جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سفر با موتور | راهنمای کامل – نکات سفر و لوازم لازم_65786e4301d75.jpeg
سفر با موتور | راهنمای کامل – نکات سفر و لوازم لازم_65786e4301d75.jpeg

سفر با موتور | راهنمای کامل – نکات سفر و لوازم لازم

سرفصل های این مقاله

شرایط سفر با موتورسیکلت و وسایل مورد نیاز آن

یکی از انواع سفرهایی که می توانید با وسایل نقلیه داشته باشید سفر با موتورسیکلت می باشد. برای این سفر باید یک سری نکاتی را بدانید و یک سری وسایل کاربردی را با خود به همراه داشته باشید. در ادامه ترفندهایی که باید برای این کار بدانید را برای شما بررسی می کنیم.
بسیاری از افراد دوست دارند هیجان های بیشتری را تجربه کنند از این رو می خواهند با موتور سفر کنند. سفر با موتور می تواند محدودیت هایی را برای فرد ایجاد کند با این حال نیاز است تا اطلاعاتی در مورد این کار داشته باشید تا بتوانید این سفر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

انتخاب نوع موتور

یکی از کار های دقیقی که باید انجام دهید این است که نوع موتور خود را انتخاب کنید. نوع موتور شما بسته به نوع سفرتان باید انتخاب شود. اگر می خواهید به خارج از کشور سفر کنید حتما سعی کنید از یک شرکت معتبر خارجی موتور خود را تهیه کنید تا بتوانید در حین سفر اگر موتور شما خراب شد از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید و هزینه زیادی بابت تعمیر آن نپردازید.
البته این کار را باید در سفر های داخلی نیز رعایت کنید و سعی کنید از موتوری برای سفر استفاده کنید که خدمات پس از فروش داشته باشد و شما بتوانید در صورت خرابی موتور به نمایندگی های آن مراجعه کرده و اشکال موتور خود را رفع کنید و به ادامه سفرتان بپردازید. در حین انتخاب نوع موتور باید به یک سری نکاتی دقت کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این نکات را در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

سفر با موتور

نوع موتوری که برای سفر خود انتخاب می کنید باید فضای کافی برای حمل سرنشین ها و وسایل لازم را داشته باشد.
در بسیاری از بخش های دنیا استفاده از موتور های کلاس تورینگ برای سفر رایج می باشد و در ایران دو نوع این موتور ها وجود دارد که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید. یکی از این موتور ها بنلی TRK و دیگری زونتس Z4 می باشد.
یادتان باشد که در انتخاب نوع موتور کم حجم بودن و یا سنگین بودنش هیچ تاثیر قابل توجهی ندارد و شما می توانید حتی با موتور هوندا سی جی ۱۲۵ نیز سفر خود را شروع کنید.
نکته دیگری که در انتخاب نوع موتور اهمیت دارد اینم است که موتور شما بعد از دو ساعت راه رفتن در جاده داغ نکند و شما بتوانید به راحتی هر مسافتی که دوست دارید را با آن بپیمایید.
اگر قیمت خرید موتور برای شما اهمیت ندارد بهتر است یکی از بهترین نوع آن ها را انتخاب کنید تا سفر بی خطر و راحت تری را داشته باشید.

بیمه موتور برای سفر

یکی از مهم ترین کار های دیگری که قبل از سفر با موتور باید آن را انجام دهید این است که موتور خود را بیمه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در حین سفر خیال راحتی داشته باشید و اگر مشکلی برایتان ایجاد شد بیمه بتواند آن را رفع نماید. اینکار را می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری انجام دهید و خیال خود را از بابت سفرتان راحت کنید.

موارد مورد بررسی

قبل از این که سفر خود را آغاز کنید نیاز است تا یک سری وسایل موتور را چک کنید و آن ها را اساسی بررسی نمایید. مواردی که باید قبل از سفر آن را چک کنید عبارت است از :

آموزش مسافرت با موتورسیکلت

چرخ ها
وضعیت ترمزها
زنجیر چرخ
کیلومتر
کمک فنرها
سیستم برق

همانطور که می دانید هر فردی نمی تواند یک مکانیک ماهر باشد از این رو بهتر است تنها اصول اولیه نگهداری از موتور را یاد بگیرید تا بتوانید در از وسیله خود به خوبی نگهداری کرده و با اطمینان کامل سفر خود را آغاز کنید.

وسایل لازم برای سفر با موتورسیکلت

یک سری وسایل لازم است تا در حین این سفر همراه شما باشد. در واقع ملزومات سفر با موتور عبارتند از :

پاسپورت
مجوز های لازم برای خروج از مرز
اسناد موتور
بیمه مسافرتی
کارت های بانکی بین المللی
پول نقد
کلاه کاسکت مناسب
وسایل یدکی موتور
گوشی و شارژر و پاور بانک
وسایل شخصی
آب و مواد غذایی کنسرو شده
جعبه کمک های اولیه
وسایل کمپینگ

وسایل کمپینگ

برای این که بتوانید در یک مکان مناسب بعد از سفر با موتورسیکلت به استراحت کردن بپردازید نیاز است تا وسایل کمپینگ را نیز به همراه داشته باشید. این وسایل عبارتند از :

چادر
کیسه خواب
پتو های کوچک مسافرتی
زیر انداز
بالشت
پوشیدن لباس فصل مناسب
عدم استفاده از چمدان های بزرگ
استفاده از کیف های ایستاده برای حمل وسایل

نکته : در حین رانندگی با موتور بهتر است از کوله پشتی استفاده نکنید زیرا این کار می تواند آسیب های بسیار جدی به پشت شما وارد کند و عارضه های بدی را با خود به همراه خواهد داشت.

هزینه های سفر

مواردی که در سفر با موتورسیکلت باید بدانید

برآورد کردن هزینه های سفر با توجه به مقصد و راهی که می خواهید بروید متفاوت می باشد بنابراین ما نمی توانیم حتی یک هزینه نسبی را برای شما تعیین کنیم. اگر می خواهید در سفر خود از موتورسیکلت استفاده کنید باید بدانید که در سفر های خارجی باید هزینه ای را برای انتقال موتور خود در نظر بگیرید. در برخی از شرایط مجبور هستید از ترانزیت های دریایی و یا هوایی برای انتقال موتور خود استفاده کنید و این ترانزیت ها معمولا هزینه های متفاوتی را می گیرند.
اگر بخواهید با ترانزیت های هوایی این کار را انجام دهید باید بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار بپردازید. البته ترانزیت های دریایی معمولا این کار را با هزینه بسیار کم تری انجام می دهند ولی یادتان باشد که در این صورت مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد تا محموله به دست شما برسد.

نکات مهم

یک سری از نکات مهم را در این مطلب برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از این نکات یک سفر بسیار راحت داشته باشید.

برای این که خطرات این سفر را به حداقل برسانید بهتر است تنها در روز و زمانی که هوا روشن می باشد حرکت کنید و سعی کنید به صورت جدی از رانندگی کردن با موتور در شب بپرهیزید.
اگر می خواهید در شب رانندگی کنید باید حتما از فلاشرها استفاده کنید تا دیگران بتوانند شما را در جاده دیده و آسیبی به شما وارد نکنند.
از کورس گذاشتن با خودرو های دیگر بپرهیزید.
سعی کنید در جاده های دو طرفه با دنده سنگین حرکت کنید.
اگر می خواهید از راننده های دیگر سبقت بگیرید بهتر از بوق و نور بالا استفاده کنید.
سعی کنید با لاستیک های ریس در روزهای بارانی رانندگی نکنید زیرا این کار خطر های بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.
اگر می خواهید بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر را با موتور بروید بهتر است بیشتر از ۲ نفر سوار یک موتور نشوید.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: