دسته‌بندی نشده

سوالات درس هفتم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس هفتم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس هفتم مطالعات اجتماعی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با اهمیت قدردانی از بزرگترها آشنا شوند و مصادیقی از روش های قدردانی از بزرگ تر ها را بیان کنند همچنین به اهمیت قدردانی از بزرگترها و سالمندان پی ببرند.

سوالات درس هفتم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .چگونه از مادربزرگ ها و پدربزرگ ها قدردانی کنیم؟ با احترام گذاشتن و نگهداری از آنها و گوش دادن به صحبت های آنها .

2 .خداوند در قرآن کریم درباره ی پدر و مادر چه سفارشی می کند؟ به پدر و مادر خود نیکی کنید و هنگامی که پیر شدند با نرمی و مهربانی با آنها صحبت کنید.

3 .منظور مادربزرگ از اینکه به نوه اش می گفت: تو دست منی، تو پای منی، تو گوش منی و…. چه بود؟ اینکه مادربزرگ کارهایش را به کمک نوه اش انجام می داد.

4 .چرا خدا به مادربزرگ نوه ی خوب و مهربانی هدیه داده بود؟ چون زمانی که مادربزرگ دختری کوچک بود، به مادربزرگش کمک می کرد و او هم در حق دعا کرده است.

5 .به نظر شما اعضای خانواده ی حمید، درباره ی بردن مادربزرگ به سفر، چه تصمیمی می گیرند؟ چرا؟ تصمیم می گیرند که مادربزرگ را همراه خود به سفر ببرند زیرا مادربزرگ دوست دارد همراه خانواده از سفر لذت ببرد.

6 .چرا باید به پدربزرگ و مادربزرگ ها و افراد سالمند احترام بگذاریم و از آنها قدردانی کنیم؟ چون آنها تمام عمرشان را برای مراقبت و تربیت فرزندانشان صرف کرده اند و برای موفقیت آنها تلاش کرده اند .

7 .پیام قرآنی درباره ی پدر و مادر بنویسید. و قُل لَهُما قَوالً کریماً با پدر و مادر خود به نیکی سخن بگویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا