جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
علت و راه های مناسب برای درمان گودی زیر چشم_657ee928a424b.jpeg
علت و راه های مناسب برای درمان گودی زیر چشم_657ee928a424b.jpeg

علت و راه های مناسب برای درمان گودی زیر چشم

سرفصل های این مقاله

درمان و رفع گودی زیر چشم و علت آن

در بعضی از افراد حتی در سنین پایین گودی زیر چشم ها به صورت ارثی و یا در اثر لاغری دیده می شود. گودی زیر چشم ها بدلیل کاهش بافت زیر پوست می باشد و با کرم و با داروی خاصی قابل بر طرف کردن نمی باشد .با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای برطرف کردن این گودی زیر چشم آشنا شوید.

درمان گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

گودی زیر چشم

یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است. عوامل ژنتیکی شما را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می دهد، مخصوصا اگر پوست نازک و روشنی داشته باشید. گودی دور چشم و سیاهی زیر چشم ناشی از تجمع خون در زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر مشخص است. حساسیت های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی باعث پف بیش از حد و تجمع خون می شوند.

درمان گودی زیر چشم

علت و علل گودی زیر چشم

  • فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئیدهمگی از علت گودی زیر چشم می باشند. در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از دیگر دلایل گودی و سیاهی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی.
  • اختلالات کلیوی.
  • مالش بیش از حد چشمها.
  • کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن.
  • مشکلات قلبی عروقی.
  • خستگی مزمن.
  • آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست.
  • مصرف الکل و مواد مخدر.
  • کم خوابی.

درمان گودی زیر چشم

آيا واقعا براي چنين افرادي هيچ كاري نمي‌توان كرد؟

براي پاسخ به اين سوال بد نيست كمي راجع به اين بيماري بيشتر بدانيم. بيماري تيرگي زير چشم يك بيماري ايديوپاتيك است. به اين معنا كه علت بيشتر آنها ناشناخته است البته بسياري از مبتلايان سابقه خانوادگي مثبتي دارند اما از شايع‌ترين علل قابل توجه تيرگي زير چشم‌ها مي‌توان به انواع آلرژي‌ها اشاره كرد. آلرژي انواع گوناگوني دارد و از يك حساسيت ساده به بوي گل، گوجه‌فرنگي و يا گردن‌آويز شروع مي‌شود و به آلرژي به پني‌سيلين، دود سيگار و هواي آلوده و يا حتي به چهره رئيس اداره ختم مي‌شود. بديهي است درمان آن، استفاده از يك آنتي‌هيستامين نيست و تنها بايد از ماده حساسيت‌زا دوري جست.

دومين علت شايع كبودي زير چشم اختلالات خواب است. خيلي‌‌ها عقيده دارند كه يك خواب ۳ تا ۴ ساعته طي شبانه‌روز جوابگوي نياز آنها به خواب است اما در واقع اين‌طور نيست و اين افراد به‌خاطر داشتن نيروي جواني، از ذخيره انرژي خود براي سر حال بودن استفاده مي‌كنند، غافل از اينكه اين ذخيره انرژي تمام‌شدني نيست. كبودي زير چشم‌ها مي‌تواند اولين علامت تمام شدن اين ذخيره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمي داريد حتما ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز را به خوابيدن روي آن اختصاص دهيد.

درمان گودی زیر چشم

و اما راه حل برای درمان گودی زیر چشم

جهت رفع این گودی می توان از فیلر های مصنوعی مانند انواع ژلها و یا فیلرها طبیعی که همان چربی است استفاده کرد ژلها باید مناسب برای تزریق در زیر چشم باشد و با سوزن تزریق نگردد چون امکان اينكه خطراتی از نظر وارد شدن ژل به داخل رگهای چشم را داشته باشد ، وجود دارد بنابراین جهت تزریق این ژلها از میکرو کانولاهای مخصوص استفاده می شود که احتمال نفوذ به داخل رگ نداشته ، وخطری نیز برای چشم بدنبال نخواهد داشت.

اولين و بهترين راه، حل مشكلات ياد شده است. هرچند در موارد مادرزادي حل مشكل چندان آسان به‌نظر نمي‌رسد. استفاده از ماسك‌هاي شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محيطي مغذي و مرطوب براي پوست صورت، باعث ايجاد آرامش مضاعف براي شما مي‌شود. اين امكان را براي پوست شما مهيا مي‌كند كه پس از يك روز خسته‌كننده كاري پوست خود را در بهشت ميوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذاريد. زماني اين تاثيرات دوچندان مي‌شود كه در ماسك‌ خود از مواد آنتي‌اكسيدان يا ضد پيري نيز كمك گرفته شود.

پوست خيار يكي از اين مواد معجزه‌آساست، بنابراين لازم نيست تا شب صبر كنيد.همين حالا دست به كار شويد و اگر مشغول پوست‌كندن خيار هستيد دست نگه داريد. به جاي اينكه اين پوست باارزش را از روي خيارتان برداريد آن را به صورت نوارهاي پهني برش دهيد و زير چشمانتان بگذاريد. البته بهتر است به آنها نمك نزنيد!

از ظهر گذشته و تنها پس از يك چرت كوتاه براي كار آماده مي شويد. آيا تا به حال نوشيدن يك فنجان چاي داغ را فراموش كرده‌ايد؟ از اين به بعد گذاشتن چاي كيسه‌اي نيمه‌گرم در زير چشمانتان را هم فراموش نكنيد، چرا كه چاي با داشتن مقادير زيادي تانن تاثير خوبي بر كاهش ورم و بازشدن رنگ صورت شما دارد.

صبح كه از خواب بيدار مي‌شويد صورتتان را با آب خنك بشوييد.اين باعث مي‌شود رگ‌هاي خوني زير چشمان شما به يك باره بر اثر سردي آب منقبض و پس از چند دقيقه به صورت واكنشي متورم شود. افزايش خون‌رساني درمان اصلي كبودي زير چشم است.

امروزه روش جديدي به نام مزوتراپي با بهره‌گيري از جديد‌ترين و مؤثرترين داروهاي موجود توانسته است در درمان كبودي و پف زير چشم گام موثر بردارد. از بين اين داروها مي‌توان به ويتامين k، رتينول، ويتامين C، داروهاي بازكننده عروق خوني مثل آرتي شوك، انواع اسيدهاي ميوه‌اي مثل گليكوليك اسيد و مواد مغذي براي سلول‌هاي پوستي شامل اسيدهاي چرب و اسيدهاي آمينه ضروري براي فعاليت سلول‌هاي پوستي اشاره كرد.

البته اين مواد پيش از اين در انواع كرم‌ها و لوسيون‌هاي دور چشم به‌كار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجايي كه جذب اين مواد از روي پوست با محدوديت‌هايي رو به رو است، تزريق زير پوستي آنها به روش مزوتراپي درمان را بسيار مطمئن‌تر كرده است.

يكي ديگر از داروهاي پرمصرف در تيرگي زير چشم، مواد پركننده و آب‌رسان است كه قادر است خشكي و گودافتادگي پوست زير چشم‌ها را به شكل قابل قبولي ترميم كند.علاوه بر مزوتراپي، قطع يا حداقل كاهش مصرف سيگار، كاهش مصرف نمك و مصرف سبزي‌ها و ميوه‌هاي حاوي مواد آنتي‌اكسيدان مثل اسفناج نيز توصيه مي‌شود.استفاده از پدهاي گرم و سرد به‌صورت متوالي براي تحريك عروق خوني زير چشم نيز روش مناسبي است، به شرط اينكه پدها خيلي داغ يا سرد نباشند.

  • رب گوجه فرنگی: یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است.

شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از 10 یا 20 دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.

تکرار این فرآیند 2 یا 3 بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

  • خیار و سیب زمینی: قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد هم چنین شما می توانید آب خیار تاره و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.
  • روغن بادام: روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.
  • روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.

حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می شوندنه تنها باعث تسکین چشم می شود بلکه حلقه های تیره دور چشم را نیز کاهش می دهد نعناع تازه خرد شده را به مدت 5 یا 10 دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.

  • آب پرتغال و گلیسیرین: این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

درمان گودی زیر چشم

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: