دسته‌بندی نشده

طرز تهیه ژله ویترینی به شکل ستاره خوشمزه و مجلسی

دستور تهیه ژله ویترینی

ژله ها انواع مختلفی دارند و با طعم ها و شکل های متنوعی آماده میشن. یکی از انواع ژله، ژله ویترینی هست. شاید در نگاه اول بگید درست کردن این ژله غیرممکنه.

اما اشتباه میکنید چون آماده کردن ژله ویترینی کار خیلی راحتیه و با کمی دقیت میتونید همه رو شگفت زده کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه ژله ویترینی ستاره ای

مواد لازم برای تهیه ژله ویترینی:

  • ژله به رنگ های مختلف و طعم های مختلف
  • دو بسته ژله آلوئه ورا،
  • رنگ خوراکی
  • بستنی وانیلی

مراحل تهیه ژله ویترینی:

من از ۶ بسته ژله (زرد، سبز، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی) استفاده کردم با طعم های موز، طالبی، بلوبری، انگور، هندوانه و پرتغال. برای هر بسته ژله نیاز به یک و نیم لیوان آب داریم.

اول هر بسته از ژله ها رو با یک و نیم لیوان آب بن ماری می کنیم تا خوب ژله در آب حل بشه، بعد میذاریم از دما بیفته. به هر بسته از ژله متناسب با رنگ ژله، چند قطره رنگ خوراکی اضافه می کنیم.

در این مرحله از طرز تهیه ژله ویترینی وقتی خوب از دما افتاد و هم دمای محیط شد بستنی آب شده رو اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم، بعد هر کدام از ژله ها رو درون سینی ۲۰×۳۰ ریخته، داخل یخچال میذاریم تا خوب سفت بشه.

از یخچال بیرون میاریم و با قالب برش میزنیم، قالب مورد نظر رو چرب کرده و تمام ژله هایی که با رنگ های مختلف قالب زدیم رو درون قالب مورد نظرریخته و دوبسته ژله آلوئه ورا رو با سه لیوان آب جوش بن ماری کرده میذاریم خوب خنک بشه.

حالا داخل قالب روی ژله ها میریزیم و درون یخچال قرار میدیم تا ژله بسته بشه. حالا اونو از قالب خارج کنید و نوش جان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا