دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سس بادام زمینی به همراه فوت و فن‌ها

سس های تایلندی یکی از بهتری سس هایی می باشد که می توانید در کنار غذاها از آن استفاده کنید. معمولا این سس ها دارای میزان کالری بالایی هستند از این رو باید در خوردن آن ها اعتدال را رعایت کنید تا باعث چاقی شما نشود. در ادامه شما را با طرز تهیه سس بادام زمینی تایلندی آشنا می کنیم.
تهیه سس ها در خانه به شما کمک می کند تا همیشه از مواد سالم و تازه و بدون نگهدارنده استفاده کنید. علاوه بر تهیه این سس می توانید سس توت فرنگی و سس بشامل را نیز به راحتی تهیه نمایید و طعم فوق العاده آن را امتحان کنید.

سس بادام زمینی تایلندی

مواد لازم سس بادام زمینی

کره بادام زمینی یک سوم پیمانه
سس سویا یک قاشق غذا خوری
آبلیمو یک قاشق غذا خوری
عسل یک قاشق غذا خوری
روغن کنجد یک قاشق غذا خوری
روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
زنجبیل تازه و رنده شه نصف قاشق غذا خوری
آب گرم یا شیر نارگیل به میزان کم
بادام خرد شده به اندازه نیاز
فلفل، کائین و یا چیلی برای گرم شدن طبع این سس به اندازه نیاز

سس بادام زمینی

طرز تهیه سس بادام زمینی خوشمزه

برای درست کردن این سس ابتدا باید زنجبیل را پوست بگیرید و آن را بعد از شستن رنده کنید. بعد از این کار باید تمامی مواد گفته شده را درون مخلوط کن یا میکسر بریزید و خوب با یکدیگر آن ها را میکس کنید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که ترکیب شما خامه ای و یک دست شود. اگر ترکیب شما زیاد سفت بود می توانید از مقداری آب و یا شیر نارگیل استفاده نمایید.

این سس تایلندی خوشمزه و کم هزینه را می توانید در خانه بلافاصله مورد استفاده قرار بدهید. حدودا ۵ الی ۷ روز می توانید این سس را در یخچال نگهداری کنید و بعد از آن بهتر است دیگر از این سس استفاده نکنید زیرا ممکن است خراب شده باشد و شما هم از مواد نگهدارنده استفاده نکردید بنابراین بهتر است این سس را به اندازه ای تهیه کنید که همان روز مصرف شود.
برای هر بار استفاده از این سس باید آن را خوب تکان بدهید زیرا ممکن است مواد این سس در اثر تکان نخوردن از یک دیگر جدا شوند.

طرز تهیه سس بادام زمینی

نکات مهم در تهیه سس

برای این که سس های خوب را در خانه تهیه کنید نیاز است تا یک سری از مهم ترین نکات را در این مورد بدانید. این نکات را در ادامه برای شما بررسی خواهیم کرد.

اگر می خواهید سس را در خانه تهیه کنید باید همیشه از مواد تازه و سالم استفاده کنید تا بتوانید ماندگاری آن را بالا ببرید و به آن ها هیچ مواد نگهدارنده ای اضافه نکنید.
اگر می خواهید سس های غلیظ داشته باشید می توانید مقداری نشاسته به آن اضافه کنید. البته روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد و بهترین راه آن استفاده از نشاسته می باشد.
ماندگاری سس های خانگی بسیار کم می باشد زیرا هیچ ماده نگهدارنده در آن ها استفاده نمی شود بنابراین بهتر است میزان دقیقی از سس را تهیه کنید تا بتوانید در یک الی دو وعده آن را مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا