دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر،کیکی زیبا و خوشمزه

امروز دلگرم با طرز تهیه یک کیک نسبتا جدید و بسیار خوشمزه همراه شماست.کیک شکلات و کره بادام زمینی.اگر میخواهید برای یک جشن کوچک خانوادگی یا تولد یکی از اعضای خانواده کیکی پرطرفدار و همه پسند درست کنید،کیک شکلات و کره بادام زمینی بهترین گزینه خواهد بود.تنها نکته مهم راجع به این کیک این است که،این کیک پرحجم و قوی است و باید در قاچ و تکه های کوچک سرو شود.با دلگرم همراه شوید:

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

مواد لازم

2 پیمانه آرد

2 و نیم پیمانه شکر

3/4 پیمانه پودر کاکائو تلخ

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

یک قاشق چایخوری نمک

یک پیمانه روغن گیاهی بی رنگ مثلا روغن کلزا

یک پیمانه خامه ترش

یک و نیم پیمانه آب

یک قاشق چایخوری وانیل

2 عدد تخم مرغ

طرز تهیه مایع پوشاننده کره بادام زمینی

به میزان 5 پیمانه

مواد لازم:

250 یا 280 گرم پنیر خامه ای(برای استفاده از قبل در هوای اتاق قرار داده شده)

یک قالب کره 100 گرمی بدون نمک (برای استفاده از قبل در هوای اتاق قرار داده شده)

5 پیمانه پودر قند الک شده

2/3 پیمانه کره بادام زمینی یکدست

-با یک میکسر برقی کره و پنیر خامه ای را به هم بزنیدانقدر که مخلوط نرمی به دست آید.یک پیمانه پودر قند را اضافه کرده و سپس مواد را به هم بزنید و به همین ترتیب پیمانه های بعدی را اضافه کنید و به هم بزنید.سپس به مدت 3 الی 4 دقیقه با سرعت آرام مخلوط را باز به هم بزنید.

بعد از آن کره بادام زمینی را اضافه کرده و آنقدر به هم بزنید تا مانند تصویر شود.

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرزتهیه لعاب شکلاتی روی کیک

200 گرم شکلات 50% یا نیمه شیرین،تکه شده یه قطعات نسبتا درشت

3 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی

2 قاشق غذاخوری شربت ذرت

1/2 پیمانه شیر

نکات درباره شربت ذرت:

شربت ذرت رو باید از فروشگاه ها و سوپر مارکت های بزرگ تهیه کنی ولی راه جایگزین هم داره.

شربت جایگزین شربت ذرت :
مواد لازم:
شکر = 2 فنجان
آب = 4/3 فنجان
کرم تارتار (پودر) = 4/1 ق چ

شکر، آب و پودر کرم تارتار را با هم مخلوط کرده روی شعله گاز می گذاریم و مدام هم می زنیم تا شکر کاملاً حل شود و شربت قوام پیدا کند حدود 3 دقیقه زمان برای تهیه این شربت کافی است.

طرز تهیه:

ابتدا به روش بن ماری(این روش به این صورته که ظرف محتوی ماده یا مواد مورد نظر را در ظرف آبی قرار می‌دیم و ظرف آب را روی حرارت مستقیم میذاریم. مقدار آب باید به حدی باشه که موقع جوش اومدن داخل ظرف بالایی نشه)شکلات ها را کم کم آب کنید و بعد شربت ذرت و کره بادام زمینی را اضافه و هم بزنید انقدر که یک مخلوط صاف و یکدست داشته باشید.

سپس همانطور که مایع گرم و داغ است،شیر را کمی اضافه کرده و هم بزنید.به میزانی از شیر به مایع اضافه کنید که مایع شما نه شل و آبکی و نه سفت شود.

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرز تهیه و تزئین کیک:

مرحله اول:فر را روشن کرده و روی درجه 350 فارنهایت بگذارید.برای پخت این کیک نیاز به 3 تابه کیک پزی داریم(ترجیحا 8 اینچ).ته 3 ظرف را با کره چرب میکنبم.کف ظرف ها را با کاغذ مومی میپوشانیم و باز هم آن ها را با کره چرب میکنیم.

مرحله دوم:آرد،شکر،پودر کاکائو،جوش شیرین و نمک را ابتدا بر روی الک ریخته تا از الک به درون کاسه ریخته شود.تند به هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.حالا روغن و خامه ترش را اضافه کنید و باز تامخلوط شدن خوب و کامل به هم بزنید.رفته رفته آب را اضافه کنید و به هم بزنیدحالا نوبت اضافه کردن وانیل است.بعد از این مرحله تخم مرغ ها را اضافه کنید و کاملا مواد را مخلوط کرده و با حوصله به هم بزنید.موادی که به حاشیه کاسه رفته اند را به داخل ظرف بکشانید.انقدر به هم بزنید تا مطمئن شوید که خمیر شما کاملا مخلوط و آماده است.سپس مایه را داخل سه ظرف به یک میزان بریزید.

مرحله سوم:بین 30 تا 35 دقیقه زمان برای پخت کیک ها لازم است.یا برای اطمینان تا زمانی که خلال دندانی را داخل کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاید.به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تابه ها(قالب ها) سرد شوند.سپس کیک ها را روی تور سیمی انتقال داده و به آرامی ورقه های مومی را از کیک جداکنید و اجازه دهید به طور کامل سرد شوند.

نکته:این کیک ها بسیار نرم هستند و ممکن است کار با آن ها کمی سخت باشد به همین علت راهی وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید برای کار روی کیک انجام دهید.میتوانید به مدت 30 دقیقه کیک را برای ضخیم تر و محکم تر شدن در زمانی که میخواهید آن را تزیین کنید در فریز قرار دهید.نگران نباشید کیک بعد از مدتی بیرون قرار گرفتن به حالت اول باز میگردد.

مرحله چهارم:برای کاور کردن کیک با مایع تهیه شده از کره بادام زمینی،ابتدا یکی از کیک ها را روی یک ظرف مخصوص پایه دار کیک و یا یک سینی مسطح گرد قرار داده و قسمت تخت کیک را رو به بالا قرار دهید.مایع کره بادام زمینی را به میزان لازم روی کیک ریخته و آن را کاملا روی کیک صاف کنید.کیک بعدی را روی آن قرار داده و همان کار را ادامه دهید.کیک سوم را روی آنها قرار داده و مایع را روی لایه سوم و کل اطراف سه لایه بکشید.

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

نکات مهمی را برای نمای هرچه زیباتر کیک باید در نظر بگیرید.هنگامی که 3 لایه کیک را با یک لایه از مایع پوشاندید،به مدت نیم ساعت و یا 15 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک و سفت شود.سپس با دقت فراون یک بار دیگر از مایع کره بادام زمینی روی کل کیک بکشید و باز هم بگذارید تا سرد شود.به این صورت شما موفق خواهید شد به صورت خیلی بهتر و زیباتری کیک خود را با مایع کره بادام زمینی بپوشانید.

مرحله پنجم:برای تزئین نهایی کیک با لایه شکلات،ابتدا کیک خود را جایی قرار دهید که شکلات بر روی زمین و اطراف چکه نکند.به سادگی و آرامی مایع شکلاتی را روی کیک بریزی و با کاردک مخصوص شروع به پهن کردن مایع از وسط رو به کناره های کیک کنید،به صورتی که مثل تصویر به صورت چکه های درشت در کناره های کیک ریخته شود.

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

حالا کیک را به مدت 30 دقیقه بدون کاور در یخچال قرار دهید تا مایع شکلات و مایع کره بادام زمینی به طور کامل روی هم بنشینند و روی کیک قرار گیرند.یک ساعت قبل از سرو کیک را از یخچال خارج کنید.

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

طرز تهیه کیک شکلات و کره بادام زمینی با تصویر

ترجمه و تهیه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا