دسته‌بندی نشده

فرش کودک و تاثیر بسیار بالای آن بر سلامتی کودکان

والدین باید محیطی را برای فرزندشان فراهم کنند که برای خواب و استراحت، بازی کردن و انجام فعالیت‌های روزانه مناسب باشد. خریدن وسایل اتاق کودک با کیفیت بالا و زیبایی تمام، همچنین هماهنگ بودن این وسایل از نظر طرح و رنگ بسیار مهم است. یکی از موارد ضروری اتاق کودک که وجود آن در هر فضای کودکانه‌ای ضروری است، فرش کودک است. والدینی بوده‌اند که در هنگام خرید فرش کودک، سردرگم شده‌اند و نمی‌دانستند که چه کفپوشی مناسب اتاق فرزندشان است؛ این مقاله به والدین کمک می‌کند که بهترین فرش کودک را از نظر کیفیت و زیبایی خریداری کنند.

هنگام خرید فرش کودک از کیفیت غافل نشوید

فرش کودک اگر به درست و اصولی خریداری شود، علاوه بر اینکه جلوه رنگی به فضا می‌دهد، می‌تواند از آسیب های احتمالی به کودک جلوگیری کند.

فرش اتاق کودک باید استانداردهای لازم را داشته باشد و نسبت به انتخاب آن حساس و دقیق بود؛ زیرا جنس فرش کودک و برخوردار بودن از ویژگی های زیر، در سلامت کودکان نوپا نقش بسزایی دارد.

جنس

کودکان و نوزادان، بیشتر وقت خود را در اتاقشان سپری می‌کنند و باید پذیرفت که فرش اتاق کودک، زودتر از فرش فضاهای دیگر کثیف می‌شود. کودک در اتاقش غذا می‌خورد، نقاشی می‌کشد، بازی‌می‌کند و بیشترین فعالیت های روزانه او در آن محیط است و به همین دلیل آلودگی فرش کودک بسیار بالاست. والدین باید زودهنگام فرش اتاق کودکشان را بشویند؛ از این رو بهتر است قبل از خرید فرش اتاق کودک، به دوام و مقاومت آن توجه کرده و کفپوشی خرید که با بهترین الیاف بافته شده باشد تا بعد از شستن، تغییر شکل و تغییر ماهیت ندهد و طول عمر بالایی داشته باشد.

بهترین جنس فرش برای اتاق کودک، پلی استر، پلی پروپیلن یا اکریلیک هیت ست شده و یا هر الیافی که قبل از بافت هیت ست شده‌اند، می‌باشد. یکی از برترین تولید کنندگان فرش ماشینی کاشان، کارخانه تولید فرش ساویز بافت بوده و به این مورد توجه کرده است و علاوه بر اینکه به طرح فرش کودک اهمیت می‌دهد تا از زیبایی بسیار بالا برخودار باشد، به کیفیت بالا و استفاده از بهترین الیاف هیت ست شده، اهمیت داده و تمامی محصولات کودک را با استانداردهای بین المللی تولید کرده است.

فرش کودک

بدون پرز و ضد آلرژی

کودکان زیر دو سال، بیشترین تماس پوستی را با کفپوش اتاقشان دارند. کودک روی زمین می‌غلتد و ممکن است پرزهای روی فرش، وارد دهانش شود و در نتیجه به ریه های او آسیب رساند. پوست کودکان لطیف و حساس است؛ ممکن است الیاف نامرغوب پلاستیکی به کار رفته در نخ خاب و پرزدهی بالای آن، به پوست لطیف آن‌ها آسیب رساند و کودک را دچار عارضه خارش یا سوزش کند.

خرید فرش ضد حساسیت کودک به دلیل بدون پرز و ضد آلرژی بودن، به سلامت پوست و دستگاه تنفسی فرزند شما کمک خواهد کرد؛ پس در انتخاب فرش کودک دقت کنید تا بدون پرز باشد و با الیاف هیت ست شده بافته شده باشد. این فرش های کودکانه خطری برای کودکان ایجاد نمی‌کند و تهدیدی برای سلامتی آن‌ها نیست.

فرش کودک و تاثیر بسیار بالای آن بر سلامتی کودکان

نرمی و لطافت

کودک روی فرش اتاقش، چهار دست و پا راه می‌رود و ممکن است در هنگام بازی روی زمین بیافتد و در برخی از مواقع به جای خوابیدن روی تخت خواب، روی زمین بخوابد. فرش برای اتاق کودک، باید از نرمی و لطافت برخوردار باشد و ضخامت استاندارد داشته باشد. این مورد برای کودکان زیر دو سال، اهمیت دارد.

البته شاید برخی تصور کنند که فرش های پرز بلند از قبیل شگی که ضخامت بسیار بالایی دارند، برای اتاق فرزندشان مناسب باشد، در صورتی که خرید این کفپوش‌ها برای اتاق کودکان مناسب نیست؛ چون پرزهای خیلی بلند، سبب تجمع ذرات ریز و انواع آلودگی هاست و از طرفی ممکن است این پرزها وارد دهان و ریه کودک شود.

می‌توانید از فرش های عروسکی 500 شانه، فرش های اتاق کودک ترک و یا فرش های کودکانه 700 شانه استفاده کنید. این محصولات با شانه و تراکم پایین بافته می‌شوند و مشخصه اصلی آن ها، گوشت دار بودن سطح نخ خاب آن است و از ضخامتی ایده‌آل برخوردارند و بهترین انتخاب برای اتاق فرزندتان است.

طرح و نقش مناسب فرش اتاق کودک

آیا قبل از انتخاب فرش کودک، در کنار توجه به کیفیت و سلامتی کودکان به این توجه کرده‌اید که انتخاب درست طرح و نقش می‌تواند باعث سلامتی روحیه فرزند شما شود؟ آیا می‌دانید انتخاب نادرست طرح، می‌تواند سبب تغییرات در خلق و خوی آن‌ها شود؟

والدین باید به دیزاین و چیدمان اتاق کودکشان اهمیت بدهند و فضایی را درست کنند که بر اساس علایق و سلایق او باشد. انتخاب نامناسب وسایل اتاق کودک و ایجاد فضایی که بر اساس شخصیت و سلیقه او نباشد، منجر به پرخاشگری او می‌شود. طرح و نقش فرش اتاق کودک، باید بر اساس روحیات او، جنسیت و سن کودکتان باشد.

چه بسا انتخاب درست طرح فرش کودک برای اتاقش، می‌تواند آرامش او را زیاد کند و به رشد قوه تخیلش کمک کند. احترام به سلایق کودک بسیار اهمیت دارد و اینکه قبل از انتخاب فرش طرح کارتونی، نظر او را جویا شوید و از او بپرسید که کدام فرش عروسکی را دوست دارد و بدان علاقه دارد.

به جنسیت کودک توجه کنید!

حتما قبل از انتخاب طرح فرش کودک، به جنسیت کودکتان توجه کنید و برای اتاق پسران، از فرش اتاق کودک پسرانه، اعم از طرح زمین فوتبال، فرش کودک باب اسفنجی، مدل فرش کودک مک کویین، بچه رئیس و برای اتاق دختران از فرش اتاق کودک دختران، اعم از فرش کودک طرح توت فرنگی، سفید برفی، طرح جغد، السا و آنا و… استفاده شود. اگر به دنبال خرید فرش طرح کارتونی برای اتاق فرزندتان هستید، حتما قبل از انتخاب، نظر او را در انتخاب انیمیشن و کارتون مورد علاقه‌اش بپرسید؛ چون کودکان در دنیای کودکانه و رویایی خود، به شخصیت انیمیشینی علاقه دارند و این علاقه در هر کودکی متفاوت است.

برخی از طرح‌ها مناسب فرش سیسمونی و نوزاد است و نسبت به طرح‌های کارتونی ساده‌تر هستند و با رنگ بندی های خنثی و لایت تولید شده‌اند؛ از قبیل طرح فیل و بچه فیل، طرح نوزاد و کالسکه و طرح خرس که این طرح‌ها ‌جزو فرش های کودک ساده هستند.

برخی از طرح‌ها که جنبه آموزشی دارند؛ از قبیل بازی لی‌لی، فرش اتاق کودک حروف انگلیسی، طرح جاده و مار و پله، برای دختر و پسر مشترک است و به پرورش خلاقیت و بالا بردن هوش و نوآوری کودک شما کمک می‌کند.

فرش کودک و تاثیر بسیار بالای آن بر سلامتی کودکان

به ست فرش اتاق کودک با دیگر وسایل توجه داشته باشید!

ست کردن فرش اتاق کودک با روتختی و دیگر وسایل، از اموری است که می‌تواند سبب زیبا ساختن اتاق شود و تاثیر مستقیم در روحیه کودک دارد. می‌توانید طرح فرش کودک را با طرح روتختی ست کنید و یا اینکه متناسب با طرح فرش، استیکرهایی هماهنگ خریداری کنید و در برخی از قسمت های دیوار اتاقش بچسبانید.

اگر فرش با طرح عروسکی دارای رنگ زمینه تیره است و در آن از رنگ های شاد و آبرنگی استفاده شده است، می‌توانید رنگ دیگر وسایل را روشن و لایت انتخاب کنید. اگر کفپوش اتاق کودکتان را از میان رنگ‌های روشن از قبیل فرش اتاق کودک رنگ طوسی یا سفید انتخاب کرده‌اید، می‌توانید رنگ دیگر وسایل را از رنگ های گرم استفاده کنید تا فضای دکوراسیون از یکنواختی خارج شود و محیط شاد ایجاد شود. برای اتاق پسران می‌توانید از رنگ های سرمه ای، لیمویی، سبز، آبی، سفید یا خاکستری استفاده کنید و برای اتاق دختران از رنگ های صورتی، بنفش، نارنجی، سفید و یا قرمز بهره ببرید. اگر اتاق فرزندتان کوچک است، حتما رنگ سفید را با این رنگ‌های گرم ترکیب کنید تا فضا بازتر به نظر برسد.

خرید فرش کودک

حال با مواردی آشنا شدید که قبل از خرید فرش کودک، یا هرنوع فرش دیگری حتما باید نکات مهمی را در نظر گرفت؛ کارخانه تولید فرش ساویز بافت، علاوه بر تولید انواع فرش های ماشینی در کاشان، افتخار دارد که توانسته است نیاز کودکان را برآورده سازد و مدل های فرش اتاق کودک را در طرح های جدید و با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

طرح های کارتونی، طرح های آموزشی، مدل های جدید سیسمونی و نوزاد، فرش کودک ترک و… از سری مدل های کودکانه این کارخانه است و به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسند. قیمت فرش کودک در این مجموعه به قیمت تولیدی و عمده است؛ چون فروش به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن 09136663970 و یا 03154751110 با مشاور فروش ساویز بافت تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید؛ همچنین در سایت فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) نیز امکان خرید اینترنتی فرش کودک و دیگر فرش های ماشینی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا