جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فواید بی نظیر قرص بون تونیک ساپلکس برای سلامت استخوانها_6579482ea840d.jpeg
فواید بی نظیر قرص بون تونیک ساپلکس برای سلامت استخوانها_6579482ea840d.jpeg

فواید بی نظیر قرص بون تونیک ساپلکس برای سلامت استخوانها

سرفصل های این مقاله

کاربردهای درمانی بون تونیک ساپلکس

بون تونیک ساپلکس (Supplex Bone Tonic) یک مکمل غذایی فوق العاده مفید است که به استحکام استخوان ها و دندان ها و تقویت مو وناخن کمک فراوانی می نماید. این مکمل با دارا بودن مینرال های کلسیم ، زینک ، منیزیم و ویتامین D به تقویت ساختار استخوانی کمک کرده از بروز پوکی استخوان که بیماری بسیار شایع این روزهاست پیشگیری می کند. این فرآورده صرفا مکمل رژیمی –غذایی بوده و جهت تشخیص، پیشگیری و یا درمان بیماری نمی باشد.

ترکیبات بون تونیک ساپلکس

در این محصول کلسیم (به صورت ملح کلسیم کربنات 400 میلی گرم) منیزیم (به صورت منیزیم هیدروکساید 150 میلی گرم) زینک (به صورت ملح زینک گلوکونات ۵ میلی گرم و ویتامین د۳(کوله کلسیفرول) معادل ۲۰۰ واحد بین المللی. فاقد طعم دهنده، مواد محافظ و گلوتن.

موارد مصرف قرص بون تونیک ساپلکس

  • افرادی که از طریق رژیم غذایی کلسیم، روی، منیزیم و ویتامین D3 کافی دریافت نمی کنند.
  • افرادی که در معرض کافی تابش نور خورشید نیستند.
  • خانمها در دوران ( یائسگی )
  • نوجوانان در سنین رشد

بون تونیک

میزان مصرف قرص بون تونیک ساپلکس

روزی ۱-۲ عدد ۲ساعت بعد از غذا با یک لیوان آب.

شرح مزایای قرص بون تونیک ساپلکس

بسیاری از افراد با بالارفتن سن و رسیدن به دوران میانسالی به دلیل تغذیه نادرست، مصرف بیش از حد کافئین و.. دچار مشکلاتی چون درد استخوان، پوکی و تحلیل استخوان ها یا موارد مشابه می شوند. برای پیشگیری از این قبیل مشکلات باید در دوران جوانی به تقویت استخوان‌ها بپردازیم. قرص بون تونیک ساپلکس یک مکمل غذایی ایرانی می باشد. و به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم و روی که سه ماده موثر در تقویت بدن و استخوان ها می باشند موجب استحکام استخوان ها و دندان ها، جلوگیری از پوکی استخوان ها و افزایش قد به خصوص در دوران نوجوانانی می شود.

به علاوه در ترکیبات این قرص ویتامین D نیز موجود است که این ویتامین باعث جذب بهتر کلسیم می شود. همچنین این محصول در تقویت مو و ناخن کاربرد دارد و به حفظ سلامت آنها کمک شایانی می کند. مصرف قرص بون تونیک ساپلکس در دوران میانسالی بسیار توصیه می شود چرا که در درمان درد های استخوانی و بهبود ضعف عضلانی افراد مسن بسیار موثر است.

منیزیم:

منیزیم از ریزمغذی‌هایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروری‌ترین املاح می‌باشد که باید بطور روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود. منیزیم در بدن موجب تسکین اعصاب می‌شود و برای سلامت قلب، عضله و کلیه مهم و مفید است. منیزیم برای آرام نگه‌داشتن گردش خون در بدن، کمک به مقابله با استرس، حفظ سلامت و بهداشت روانی در برابر افسردگی و تغییرات احساسی مؤثر است. منیزیم همچنین موجب خواب بهتر شده و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد. منیزیم در بهبود کیفیت خواب و همینطور کمک به پیشگیری از حمله های میگرنی نیز موثراست.منیزیم درتنظیم فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند. رژیم های غذایی که حاوی مقدار زیادی سبزی و میوه باشند منیزیم و پتاسیم را در حد کافی تأمین کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شوند .

کلسیم:

کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی در رشد، سلامت و تولید مثل بدن انسان است. در ساخته شدن طبیعی دندان ها و استخوان ها شرکت کرده و می توان گفت که مقادیر مناسب و کافی آن در طول زندگی می تواند از بروز اوستئوپروزیس (osteoporosis) جلوگیری نماید. تغذیه خوب و رژیم غذایی صحیح یکی از شاخص ترین عوامل موثر در بروز و یا پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. برای مبارزه با بیماری پوکی استخوان مصرف روزانه سه لیوان شیر لازم است. جهت پیشگیری از بیماری پوکی استخوان یکی دیگر از ویتامین هایی که برای جذب کلسیم در بدن ضروری و مهم است تا مبتلا به بیماری پوکی استخوان نشویم ویتامین دی است.

روی:

یک عنصر ضروری در تغذیه انسان ، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن موجود است.

سلنیوم:

یکی از آنزیم هایی که در عضله یافت شده و در متابولیسم آن شرکت می کند، سلنوپروتئین W می باشد که حاوی سلنیوم در ساختار خود است. در همین زمینه مشخص شده است که سلنیوم در پیشگیری و درمان بیماری کشان (Keshan disease) بسیار موثر می باشد. این سندرم در منطقه کشان در چین که خاک آن فاقد سلنیوم کافی بوده، شایع گردید. این بیماری با تجزیه و از بین رفتن فیبرهای عضلانی قلب مشخص می گردد. زنان بویژه در سنین بارداری نسبت به این بیماری آسیب پذیر می باشند.

مکمل

نکات قابل توصیه در مورد مصرف قرص بون تونیک ساپلکس

  1. بهترین زمان مصرف این مکمل ۲ساعت بعد از غذا همراه یک لیوان آب میباشد.
  2. بهترین زمان مصرف مکمل کلسیم شبها می باشد بدلیل اینکه غلظت کلسیم خون شب ها کاهش بیشتری دارد.
  3. جذب خوراکی کلسیم و زینک با غذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود.
  4. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن دچار اشکال می شود. حداقل ۳-۴ ساعت فاصله بین مصرف آهن و کلسیم باشد.
  5. از خوردن همزمان چای و قهوه با این مکمل اجتناب شود بدلیل کاهش جذب روی (زینک).
  6. در صورت مصرف دیورتیک های تیازیدی، دیگوگسین، فنی تویین با داروساز یا پزشک خود مشورت نمایید.
  7. این مکمل حداقل ۲ ساعت بعد از داروی تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین مصرف شود.

موارد منع و هشدار مصرف قرص بون تونیک ساپلکس

  • در صورت ابتلا به بیماری های کلیوی.
  • مصرف این فرآورده در بارداری و شیردهی باید تحت نظر پزشک باشد.

شرایط نگهداری قرص بون تونیک ساپلکس

فرآورده در ظرف در بسته، در جای خشک و خنک در دمای کمتر از ۳۰درجه و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف مکمل استئوکینون (Osteo Quinone)

فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

قرص کلسیم منیزیم زینک برای چه مصرف می شود؟

separator line

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: