دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بورک اسفناج میان وعده معروف ترکیه ای

دستور تهیه بورک اسفناج

بورک اسفناج یک پیش غذا یا میان وعده معروف در ترکیه است که در سایر کشورها نیز طرفدارانی دارد. البته بورک انواع مختلفی دارد. بورک اسفناج را با خمیر یوفکا درست می کنند و از آنجایی که با ذائقه ی ما ایرانی ها جور است، در ایران نیز تهیه می شود.

اگر می خواهید یک میان وعده ی جدید برای اعضای خانواده درست کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما این بورک را درست کنید.

طرز تهیه بورک اسفناج

مواد لازم برای تهیه بورک اسفناج:

  • ۳۰۰ گرم اسفناج تازه
  • ۸ ورق خمیر یوفکا مستطیلی
  • ۲ قاشق غذاخوری پر پنیر لبنه یا خامه ای
  • ۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • ۱ قاشق پنیر پارمزان
  • ۱/۲ پیمانه شیر
  • ۱/۳ پیمانه روغن مایع
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

بورک

بورک اسفناج ترکی

مراحل تهیه بورک اسفناج:

اولین مرحله برای تهیه بورک اسفناج، پختن اسفناج است. ابتدا اسفناج ها را پاک کنید و بشویید. سپس در صورت دلخواه آن را خرد کنید و یا درسته آن ها را در قابلمه بریزید و همراه با آب بگذارید تا بپزد.

توجه داشته باشید که برای پخت اسفناج لازم نیست آب زیادی بریزید بلکه فقط حدود یک سوم فنجان آب برای پخت آن ها کافیست. این مقدار را در قابلمه بریزید و اسفناج ها را در قابلمه بریزید تا نچسبند. حالا درب قابلمه را ببندید و بگذارید تا با حرارت ملایم بپزند.

اسفناج نیاز به پختن زیادی نداشته و حدود 5 دقیقه برای آن کافیست. وقتی مشاهده کردید که اسفناج ها نرم شدند و حجمشان را از دست دادند، درب قابلمه را بردارید تا آب آن ها کشیده شود.

بورک با اسفناج

چطور بورک اسفناج درست کنیم ؟

حالا اسفناج های پخته شده را با پیاز داغ تفت دهید تا آب اضافی اسفناج ها بخار شود و از حالت آبکی بودن درآید. وقتی مواد وارد مرحله سرخ شدن شد، پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر آب شود.

وقتی پنیر به طور کامل آب شد، شعله گاز را خاموش کنید. توجه داشته باشید که پنیر پارمزان نمکی است و دیگر نیازی به اضافه کردن نمک نیست. فلفل هم سلیقه ای است و در صورت دلخواه می توانید اضافه کنید.

وقتی مواد کمی سرد شد، پنیر خامه ای یا پنیر لبنه را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. حالا مایه بورک آماده است و باید به سراغ پیچیدن آن ها بروید. اما قبل از آن موادی را آماده می کنید که قرار است خمیر یوفکا را به آن آغشته کنید. با این کار هم از خشک شدن و ترک خوردن خمیر جلوگیری می کنید و هم طعم خوبی به بورک ها می دهید.

برای تهیه این مواد، شیر، تخم مرغ، روغن و کمی نمک را با هم مخلوط کنید. حالا یک لایه از خمیر یوفکا را روی تخته آشپزخانه بگذارید و دو طرف آن را به وسیله فرچه به این مواد آبکی آغشته کنید.

سپس مخلوط اسفناج را وسط آن بگذارید و به صورت لوله ای ببندید. می توانید برای زیباتر شدن بورک ها، لوله ها را رول کنید و آن ها را به شکل دایره ای درآورید. حالا کف یک ظرف را چرب کنید و بورک ها را مانند تصویر زیر در آن بگذارید.

بورک با اسفناج

آموزش پخت بورک اسفناج

روی تمام بورک هایی که در ظرف چیدید، مخلوط شیر و تخم مرغ بزنید. حالا به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه آن را در فر که از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید تا بپزد و لایه های خمیر ترد شوند.

حالا درب فر را باز کنید و دوباره بورک ها را به مایه ای که از قبل رست کرده بودید آغشته کنید و گریل را به مدت 5 تا 10 دقیقه روشن کنید تا بورک ها ترد و طلایی شوند. بورک ها آماده هستند و می توانید آن ها را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا