دسته‌بندی نشده

طرز تهیه شونیز شکلاتی خوشمزه به روش خانگی

مواد لازم شونیز شکلاتی

بیسکویت شکلاتی ۲ پیمانه
نوتلا ۴ قاشق غذاخوری
فندق به مقدار کافی
شکلات تلخ به مقدار کافی
بادام زمینی به مقدار کافی

طرز تهیه شونیز شکلاتی

برای تهیه شونیز شکلاتی به روش خانگی در ابتدای کار فندق را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و فندق را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه فندق ها را روی یک دستمال تمیز می ریزیم.
حالا یک دستمال دیگر روی فندق ها قرار داده و به صورت دورانی آنها را ماساژ می دهیم تا پوست اضافی آنها جدا شود. در ادامه بیسکویت پتی بور را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود.

 شونیز شکلاتی

در این مرحله نوتلا را به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا یک خمیر شکلاتی بدست آید. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از خمیر شکلاتی جدا کرده و گرد می کنیم، سپس ۱ عدد مغز فندق تست شده درون آن قرار می دهیم.
حالا مجددا خمیر شکلاتی را گرد کرده تا مغز فندق میان آن پنهان شود. در ادامه این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر شکلاتی تمام شود، سپس ترافل های شکلاتی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

در این فاصله بادام زمینی (یا هر نوع مغز به دلخواه) را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس شکلات تلخ را درون یک کاسه مناسب خرد کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه بادام زمینی ها را درون یک تابه می ریزیم.

طرز تهیه شونیز شکلاتی

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا بادام زمینی ها تست شوند. در ادامه بادام زمینی های تست شده را به کاسه حاوی شکلات تلخ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.
پس از گذشت ۱۰ دقیقه ترافل های شکلاتی را از فریزر خارج کرده، سپس درون مخلوط شکلات آب شده می غلطانیم. نهایت ترافل ها را روی توری قرار داده تا شکلات اضافی ریخته شود. در نهایت اجازه می دهیم شکلات روکش سفت شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا