دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سس کارامل برای فیلینگ کیک

طرز تهیه سس کارامل مخصوص و کشدار خانگی

سس کارامل یک سس خوشمزه و خوش رنگ برای تزئین روی کیک و شیرینی هاست که هم ظاهر زیباتری به شیرینی می دهد و هم طعم آن ها را فوق العاده می کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کارامل و فوت و فن های آن در ادامه با ما همراه باشید.

حتماً بخوانید:

روش تهیه ی سس آلفردو اصیل و خوشمزه

روش تهیه ی سس آلفردو اصیل و خوشمزه

طرز تهیه سس آلفردو مرحله به مرحله _ سس آلفردو ایتالیایی که خیلی ساده درست می شود، مزه لذیذی دارد ولی کمی سنگین است و با میگو و یا فیله مرغ سرو می شود.

مواد لازم برای سس کارامل

کره ۷۵ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم ۲۰۰ گرم
شکر یک پیمانه

طرز تهیه سس کارامل کشدار

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

برای درست کردن سس کارامل در ابتدا شکر را یکدست کف تابه می ریزیم سپس روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به آرامی آب شود هر وقت قسمتی از شکر آب شد تابه را بچرخانید.

مرحله دوم

برای چرخاندن تابه دسته های تابه را گرفته و مواد داخل آن را به آرامی بچرخانید اصلا از قاشق برای کارامل استفاده نکنید که خراب می شود طی روند کارامل کردن شکر کنار اجاق بمانید و مرتب بچرخانید.

طرز تهیه سس کارامل مخصوص

طرز تهیه سس کارامل به روش بازاری و طعمی بی نظیر

مرحله سوم

شکر حساس است و اگر غافل شوید می سوزد ابتدای کار کمی زمان می برد که شکر آب شود پس عجله نکنید و صبر کنید تا آب شود و با افزایش حرارت شکر را نسوزانید.

مرحله چهارم

بعد از آب شدن شکر خامه و کره گرم شده را اضافه کنید ممکن است با اضافه کردن خامه کمی شکر ببندد و سفت شود ولی نگران نباشید با هم زدن باز می شود و کارامل یکدست می شود.

مرحله پنجم

بعد از یکدست شدن زیر اجاق را خاموش کنید و از کارامل استفاده کنید دقت کنید که درست کردن سس کارامل نیاز به حوصله و حرارت کم دارد زیرا حرارت زیاد باعث سوختن آن و تلخ شدن کارامل می شود.

طرز تهیه سس کارامل برای تزیین انواع دسر و کیک

چه زمانی کارامل آماده است؟

وقتی که تمام ذرات شکر ذوب شد و کارامل کاملا شفاف و براق شد سس کارامل آماده است

چه زمانی سس کارامل شکرک می زند؟

اگر شکر کاملا آب نشده باشد کارامل بعد از خنک شدن شکرک می زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا