جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
طرز تهیه فلن کیک فوری خوشمزه و مجلسی در منزل_6578915d397c7.jpeg
طرز تهیه فلن کیک فوری خوشمزه و مجلسی در منزل_6578915d397c7.jpeg

طرز تهیه فلن کیک فوری خوشمزه و مجلسی در منزل

سرفصل های این مقاله

فلن کیک یکی از کیک های خوشمزه است که اصالت سوئدی دارد در واقع این فلن کیک ترکیب کارامل با کیک شکلاتی می باشد. برای تهیه این کیک خوشمزه باید از یک قالب میان تهی به همراه کرم کارامل استفاده کنید البته شما اگر طرز تهیه کارامل را بلد هستید نیاز نیست از بسته آماده استفاده کنید این کیک که بیشتر به عنوان یک دسر محبوب است به راحتی تهیه می شود و بعد از پخت داخل یخچال گذاشته می شود. امروز در دلگرم فلن کیک کاراملی سوئدی ساده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فلن کیک کاراملی

شیر ۲.۵ پیمانه
کارامل ۲ بسته
خامه صبحانه ۱/۲ بسته
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
آرد ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
نمک ۱ پنس
وانیل ۱/۲ ق چای خوری

فلن کیک

طرز تهیه فلن کیک کاراملی سوئدی ساده

ابتدا یک قالب میان تهی به قطر ۲۵ سانت را چرب کنید سپس سس کارامل را کف قالب ریخته و خوب بچرخانید. داخل شیرجوش شیر را به همراه پودر کارامل ریخته و روی حرارت قرار دهید تا پودر حل شود و شروع به جوشیدن کند وقتی شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید و خامه صبحانه را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس داخل قالب ریخته و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. تمام مواد اولیه حتما قبل از شروع کار داخل دمای محیط قرار بگیرند.

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کشدار و حجیم شود سپس آب و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.
در ادامه وقتی مواد یکدست شدند مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه کیک را روی کارامل ریخته و سطح کیک را خوب صاف کنید.

کیک سوئدی

قالب کیک را داخل یک قالب با محتوای آب جوش با گنجایش و ارتفاع بیشتر قرار دهید سپس دو تا قالب که در داخل هم قرار گرفته اند را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید زمان را روی ۶۰ دقیقه و حرارت ۱۸۰ تنظیم کنید سپس به آرامی قالب اصلی را خارج کنید و اجازه دهید تا در دمای محیط بماند سپس روی قالب را سلفون بکشید و بمدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کارامل مجدد بسته شود سپس دور تا دور قالب کیک را آزاد کنید و فلن کیک را برگردانید.

نکات کلیدی در تهیه فلن کیک سوئدی ساده

ارتفاع آب جوش باید در حدی باشد که قالب اصلی تا قسمت کارامل کاملا داخل آب جوش قرار بگیرد.
بسته به فرهای مختلف می تواند دما ها متفاوت باشد پس از گذشت ۵۰ دقیقه با خلال دندان کیک را چک کنید.
برای فرهای برقی یا توستر ۲۰ الی ۳۰ درجه دمای فر را کمتر در نظر بگیرید.
اگر طعم کیک را شیرین تر دوست دارید می توانید مقدار شکر را ۱ پیمانه بریزید.
برای اینکه کیک کارامل دارد و راحت از قالب جدا شود می توانید به مدت چند دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا کرم کارامل نرم شود.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: