دسته‌بندی نشده

طرز تهیه اسلایم متالیک و خصوصیات بارز این اسلایم جذاب

اسلایم متالیک چیست ؟

اسلایم ماده ای خمیری که حالت ژله ای دارد و برای پرورش خلاقیت کودکان از آن استفاده میشود .این خمیر به خمیر جادویی شهرت داردوکودکان میتوانند به راحتی با آن اشکال واجسام مختلفی درست کرده وبدون اینکه جایی را کثیف کرده باشند وزحمتی برای والدین خود ایجاد کنندخلاقیت فکری و ذهنی خود را پرورش دهند وباید ذکر کرد که خمیر ژلاتینی اسلایم در رنگهاو اسانس های متنوعی قابل عرضه است .

جنس اسم متالیک همانند اسلایم شفاف می باشد که به دلیل استفاده از رنگ های متالیک برای رنگ آمیزی آن متالیک نام گذاری شده است. اسلایم متالیک به دلیل رنگ بندی خاص و بسیار زیبا محبوبیت بسیاری دارد. اسلایم متالیک بدون نیاز به قطره و با ماندگاری بالا می باشد.

اسلایم متالیک

ساخت اسلایم متالیک

انواع اسلایم

اسلایم‌های اصلی عبارتند از اسلایم‌های آدامسی، شفاف، واتراسلایم و اسلایم خامه‌ای. در کنار این گروه اصلی انواع مختلفی عرضه می‌شود و شما نام‌های زیادی را شنیده‌اید که در واقع تنوعی از همین گروه اصلی به شمار می‌رود.

  • اسلایم‌های شفاف دسته‌ای از اسلایم‌ها هستند که هیچ ماده افزودنی به غیر از مواد اولیه ساخت اسلایم در آن‌ها به کار نرفته و کودکان به دلیل شفاف بودن می‌توانند از انواع چیزها برای رنگ و تزئین آن استفاده کنند و خلاقیت خود را پرورش دهند.
  • اسلایم‌های خامه‌ای ظاهری خامه‌ای و اسفنجی دارند و در مقایسه با اسلایم‌های دیگر معمولا دیرتر خراب می‌شوند.
  • واتراسلایم‌ها حالتی شبیه به این دارد که انگار پر از آب است و بازی با آن صدای تالاپ تالاپ می‌دهد. ولی نگران نباشید به هیچ عنوان هنگام بازی با آن یک مرتبه محتویات آن بیرون نمی‌ریزد.

اما قطعا نام اسلایم‌های دیگر در بازار به گوشتان خورده، اسلایم‌هایی مانند بلک لایت، شب تاب، برفی، متالیک، دونه‌برفی، اکلیلی، کهکشانی و … این اسلایم‌ها درواقع جزء همان گروه اصلی اسلایم‌ها هستند که فقط انواع رنگ‌‌ها، اکلیل‌ها و افزودنی‌های دیگر به آن اضافه شده است.

  • اسلایم کهکشانی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، در واقع همان اسلایم‌ آدامسی است که با شیوه‌ی خاصی رنگ آمیزی شده اند تا طرح و نقشی شبیه به آسمان و اصطلاحا کهکشان به خود بگیرند.
  • اسلایم بلک لایت اسلایمی است که با استفاده از رنگ بلک لایت ساخته می شود. blacklight باعث تغییر رنگ اشیا و اجسام مختلف شده، بدین معنی که رنگ‌ ها در مواجه با نور بلک لایت بازتاب دیگری از خود نشان می‌ دهند.
  • اسلایم متالیک هم مانند بلک‌لایت تنها با اضافه کردن رنگ‌های متالیک ساخته شده که جلوه بسیار زیبایی به اسلایم می‌دهد.
  • اسلایم شب تاب هم نوع دیگری از اسلایم‌های آدامسی است که در آن از رنگ شب‌تابی استفاده می‌شود. خاصیت شب‌تاب بگونه‌ایست که نور اطراف را در خود جذب کرده و با قرار گرفتن در تاریکی تور جذب شده را از خود ساطع می‌کند.
  • اسلایم اکلیلی در اسلایم‌های اکلیلی هم انواع اکلیل‌های زیبا اضافه می‌شود.
  • اسلایم دونه‌برفی. دونه‌برفی همان دانه‌های یونولیتی است که به آن گرانول نیز گفته می‌شود و معمولا رنگ‌بندی جذابی دارد.

طرز تهیه اسلایم متالیک

فواید اسلایم

خمیر اسلایم یک خمیر بازی قابل حمل است که هزینه زیادی نداردوشما میتوانید این خمیر ژلاتینی راهمه جا با خود ببرید وکودکتان را علاوه بر این که سرگرم کرده اید به پرورش خلاقیت ذهنی ,حسی او کمک می کنید .اسلایم از مواد کاملا بهداشتی تهیه می شود که دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی داراست.کار کردن با اسلایم وتبدیل آن به اشکال مختلف باعث می شود تنش های عصبی واسترس از فرد دور شود یکی دیگر از فواید اسلایم داشتن تنوع رنگ است که بسیار در نظر کودکان ونوجوانان خوشایند وجذاب است .لازم به ذکر است که بزرگسالان هم برای سر گرمی وتفریح میتوانند از اسلایم بهره ببرند.

اسلایم متالیک

ویژگی های اسلایم متالیک

روش نگهداری از اسلایم متالیک

بعد از خرید اسلایم و بازی وسرگرمی می رسیم به روش نگهداری از اسلایم متالیک ،اسلایم راباید طوری نگهداری کنید که تازه بماند و هوا به آن نفوذ نکند اسلایم رادر ظرف درب دار که هوا وارد آن نمیشود میتوانید نگهداری کنید و ظرف را درون یخچال بگذارید .روش دوم استفاده ازنایلون یازیپ پلاستیک است اسلایم راطوری درونایلون یا زیپ پلاستیک قرار دهید که تمام هوای آن خارج شود زیرا هوا باعث کوتاه شدن عمر اسلایم میشود .

منبع : vasvaseshop

لیست قیمت انواع اسلایم در بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا