دسته‌بندی نشده

شانس اخذ بورسیه تحصیلی در هلند برای تحصیل رایگان

برنامه بورسیه تحصیلی در هلند هم به صورت فول- فاند و هم پارت- فاند در اختیار کلیه دانشجویان مایل به تحصیل در این کشور قرار دارد. معمولا برنامه های بورس هلند در تمامی مقاطع تحصیلی و با حمایت مالی دولت، شرکت ها و نیز خود دانشگاه ها تامین می شود. دانشجویان بر مبنای اثبات برتری تحصیلی خودشان و یا مبتنی بر اصل نیاز میتوانند برای اخذ این بورس ها درخواست دهند. در ادامه همین مطالب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با جزییات مفصل تری در رابطه با بورس هلند آشنا می کنند.

  • آیا به دانشجویان خارجی در هلند بورسی تعلق می گیرد؟
  • شرایط اخذ بورس هلند در مقطع کارشناسی چیست؟
  • شرایط اخذ بورس هلند در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
  • شرایط اخذ بورس هلند در مقطع دکتری چیست؟
  • مبلغ بورس تحصیلی کشور هلند چقدر می باشد؟
  • شرایط درخواست بورس هلند چیست؟

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های هلند همراه با پرداخت شهریه است. به جز مقطع دکتری که تحصیل در این مقطع برای همه دانشجویان (اروپایی و غیراروپایی) رایگان است. ولی ناگفته نماند که سطح این شهریه بسته به برنامه تحصیلی و همچنین موسسه آموزش عالی متفاوت است. برای اطلاع از جزییات پیرامون همین موضوع می توانید به جدول زیر مراجعه کنید. :

برنامه تحصیلی

میزان شهریه ها به یورو

کارشناسی

7000 الی EUR15000

کارشناسی ارشد

8000 الی EUR 20000

دکترا (PhD)

رایگان

علوم پزشکی M.D

10000 الی EUR 30000

از سوی دیگر هزینه زندگی دانشجویان خارجی هم در کشور هلند مطرح است که به طور متوسط ماهیانه بین 800 الی EUR1200 (یورو) متغیر است و بیشترین بخش از بودجه دانشجویان در کشور هلند نیز صرف هزینه اسکان آنها می شود.

گزینه ها برای تامین مخارج تحصیلی در هلند

به هر ترتیب دانشجویان بین المللی در هلند خرج و مخارج خاص خودشان را دارند و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. منتها شرایط در کشور هلند به گونه ای است که آنها می توانند با توسل به روشهایی از جمله درخواست بورس تحصیلی و یا انجام کار دانشجویی پاره وقت کل هزینه و یا جزئی از آن را تامین بکنند. با ما در ادامه همین مطالب همراه شوید تا به توضیحات تکمیلی در مورد این دو گزینه دانشجویی در هلند دست یابید.

بورسیه تحصیلی کارشناسی در هلند

با اینکه سطح هزینه تحصیلی در هلند به نسبت کشورهای انگلیسی زبان پایین است ولی نمی توان هلند را جزء کشورها یا مقاصد تحصیلی ارزان دسته بندی کرد. مخصوصا اینکه هزینه زندگی در هلند خیلی بالاست. از همین رو دانشجویان کارشناسی در هلند هنگام ثبت نام خود در دانشگاه های هلند می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در هلند اقدام بکنند. برنامه های بورسی که در مقطع کارشناسی هلند در اختیار همه دانشجویان بین المللی از هر ملیتی قرار می گیرد. برخی از معروفترین آنها به شرح زیر است:

عنوان برنامه بورس

شرایط

میزان بورس

Holland Scholarship

دانشجویان بین المللی فول تایم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد/ قابل درخواست از دانشگاه های پارتنر

EUR5000 (یورو) در یکسال

بورسیه های دانشگاه رادبود هلند

کلیه دانشجویان بین المللی

تامین شهریه تحصیلی به میزان EUR16000 (یورو) و EUR 10800 (یورو) هزینه زندگی

بورسیه لاله نارنجی (OTS)

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بین المللی در دانشگاه های هلند

فول فاند برای دانشجویان کارشناسی ارشد و فاند جزئی برای دانشجویان کارشناسی

بورسیه های دانشگاه ساکسیون

دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ساکسیون

2500 الی EUR5000 (یورو)

بورسیه دانشگاه های هلند بدون IELTS

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بین المللی در دانشگاه های هلند

بورسیه فول فاند برای پوشش کل هزینه تحصیل و زندگی در هلند

و نکته آخر اینکه دانشجویان بین المللی برای درخواست بورس تحصیلی از دانشگاه های هلند بایستی شرایط کلی را احراز نمایند که معمولا برای دانشگاه های هلند وجود یک یا ترکیبی از این شرایط مدنظر است:

شانس اخذ بورسیه تحصیلی در هلند برای تحصیل رایگان

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در هلند

همانند دیگر دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در هلند، دانشجویان کارشناسی ارشد در هلند نیز به انواع برنامه های بورس تحصیلی دسترسی دارند. برنامه هایی که هم به صورت فول- فاند و هم به صورت فاند- جزئی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. از معروفترین این برنامه ها در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امتیازات

جزئیات

عنوان برنامه بورس

پوشش شهریه کامل، مخارج زندگی، بیمه سلامت و هزینه ویزا

این بورسیه مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی در دانشگاه رادبود می باشد

بورسیه دانشگاه رادبود

با پوشش کل هزینه تحصیلی، مخارج زندگی و بیمه سلامت

این بورس یک بورس فول فاند مخصوص دانشجویان ارشد در دانشگاه دلف هلند می باشد

بورسیه برتری TU Delf

در سال اول برنامه 5141€

قابل درخواست برای دانشجویان ارشد بین المللی در رشته علوم

بورسیه دولت هلند

پوشش شهریه کامل، مخارج زندگی، بیمه سلامت و هزینه ویزا

مخصوص دانشجویان بین المللی از هر کشوری

بورسیه دانشگاه ماستریخت

بورسیه تحصیلی دکترا در هلند

با اینکه تحصیل برنامه دکترا (PhD) در دانشگاه های هلند رایگان است و دانشگاه های هلند دانشجویان دکترا را به عنوان اعضای هیات علمی استخدام کرده و به آنها حقوق نیز می دهند ولی باز هم دانشجویان دکتری در این کشور هم از طرف دولت و هم از طرف دانشگاه ها تحت حمایت همه جانبه قرار می گیرند. این حمایت ها برای دانشجویان دکترا در هلند را می توان به 3 دسته زیر گروهبندی کرد:

  • فاندینگ دولتی
  • گرانت، بورسیه و فلوشیپ صنایع و خیریه ها
  • گرانت های دانشگاهی و حقوق استادیاری

مثلا اغلب دانشجویان دکترا در هلند که به استخدام دانشگاه درنیامده اند می توانند از فلوشیپ ها، بورسیه ها و یا گرانت های دولت هلند بهره مند شوند. از آنجمله می توان به بورسیه های Nuffic و Netspar اشاره کرد که بطر کامل یا در حدود 50% از هزینه های دانشجویان دکتری در هلند را تقبل می کنند. معمولا پروژه های PhD با فاند صنایع از طریق دانشگاه های خاص در هلند آگهی می شود.

از طرف دیگر دانشجویان دکتری در هلند می توانند از گرانت های دانشگاهی و نیز حقوق استادیاری نیز بهره گیرند. چرا که اکثر دانشجویان دکتری PhD در کشور هلند به استخدام دانشگاه درمی آیند. آنها از همین طریق و بسته به مدرک و مهارتشان دستمزد ناخالص ماهیانه حدود EUR3247 (یورو) دریافت می کنند.

شانس اخذ بورسیه تحصیلی در هلند برای تحصیل رایگان

شرایط کار حین تحصیل در هلند

علاوه بر درخواست بورس تحصیلی، دانشجویان بین المللی جهت تامین بخشی از مخارج تحصیلی خود در کشور هلند می توانند به کار دانشجویی بپردازند مثلا آنها می توانند در هلند به مشاغلی مثل کار در رستوران ها، بارها، هتل ها، سینماها، فروشگاه ها و غیره نیز بپردازند. منتها کار دانشجویی در هلند محدودیت زمانی خاصی دارد و طبق قوانین کشور هلند، دانشجویان مجاز هستند که در طول مدت تحصیل خودشان ماکسیمم 16 ساعت در هفته کار بکنند و در طول ماه های جوئن، جولای و آگوست به صورت تمام وقت به کار بپردازند. مشاوران برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهیا هستند تا به ابهامات شما در باب شرایط کار در هلند و نیز اخذ ویزای کار هلند 2023 نیز پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا