دسته‌بندی نشده

علت و درمان خونریزی و عفونت های چرکی از ناف چیست؟

خونریزی و ترشح چرکی از ناف

درصورتیکه آقایان از بعضی از نشانه های سرطان آگاه باشند و با هشیاری این نشانه ها را زیر نظر گرفته و در صورت اطلاع و آگاهی از هر نشانه خطرناک و جدی سرطان در بدن، سریعا به پزشک مراجعه نمایند، شانس بهتری برای درمان آن سرطان و شفا یافتن، دارند.

بعضی از نشانه های سرطان در مردان، مخصوص است. این علایم براحتی نشان دهنده مشکل در بعضی از قسمت های بدن می باشند، اما بقیه انواع سرطان و علایمشان، ممکن است گنگ بوده و براحتی قابل تشخیص نباشند.با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت ترشحات خطرناک از ناف آشنا شوید.

۱۵ نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند افزودن دیدگاه

ترشح چرکی یا خونی از ناف مشکلی است که معمولا هرچند گاه با آن مواجه هستم .این مسئله میتواند علل مختلفی داشته باشد که برحسب تجربه شخصی ذکر میکنم.

علت ترشحات ناف آقایان

1. شایعترین علت که در اکثر قریب به اتفاق بیمارانم با آن مواجه میشوم عبارتست از تجمع یک کلافه “مو ” در داخل ناف که اغلب در افرادی دیده میشود که بدن پر مو دارند و بعلاوه در آنها ناف عمق زیاد دارد و نمیتوانند داخل ناف را تمیز کنند.از آنجا که جدار ناف روی هم میخوابد سبب میشود که محیط مرطوبی ایجاد شود که برای رشد میکروبها مناسب است. درچنین محیطی عفونت بروز میکند و اگر درمان نشود این کلافه مو میتواند سبب بروز زخم در پوست کف یا دیواره های ناف گردد که دراین حالت ترشحات خونی نیز ممکن است خارج شود. در این حالت درد هم در ناحیه ناف وجود دارد و ممکن است تمام یا قسمتی از ناف قرمز و متورم باشد.

2.گاهی در برخی افراد وجود یک فتق نافی که با ایجاد برجستگی در بالای یا پایین ناف بروز میکند میتواند سبب شود که دو لایه پوست روی هم بخوابد و در این صورت نیز میتواند خارش و التهاب پوستی بروز کند.

3. ندرتا باز ماندن بقایای مجاری که در دوره جنینی بین ناف و روده یا ناف و مثانه وجود دارد نیز میتواند باعث ایجاد درد و ترشح چرکی از ناف شود که البته خیلی نادر است.این بقایا میتواند بصورت یک مجرا یا یک کیست باشد.

ترشحات ناف

3. برای پیشگیری و درمان این مشکل لازم است همیشه مو های اطراف ناف کوتاه نگه داشته شوند و شخص در مواقع استحمام داخل ناف را با گوش پاک کن تمیز کند و پس از استحمام نیز با یک گوش پاک کن دیگر داخل ناف را خشک کند. در مواقع عفونت ، ضد عفونی کردن داخل ناف با الکل طبی نیز مفید است و البته در مرحله حاد و دردناک ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک هم وجود داشته باشد.

4. اگر کلافه مو داخل ناف باشد باید خارج گردد.برای درمان به متخصص جراحی عمومی مراجعه نمایید. درموارد نادری ممکن است نیاز به عمل جراحی جهت برداشتن بقایای مجاری گفته شده در فوق وجود داشته باشد .

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب ترشحات ناف آقایان

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

——————————————————————————

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا