دسته‌بندی نشده

فاطمه معتمد آریا کیست + جنجال های وی در دوران بازیگری

فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا (سیمین) (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران) بازیگر سینمای ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌ است.

بیوگرافی فاطمه معتمد آریا و همسرش احمد

بیوگرافی فاطمه معتمد آریا و همسرش احمد

فاطمه معتمد آریا (سیمین) (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران) بازیگر سینمای ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌ است. فاطمه معتمد آریا از یک خانواده هنرمند می باشد.

فاطمه معتمد آریا می گوید علاقه پدر و مادرم و کل خانواده به هنر خیلی عمیق و ریشه ای بود به همین خاطر این علاقه هم از اول با من بود و طبیعی است در چنین خانواده ای مورد تشویق و حمایت قرار بگیرم. پدرم فرمانده ایستگاه آتشنشانی محله دزاشیب شمیران بود، او یک فرمانده درجه 1 و یک مرد منظم و قدرتمند و در عین حال بسیار مهربان و عاطفی بود

فاطمه معتمدآریا در سال 1360 وقتی 20 ساله بود با همسرش احمد حامد ازدواج کرد، ثمره این زندگی یک فرزند پسر بنام نریمان می باشد. او می گوید با همسرش احمد در یک مهمانی خانوادگی آشنا شده است. زمانی که احمد تازه از سوئد آمده بوده و می گفتند خیلی باسواده، من هم گفتم ببینم چقدر سواد داره و مقداری راجب سینما و ادبیات حرف زدیم.

این رابطه شکل گرفت و مدتی ادامه داشت تا اینکه دو ماه بعد به احمد گفتم با من ازدواج می کنی ؟ گفت باید برگردم سود، گفتم ولش کن حالا بیا یکسال با هم زندگی کنیم لااقل کمیته ما را نمی گیرد اگر نخواستی بعد از یکسال جدا می شویم، احمد گفت فکر خوبیست و به این صورت زن و شوهر شدیم.

شروع کار فاطمه معتمد آریا از کانون پرورشی

فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا در سال 1353 وقتی 13 ساله بود وارد کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان شد و در سال 1355 به دانشسرای هنر رفت و فعالیت بازیگری خود را همان سال با تئاتر دانشکده هنری های زیبا شروع کرد

ماجرای ممنوع التصویری فاطمه معتمد آریا

او که در انتخابات 88 از موسوی حمایت کرده و در فیلم تبلیغاتی او بازی کرده بود سال 90 به علت برخی فعالیت ها به دادگاه فراخوانده شد و 50 هزار تومان جریمه شد. وی از سال 89 تا سال 92 ممنوع الکار و تصویر بوده است.

جنجال فاطمه معتمد آریا و خواننده زن در جشنواره فیلم فجر

صحبت های جنجالی و بی پروای فاطمه معتمد آریا در انتقاد از جو حاکم بر فضای فرهنگی کشور و خواندن خواننده زن برای اولین بار در یک جشنواره رسمی در چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران

از عروسک گردانی تا بازیگری فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا : فعالیت جدی او با عروسک گردانی از مجموعه مدرسه موش ها در سال 1360 شروع شد و در سال 1362 با سریال محله برو بیا خود نیز وارد تلویزیون شد. او سال 1364 با فیلم جدال تجربه سنیمایی خود را بدست آورد.

شهرت فاطمه معتمد آریا با کلاه قرمزی

معتمدآریا سال ۱۳۵۵ در دانشسرای هنر پذیرفته شد و بعد از فارغ‌التحصیلی با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا همکاری می‌کرد. فاطمه معتمد آریا در سال 1373 با سری فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله در کنار ایرج طهماسب به شدت به شهرت رسید و هنوز هم خیلی ها او را با این نقش بیاد دارند، او نقش بیاد ماندی نیز در فیلم زیر درخت هلو داشت. بازی معتمد آریا در فیلم روسری آبی در سال ۱۳۷۳ و گیلانه در ۱۳۸۳ بسیار درخشان بود.

تدریس فاطمه معتمد آریا در دانشگاه

او می گوید بطور پراکنده بازیگری را تدریس کردم ، بجز دانشگاه اصفهان و در محیط آموزشی در زمان ممنوع الکاری جای دیگری متمرکز نشده ام.

نام فیلم های فاطمه معتمد آریا

  • مسافران/ ۱۳۷۰
  • هنرپیشه/ ۱۳۷۱
  • همسر/ ۱۳۷۲
  • روسری آبی/ ۱۳۷۳
  • مهر مادری/ ۱۳۷۶
  • دختر شیرینی‌فروش/ ۱۳۸۰
  • گیلانه/ ۱۳۸۳

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حسن ریوندی + عکس و کلیپ های جنجالی وی

بیوگرافی گروه سون (۷) باند همراه با دانلود جدیدترین آهنگ

زندگینامه حسین محب اهری : از تولد تا مرگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا