دسته‌بندی نشده

علت ، علائم و درمان سرطان غدد لنفاوی چیست ؟

سرطان غدد لنفاوی

همان طور که می دانید سرطان یکی از بیماری هایی است که به سختی بسیار زیاد درمان می شود، یکی از انواع سرطان ها که به مقدار بسیار زیادی درمان شده است سرطان غدد لنفاوی است. برای این که درباره سرطان غدد لنفاوی صحبت کنیم بهتر است ابتدا با سیستم لنفاوی بدن آشنا شویم،

سیستم لنفاوی بدن شامل بخشی از سیستم ایمنی بدن می باشد که از غدد، عروق و لنفاوی ساخته شده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی درباره این بیماری و علائم آن و همین طور نحوه درمان سرطان غدد لنفاوی صحبت کنیم.

علت سرطان غدد لنفاوی چیست ؟

علت سرطان غدد لنفاوی به صورت کلی شناسایی نشده است ولی دانشمندان همواره به دنبال راهی برای درمان آن بوده اند و تحقیقات گسترده ای را نیز برای پیدا کردن دلیل این بیماری انجام داده اند، نتیجه این تحقیقات دلیل قطعی این بیماری را پیدا نکرده است با این حال به مواردی نزدیک به دلایل این بیماری رسیده اند.

احتمال ابتلا شدن به سرطان غدد لنفاوی در افراد بالاتر از 60 سال بسیار زیاد است، ویروس ایدز یکی دیگر از امکاناتی است که ممکن است دچار سرطان غدد لنفاوی شوید، بیماری هایی که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند نیز می توانند عامل مبتلا شدن به سرطان غدد لنفاوی باشند و وراثت نیز آخرین دلیلی است که ممکن است شما را دچار سرطان غدد لنفاوی کند.

سرطان غدد لنفاوی

سرطان غدد لنفاوی چه علائمی دارد ؟

این بیماری دارای علائم بسیار زیادی دارد که در صورتی که هر یک از این علائم را در خود مشاهده کردید باید به پزشک متخصص معالجه کنید. از علائم سرطان غدد لنفاوی می توان به متورم شدن غده های لنفاوی و اغلب در قسمت گردن اشاره کرد.

سرفه و تنگی نفس شدید نیز از دیگر علائم بیماری سرطان غدد لنفاوی است، تب و عرق کردن در هنگام شب از علائم مهم مبتلا شدن به این بیماری است، شکم درد نیز می تواند از علائم سرطان غدد لنفاوی باشد و از سایر علائم سرطان غدد لنفاوی نیز می توان به خستگی، کاهش وزن و خارش در بدن اشاره کرد.

درمان سرطان غدد لنفاوی

درمان سرطان غدد لنفاوی شامل موارد زیر می باشد:

مرحله اول از درمان بیماری سرطان غدد لنفاوی از شیمی درمانی استفاده می شود که باعث می شود تا سلول های سرطانی از بین بروند، به همین شکل از پرتو درمانی نیز برای از بین بردن سلول های درمانی استفاده می شود، در هنگام پرتو درمانی از اشعه ایکس و اشعه گاما برای از بین بردن سلول های درمانی استفاده می شود.

مرحله آخر از درمان سرطان غدد لنفاوی از ایمونوتراپی استفاده می شود تا با استفاده از سیستم ایمنی بدن شما نیز به سلول های سرطانی حمله شود و به این ترتیب درمان شما نسبت به این بیماری خطرناک تکمیل می شود. همان طور که گفته شد درمان قطعی سرطان ها وجود ندارد با این حال با این سه روش می توانید تا حد بسیار زیادی این بیماری را از پای در بیاورید.

بیشتر بخوانید :

سرطان غدد بزاقی چیست و چگونه تشخیص داده میشود ؟

آیا سرطان تیروئید درمان دارد؟

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا