دسته‌بندی نشده

سرطان دهانه رحم چیست؟عوامل ابتلا به سرطان دهانه رحم و درمان سرطان دهانه رحم را میدانید؟

سرطان دهانه رحم چیست ؟

سرطان دهانه رحم عوامل ابتلا سرطان دهانه رحم درمان سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم عوامل ابتلا سرطان دهانه رحم درمان سرطان دهانه رحم

دهانه رحم ، بخش پایینی رحم شماست.سرطان دهانه رحم، کشنده ترین سرطان زنان در بسیاری از کشورهای درحال توسعه است که به راحتی قابل پیشگیری می باشد .تستهای تشخیصی زودرس سرطان دهانه رحم می توانند تغییرات سلولی اولیه در دهانه رحم شما را تشخیص دهند و جدا کردن و ازبین بردن سلولهای پیش سرطانی می تواند از بروز سرطان دهانه رحم پیشگیری کند.

عوامل ابتلا به سرطان دهانه رحم چیست ؟

سرطان دهانه رحم توسط گونه ای از ویروسها به نام ویروس پاپیلومای انسانی HPVایجاد می شود. این ویروس با ویروس ایدز و تبخال فرق دارد.انواعی از این ویروس باعث ایجاد زگیلهای ناحیه تناسلی نیز می شود.این ویروس از طریق تماس جنسی منتقل می شود.و البته در کشورهای توسعه یافته دختران 9 تا 26 ساله در مقابل انواع سرطانزای آن واکسینه می شوند.

سرطان دهانه رحم عوامل ابتلا سرطان دهانه رحم درمان سرطان دهانه رحم

درمان سرطان دهانه رحم:

جراحی

اگر سرطان دهانه رحم در مرحله دوم پیشرفت قرار نداشته باشد، معمولا جراحی برای برداشتن بافت سرطانی توصیه می شود. که این مرحله معمولا شامل هیسترکومی hysterectomy ، برداشتن رحم و همچنین بافت های اطراف آن است. جراح ممکن است لوله های فالوپ ، تخمدان ها و گره های لنفاوی نزدیک تومور را بردارد.

پرتو درمانی

پرتو درمانی با استفاده از اشعه X انجام می گیرد که در این روش درمانی سلولهای سرطانی موجود در ناحیه مورد نظر را هدف تابش اشعه X قرار می دهند. این روش به از بین بردن هر گونه سلولهای سرطانی باقی مانده پس از جراحی نیز کمک می کند. تابش داخلی یا براکی تراپی، با استفاده از مواد رادیواکتیو به داخل تومور انجام مگیرد. زنان مبتلا به سرطان دهانه رحم اغلب با ترکیبی از پرتو درمانی و شیمی درمانی معالجه می شوند. عوارض جانبی این روش شامل کاهش یافتن مقدار سلولهای خونی ، احساس خستگی ، ناراحتی معده ، تهوع و استفراغ است.

شیمی درمانی

روش درمانی شیمی درمانی سرطان دهانه رحم با استفاده از دارو انجام می گیرد تا سرطان را در هر جایی از بدن از بین ببرد. زمانی که سرطان گردنه رحم به دیگر اعضای بدن پراکنده شود، شیمی درمانی یکی از گزینه های اصلی برای درمان خواهد بود. بسته به نوع و میزان تجویز دارو ممکن است این روش شامل عوارضی چون خستگی ، کبودی ، ریزش مو، تهوع و استفراغ و از دست دادن اشتها باشد.

گرد آوری:مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا