دسته‌بندی نشده

شرایط پناهندگی در کشور کانادا ۲۰۱۸

دلگرم – شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸ ، شرایط پناهندگی در کانادا یا همان مهاجرت غیر قانونی به کانادا می تواند یکی از راه های مهاجرت به کانادا باشد،

که در این خصوص اطلاع از قوانین مهاجرتی کانادا می تواند در پیش اهداف مهاجرتی افراد متقاضی مهاجرت به کانادا موثر باشد موسسه های حقوقی راه پناهندگی را به هیچ عنوان توصیه نمی کند و در این زمینه خدماتی ارائه نمی دهد.

زیرا برای مهاجرت همواره راههای قانونی بهتر و زیادی مانند تحصیل در کانادا و یا کار در کانادا و یا ازدواج در کانادا و یا تولد فرزند در کانادا و یا سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد .

اساسا کسانی و افرادی که قصد عزیمت و مهاجرت از کشوری به کشور دیگر را دارند و دارنده ی امکانات و حایز شرایط قانونی و یا شاخصه های فردی و اجتماعی به لحاظ امتیازات لازم نیستند و به هر طریق و روش ممکن قصد مهاجرت ترک کشور خود را دارند لاجرم به فکر سیستم پناهندگی افتاده و برای رسیدن به هدفهای خود راهکار را در این سبک جستجو مینمایند.

لذا ما برانیم که شما را با تقسیم بندی پناهندگی و معایب و محاسن آن و عواقب احتمالی و چگونگی به سر منزل مقصود رسیدن آن آشنا کنیم.

بنابراین در این مقاله دلگرم ما به پناهندگی در کشور کانادا که بی تردید یکی از برترین کشورهای دنیا هم به لحاظ رفاه اجتماعی و هم به لحاظ مهاجر پذیری و حفظ شئونات مهاجرین می باشد

پناهنده کیست ؟ پناهنده افرادی هستند از یک کشور که از کشور خود به دلیل ترس موجّه از آزار و اذیت و یا در خطر بودن جانشان فرار کرده اند و قادر به بازگشت به کشور خود نمی‌باشند.خیل عظیم از پناهندگان از کشورهای جنگ زده و بی خانمان می‌آیند، و شاهد صحنه‌های هولناک و غیر قابل باوری بوده و یا شنیده اند .

قابل ذکر میباشد که یک پناهنده با مهاجر تفاوت بسیار دارد ، مهاجر و عازم کسی‌ است که به دنبال اقامت دائم در کشوری ثانی و دیگر است اما یک شخص پناهنده مجبور به فرار گشته است.

کشور کانادا یکی از کشورهاییست که به این گونه از افراد که از ترس آزار و اذیت در حال فرار و ترک کشور خود هستند و امیدی به نجات و رسیدن به شرایط آرمانی ندارند پناه می دهد که این کار با برنامه اسکان مجدد کانادا می‌گویند و معروف است و جامعه بین‌المللی حقوقی برای این اقدام احترام زیادی و وافری قائل است به این دلیلکه این اقشار اقامت دائم را به عنوان یک راه حل بلند مدت را ارائه داده و می دهند.

شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸

برنامه های حفاظت از مردم و افراد و پناهندگان در کانادا :

سیستم و مکامیزم پناهندگی کشور کانادا دارای ۲ بخش اصلی‌ اقامتی می‌باشد:

  1. برنامه های پناهندگی بشر دوستانه و اسکان مجدد برای فردی که به دنبال حفاظت از جان خود و خانواده ی خود میباشند از خارج از کشور کانادا.
  2. همچنین برنامه رسیدگی به پناهندگانی که به هر طریق وارد خاک این کشور شده اند.

شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸

برنامه ی پناهندگی ورود و اسکان موقت و مجدد بشر دوستانه:

کسانی‌ برای این برنامه ها انتخاب می شوند که از خانه‌ و کاشانه های خود به دلیل سختی‌های غیر قابل تصور فرار کرده اند و اکثراین افراد مجبور به زندگی‌ در اردوگاه‌ها و کمپ های پناهندگی به مدت چند سال بود اند که در بدو ورود این افراد به کشور کانادا آنها مورد حمایت قرار گرفته اند و زندگی‌ دوباره خود را از نو آغاز می کنند.

کانادا به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی و حقوق بشر به پیدا کردن راه حل برای همسانسازی نو ظهور از این طرق کمک می‌کند. به این منظور کشور کانادا دارای ابزار و ارتباطی‌ تنگاتنگ با (دفتر کمیسرهای عالی سازمان ملل متحد در ژنو و مداخله گر در امور پناهندگانUNHCR ) می‌باشد.

حتی پس از شناسایی یک فرد پناهنده مدتی‌ برای پروسه پردازش پرونده و باز شدن پروفایل طول خواهد کشید.

طبق قوانین کانادا کیس‌ها و پرونده های پناهندگی باید با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند تا از نظر مسائلی‌ که مربوط به بحث امنیت ، جرم و جنایت و همچنین مورد سلامت فردی مشکلی‌ به وجود نیاید.اداره مهاجرت و اقامت و پناهندگی شهروندی کشور کانادا به منظور پیش بردن اینچنین مسائل با سرعت هرچه تمام تر و با تلاش بیشتر با شرکای امنیتی خود مانند آژانس خدمات مرزی کشور کانادا کار می‌کند.

حامیان مالی خصوصی کانادا در سراسر کشور نیز به استقرار مجدد پناهندگان و اوارگان به کانادا کمک می کنند. آنها م یتوانند خود را به تنهایی‌ حامی پناهندگان شوند یا با کمک دیگر حامیان حقوق بشر از جمله گروه پنج و همچنین جامعه حامیان مالی‌ که به طور مستدام درگیر حمایت و ورود نیستند اما در صورت نیاز مالی و غیر مالی پا پیش می‌گذارند.

برنامه سومی‌ تحت عنوان ویزای مرکب در سال ۲۰۱۳ ارائه شد که به حامیان خصوصی به منظور سازماندهی و برای اسکان مجدد پناهندگان مربوط میشود. کانادا هر ساله از طریق این برنامه از پناهندگان بسیاری نیز استقبال می‌کند.

Canadian refugee status قوانین پناهندگی در کانادا

شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸

رسیدگی به امور پناهندگان مستقر در این کشور :

پناهندگان مستقر در کانادا کمک‌های اولیه ایی و نیازهای ابتدایی خود از سوی حکومت فدرال، استان کبک،و یا حامیان مالی‌ خصوصی و بشردوستانه و یا (سازمان‌ها و انجمن های و یا گروه‌های مردمی) دریافت می کنند.

این کمک و درامد اولیه معمولا به مدت حدود ۱ سال است یا تا زمانی‌ که پناهندگان به خود کفایی برسند ادامه دارد و خواهد داشت.این کمک درامد به کسانی‌ تعلق گرفته که از پس برآورده کردن و پاسخ دادن به نیاز‌های اولیه خود بر نمی‌آیند.

سطوح حمایت ماهانه به منظور تامین امور اولیه ی یک شهروند و تامین غذا، سرپناه خانه و عوارضی که باید به استان و شهر محل اقامت پرداخت شود ارائه میشود.همچنین نظیر این برنامه خدمات فوری و اساسی‌ درحدود ۴ یا ۶ هفته ی اول ورود پناهنده به کانادا را نیز فراهم می‌کند

خدمات به شرح زیر شامل:

  1. خدمات ورود و اسکان و پذیرش در بندرگاه
  2. اقامتگاه موقت در محلی
  3. کمک و یاری رساندن به پیدا کردن محل اقامت دائمی و منزل قطعی
  4. نیاز سنجی افراد گروه ها
  5. کمک به اتصال پناهندگان به دیگر برنامه‌های فدرالی و استانی و کشوری و همچنین سایر خدمات اقامت.

حامیان خصوصی مسئول ارائه اینگونه حمایت های مالی‌ و عاطفی به پناهندگان و اوارگان را در مدت دوره اسپانسری یا حتی تا زمانی‌ که فرد پناهنده به وابستگی مالی‌ دست پیدا کند یا همان کار پیدا کردن یا زودتر از موعد مقرر، هستند.

این مشمول کمک‌های مالی‌ برای تهیه غذا ، لباس و مسکن پوشاک و خورد و خوراک به مدت یک سال و اندی می‌باشد.اما برخی‌ از پناهندگان و اوارگان ممکن است واجد الشرایط این گونه دریافت حمایت مالی‌ تا ۳ سال از حامیان خود را دارا باشند.

شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸

چه کسانی صلاحیت پناهندگی ندارند :

افراد و مردمی که صلاحیت ادعای پناهندگی و پذیرش در کشور کانادا را ندارند:

افسرانی که مدارک متقاضی را دریافت میکنند و روئت میکنند تشخیص میدهند که آیا مدارک شما صلاحیت ارجاع را به به شورای مهاجرت و پناهندگی این کشور را دارد یا خیر ، دادگاه های مستقل این کشور که راجع به امور اولیه مورد پناهندگی تصمیم می‌گیرند و تاثیر گذار ، این دادگاه تصمیم می‌گیرد که آیا فرد واجد الشرایط حمایت این کشور هستید یا خیر .

درخواست متقاضی در صورتی‌ صلاحیت و شرایط ارجاع را ندارد که:

  1. تشخیص داده شود که پناهنده جامعه ای هستید که میتوانید به آن برگردید
  2. از طریق خود کانادا و یا کشور ایالت متحده آمریکا وارد این خاک باشید
  3. به علت فعالیت‌های مجرمانه و خاص و نقض احکام حقوق بشر برای امنیت و فرهنگ کشور کانادا خطرناک باشید
  4. مدارکی از سوی شما مبنی بر ارائه درخواست قبلی‌ ردّ شده ی کیس پناهندگی کانادا در آن موجود باشد
  5. در حین مهاجرت به کشور کانادا در مسیر در کشور یا کشورهایی که عضو این کمیسیون بوده که قابلیت پناهنده شدن را داشته است و این خدمات را ارائه میکند توقف کرده باشید.

شرایط پناهندگی در کشور کانادا 2018 و ورود و حمایت اقشار از پناهندگان واقعی‌ به کشور کانادا بازگو شود .برخی افراد میتوانند این شرایط را به دروغ گرد هم آورند و موفق به دریافت اقامت طریق پناهندگی شوند اما این راه کاملا غیر قانونی و خطرناک می‌باشد و باعث می شود شما شانس خود را برای اقدام از مراحل قانونی از دست بدهید شاید شما با توجه به عدم آشنایی به مقررات کشورها و شاخصه های فردی خود مسیر مهاجرت را به اشتباه انتخاب کنید وناخواسته آینده خود را دچار تباهی کنید .

با توجه به موارد ذکر شده در باب شرایط پناهندگی در کانادا و پناهندگی در کانادا و همچنین قوانین و شرایط پیش روی افراد متقاضی ورود به خاک کانادا از طریق مهاجرت قاچاقی به کانادا بیان می شود توصیه نمی شود.

زیرا برای مهاجرت همواره راههای قانونی بهتر و زیادی مانند تحصیل در کانادا و یا کار در کانادا و یا ازدواج در کانادا و یا تولد فرزند در کانادا و یا سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد .

شرایط پناهندگی در کانادا و قوانین پناهندگی کانادا ۲۰۱۸

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا