دسته‌بندی نشده

صفحه کلید مک بوک پرو با مشکل رو به روست

شرکت اپل اخیرا نسخه بروزرسانی شده لپتاپ مک بوک پرو را با سخت افزار جدید معرفی کرده است. لپتاپی که اگرچه در بخش شاسی و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه پیشین نداشته، اما در بحث سخت افزار نوت بوک قابل قبولی به شمار می رود.

مک بوک پرو تاکنون شایعات بسیاری دریافت کرده و هیچ یک توسط اپل به تایید یا تکذیب نرسیده است. مک بوک پرو در سال های گذشته نسخه های جدیدی از آن معرفی شد اما تنها مدلی که با طراحی جدیدی همراه شده بود، نسخه سال 2016 بود. این مدل به جای کلیدهای تابع دارای نوار لمسی OLED بوده و تجربه کاربری جدیدی به کاربران خود ارائه می داد.

حال برای سال 2018 کوپرتینویی ها تصمیم گرفتند به جای طراحی سخت افزار را دستخوش تغییر قرار دهند. از این رو مک بوک پرو جدید با پردازنده نسل هشتمی کافی لیک شش هسته ای و چهار هسته ای معرفی شده است. نسخه شش هسته ای از پردازنده Core i7 یا i9 بهره می برد که در مقایسه با پردازنده Core i5 یا Core i7 نسخه 13 اینچی عملکرد بیشتری می تواند داشته باشد.

www.delgarm.com

تاکنون شایعاتی درباره نسخه جدید مک بوک پرو کمپانی اپل منتشر نشد و به تازگی این شرکت در اقدامی غیرمنتظره مدل جدید را معرفی کرد. گفته می شود صفحه کلید مک بوک پرو جدید به یکدیگر چسبیده و در کاربری خللی ایجاد می کند. اخیرا چند هزار نفر از کاربران مک بوک پرو در طی امضایی از اپل درخواست کردند مشکل صفحه کلید مک بوک پرو را برطرف کند. براساس امضا ارائه شده، این کاربران مک بوک پرو های سال 2016 به بعد را در بحث صفحه کلید با طراحی ناقص همراه می دانند. این کاربران درخواست جدی داشته و حتی این موضوع کار را به جایی کشاند که پا دادگاه نیز وسط آمد.

صفحه کلیدی همچنان معیوب

پس از آن اپل رسما اعلام کرد کاربران ناراضی می توانند با مراجعه به نمایندگی اپل صفحه کلید را تعمیر کرده یا تعویض کنند. در این بین صفحه کلید مک بوک پرو 2018 صدا کمتری تولید کرده و نرم تر است. همچنین ثبات و پایداری نیز در مقایسه با قبل بهبودیافته است. در یک سال گذشته اپل چندین بار مک بوک پرو را ارتقا بخشید و برای مشتریان خود ارزش بالایی قائل است. کارشناسان با بررسی صفحه کلید نسخه جدید متوجه شدند مدل جدید هم مشکل چسبندگی کلید را داراست اما کمی از میزان صدا کم شده و همچنان کاربران را راضی نگه نمی دارد.

مشخص نیست برنامه اپل برای بهبود عملکرد صفحه کلید مک بوک پرو جدید چیست و آیا می توان به این مشکل پایان دهد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا