جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
علت صدای بد و انفجاری پکیج و آبگرمکن هنگام روشن شدن چیست ؟_65778bb27e91a.jpeg
علت صدای بد و انفجاری پکیج و آبگرمکن هنگام روشن شدن چیست ؟_65778bb27e91a.jpeg

علت صدای بد و انفجاری پکیج و آبگرمکن هنگام روشن شدن چیست ؟

سرفصل های این مقاله

پکیج ها سیستم های گرمایشی بسیار کارآمدی هستند که در فصول مختلف سال آب گرم مورد نیاز خانواده ها، و در فصول سرد سال علاوه بر آب گرم گرمای مورد نیاز را نیز تأمین می کنند. از طرف دیگر پکیج ها جای اندکی را اشغال می کنند و به ندرت دچار مشکل می شوند. همین مسائل باعث شده است که پکیج ها به محبوب ترین سیستم های گرمایشی تبدیل شوند.

هر پکیج از مجموعه ای از لوله های آب، سیم کشی های برق و لوله های گاز تشکیل شده است و برای این که بتواند درست کار کند به هر سه عنصر آب، برق و گاز نیاز دارد. هر پکیج دارای قسمت ها و قطعات مختلفی نظیر برد، سوئیچ جریان، شیر سه طرفه، پمپ خطی یا سیرکولاسیون، شیر پرکن، مبدل، فن، مشعل، جرقه زن، انواعی از سنسورها و غیره است.

خرابی هر یک از این قطعات می تواند عملکرد کلی پکیج را تحت تأثیر قرار دهد و موجب ایجاد اختلال در عملکرد پکیج بشود.روشن شدن انفجاری پکیج را دلایل مختلفی دارد که باید مورد بررسی تعمیرکار قرار بگیرند. در ادامه از دلگرم به بررسی این عوامل می پردازیم.

همان طور که گفته شد پکیج به سیم های برق، لوله های آب و لوله های گاز متصل شده است بنابراین تعمیر و عیب یابی آن کاری حساس و پیچیده است که فقط باید به دست تعمیرکاران متخصص پکیج انجام شود. اگر افرادی که در زمینه تعمیرات پکیج تجربه و مهارتی ندارند اقدام به انجام این کار کنند ممکن است صدمات جبران ناپذیری به خود و پکیج وارد نمایند.

نکته : برای جلوگیری از این گونه اتفاقات بهتر است هر گاه پکیج شما دچار مشکل شد با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید یا با کارشناسان شرکت های تعمیراتی خدماتی ارتباط برقرار کنید تا آن ها یکی از تکنسین های ماهر خود را برای تعمیر پکیج نزد شما بفرستند.

چون همه ما در طول شبانه روز به مقدار زیادی از آب گرم استفاده می کنیم و در فصول سرد به گرمای تأمین شده توسط پکیج به شدت نیازمند هستیم هر گونه مشکلی در پکیج می تواند برایمان بسیار آزار دهنده باشد. مشکلات رایج بسیاری وجود دارند که کاربران انواع پکیج ها ممکن است با آن ها مواجه شوند . گاهی اوقات پکیج به صورت انفجاری روشن می شود یا روشن شدن آن با صداهای بلند و غیر عادی همراه است. این یک مشکل مهم است و به هیچ عنوان نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

علت روشن شدن انفجاری پکیج چیست؟

روشن شدن پکیج به صورت انفجاری یکی از مشکلات مهم پکیج است و باید فوراً توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد. در این مواقع روشن شدن پکیج با نوعی صدای انفجار یا ترکیدن همراه است. یکی از اصلی ترین عواملی که موجب روشن شدن انفجاری پکیج می شود متناسب نبودن فاصله میان الکترود جرقه زن و شعله پکیج است.

این مورد باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرد و ایرادات موجود از بین برود. علت دیگر این مشکل تنظیم نبودن فشار گاز است. کم و زیاد شدن ناگهانی فشار گاز می تواند باعث شود که شعله پکیج در ابتدا گاز کافی دریافت نکند و سپس با ورود مقدار زیادی گاز در شعله حالت انفجاری ایجاد شود. برای حل این مشکل باید از یک متخصص بخواهید که فشار گاز پکیج را اندازه گیری و تنظیم کند.

عامل دیگری که می تواند در روشن شدن پکیج با حالت انفجاری نقش داشته باشد خرابی یا انسداد دودکش و وجود مشکل در نحوه خارج شدن گازهای حاصل از احتراق به بیرون از خانه است. پکیج یک سیستم گاز سوز است و در نتیجه سوزاندن گاز مقداری گازهای مضر تولید می کند. این گازها باید از طریق دودکش به بیرون از خانه هدایت شوند تا برای ساکنان مشکلی ایجاد نشود.

به همین دلیل است که نصب صحیح دودکش و مسدود نبودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یک تکنسین متخصص باید مسیر دودکش را با دقت بررسی کند و اگر دودکش دچار مشکل شده است آن را برطرف کند.

ضعیف شدن قدرت جرقه زن به علت افت ولتاژ برق شهری نیز می تواند باعث روشن شدن پکیج به صورت انفجاری گردد. علاوه بر کاهش میزان قدرت برق شهری عوامل دیگری نظیر وجود مشکل در ترانس برق جرقه زن، وجود مشکلات برقی یا اکسید شدن الکترود جرقه زن نیز می توانند در به وجود آمدن این مشکل اثر گذار باشند.

آخرین مسئله ای که باید مورد بررسی قرار گیرد بررسی روزنه های اطراف مشعل پکیج است. استفاده از گاز شهری به جای گاز مایع باعث می شود که روزنه های اطراف مشعل و جرقه زن با ذرات حاصل از سوخت گاز مسدود شوند و این باعث اختلال در عملکرد مشعل و جرقه زن شود.

تمامی دلایل و نکاتی که توضیح داده شد مختص نوع خاصی از پکیج نمی باشد و اگر هر کدام از پکیج های ایران رادیاتور، ایساتیس، بوتان، تاچی و هر برند دیگری دچار مشکل روشن شدن به صورت انفجاری گردید می توانید از دستورالعمل های ارائه شده استفاده نمایید.

انفجاری روشن شدن پکیج

انفجاری روشن شدن پکیج و راه های جلوگیری از آن

چگونه از روشن شدن انفجاری پکیج پیشگیری کنیم؟

برای این که هرگز با چنین مشکلی مواجه نشوید باید از یک سری نکات و دستورالعمل ها پیروی کنید. این نکات عبارتند از:

برای نصب پکیج حتماً از نصاب متخصص استفاده کنید تا محل نصب پکیج و محفظه احتراق آن به صورت اصولی و در تماس با هوای آزاد انتخاب شود. به علاوه انتخاب محل درست برای دودکش و نصب آن به صورت اصولی از اصلی ترین مراحل نصب پکیج است و باید به دست نصاب های متخصص سپرده شود. رعایت تمام این موارد موجب درست کار کردن پکیج و جلوگیری از روشن شدن آن با حالت انفجاری می شود.

برای جلوگیری از این مشکل می توانید هر چند وقت یک بار پنل روی پکیج را جدا کنید و سرشعله ها، فندک ها و لوله های مبدل انواع پکیج های دیواری را به خوبی تمیز کنید تا دچار گرفتگی نشوند.

در صورتی که تصمیم دارید مبدل ها و سرشعله ها را تمیز کنید با استفاده از برس یا مسواک این کار را انجام دهید. برای تمیز کردن جرقه زن هم می توانید از یک ورقه سمباده نرم یا یک برس سیمی استفاده کنید. زمانی که تمامی روزنه ها تمیز باشند هیچ مشکلی برای روشن شدن شعله پکیج نخواهید داشت.

برای این که پکیج شما هنگام روشن شدن صدای انفجار ایجاد نکند خوب است که هر چند وقت یک بار مبدل های حرارتی را که دائماً در معرض دوده های حاصل از سوختن گاز شهری هستند تمیز کنید. برای این منظور می توانید از یک برس نرم یا مسواک استفاده کنید.
برای این که متوجه شوید پس از انجام کارهای گفته شده مشکل پکیج شما رفع شده است یا نه شیر آب گرم را باز کنید و منتظر بمانید تا صدای روشن شدن پکیج را بشنوید.

اگر پکیج هنوز هم با حالت انفجاری روشن می شود حتماً با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل پکیج را به صورت تخصصی بررسی کند. همچنین می توانید با یکی از شرکت های خدماتی تعمیراتی تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک تعمیرکار متخصص را به محل مورد نظر شما اعزام کنند.

 صدای آبگرمکن

علت صدای آبگرمکن چیست؟

دلایل اصلی روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟

علاوه بر نکات بیان شده در خصوص روشن شدن انفجاری پکیج و روشن شدن انفجاری آبگرمکن می‌توان دلیل اصلی مواجهه با این مشکلات را محل نصب نامناسب، اتصالات غیر اصولی، ایجاد رسوب و اختلال در عملکرد آبگرمکن، ایرادات در قطعاتی مثل اورینگ‌ها و سوپاپ‌، وجود هوا در لوله‌های آب و استفاده از رادیاتورهای نامرغوب دانست. تعویض سوپاپ بای پس پکیج ایران رادیاتور و دیگر برند‌ها از جمله اقداماتی بوده که در رفع این مشکل تاثیرگذار است.

بررسی وضعیت قطعاتی مثل پرشر سوئیچ هوا از سری اقداماتی بوده که در این شرایط بسیار تاثیرگذار است.بهترین اقدام در صورت مواجهه مداوم با روشن شدن انفجاری پکیج و روشن شدن انفجاری آبگرمکن در درخواست راهنمایی از افراد متخصص در این زمینه است. علاوه بر این موارد بررسی وضعیت رسوب گیر پکیج نیز در این شرایط می‌تواند تا حدی در بهبود عملکرد آن در هنگام روشن شدن تاثیر داشته باشد.

همچنین بخوانید :

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست ؟ چرا یکدفعه آب سرد می شود ؟

دلیل بالا رفتن فشار پکیج : چگونه فشار پکیج را پایین بیاوریم ؟

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: