیگر از ویتامین هایی که برای جذب کلسیم در بدن ضروری و مهم است تا مبتلا به بیماری پوکی استخوان نشویم ویتامین دی است.

روی:

یک عنصر ضروری در تغذیه انسان ، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن موجود است.

سلنیوم:

یکی از آنزیم هایی که در عضله یافت شده و در متابولیسم آن شرکت می کند، سلنوپروتئین W می باشد که حاوی سلنیوم در ساختار خود است. در همین زمینه مشخص شده است که سلنیوم در پیشگیری و درمان بیماری کشان (Keshan disease) بسیار موثر می باشد. این سندرم در منطقه کشان در چین که خاک آن فاقد سلنیوم کافی بوده، شایع گردید. این بیماری با تجزیه و از بین رفتن فیبرهای عضلانی قلب مشخص می گردد. زنان بویژه در سنین بارداری نسبت به این بیماری آسیب پذیر می باشند.

مکمل اوستی کپ

توصیه و هشدار در رابطه با اوستی کپ ویواتیون

  • زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • پس از باز نمودن پلمپ شیشه ، در یخچال نگهداری شود

شرایط نگهداری اوستی کپ ویواتیون

درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف مکمل استئوکینون (Osteo Quinone)

فواید بی نظیر قرص کلسیم کربنات برای سلامتی

قرص کلسیم منیزیم زینک برای چه مصرف می شود؟

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا