دسته‌بندی نشده

سامسونگ گلکسی S8 مشخصات فنی و قیمت+عکس

مشخصات فنی و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

پس از شایعات فراوان، سرانجام گوشی موبایل «سامسونگ گلکسی اس 8 دو سیم‌کارت» (Samsung Galaxy S8 Dual SIM) با مشخصات فنی کم‌نظیری که تنها در محصولات همین شرکت قابل‌رویت هستند، معرفی شد.با دلگرم همراه باشید.

Galaxy S8

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 8

پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر بزرگ با کیفیت بسیار بالا، دوربین‌های اصلی و سلفی با عملکرد فوق‌العاده از جمله این امکانات هستند که گلکسی اس 8 را در زمره‌ی محصولات کارآمد بازار قرار می‌دهند. یار همیشگی محصولات سامسونگ، فناوری Super AMOLED، این بار در نمایشگری 5.8اینچی به خدمت گرفته شده است که با تراکم پیکسلی 570 پیکسل بر اینچ، از نظر وضوح و شفافیت در رده‌ی بالایی قرار می‌گیرد. سامسونگ برای نمایشگر محصول جدیدش، نسل پنجم از محافظ گوریلا گلس را انتخاب کرده و گواهی‌نامه‌ی IP68 را برای محافظت از بدنه‌ی گلکسی اس 8 در مقابل گردوغبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه برگزیده است.

اگر مشخصات دیگر این نمایشگر مانند قابلیت دریافت تا 10 لمس هم‌زمان، برخورداری از نمایشگر همیشه‌روشن و فناوری سنجش فشار لمس را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم قابلیت بالای این نمایشگر را در تماشای فیلم و وب‌گردی در کنار پشتیبانی این محصول از شبکه‌ی 4G Cat16 با سرعت دانلود 1024 مگابیت بر ثانیه نادیده بگیریم. اس 8 هم همانند همتایان پیشین خود، با دو پردازنده‌ی اسنپدراگون و اگزینوس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که نسخه‌ی اسنپدراگون آن تنها منحصر به کشور آمریکاست. نسخه‌ی اگزینوس این محصول با تراشه‌ی اگزینوس 8895 عرضه می‌شود که با پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای‌اش با سرعتی مثال‌زدنی، به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت و قدرتی بسیار بالا را ارائه خواهد کرد. در کنار این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، 4 گیگابایت رم هم وجود دارد که در مقایسه با گلکسی اس 7 افزایش نیافته است.

این محصول با داشتن حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایت می‌تواند تا حد زیادی، پاسخگوی نیاز کاربران در ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌های صوتی و تصویری موردنیازشان باشد. بااین‌حال قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در اس 8 در نظر گرفته شده است که می‌تواند این فضا را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهد. البته باید بدانید کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی مشترک است و در صورت استفاده از یکی، استفاده از دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود. شاید دوربین اصلی اس 8 در مقایسه با محصولات دیگر سامسونگ، در عدد مگاپیکسل کم‌فروغ‌تر باشد؛ اما با توجه به دریچه‌ی دیافراگم و سایز سنسورش، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

این در حالی است که سامسونگ در دوربین محصول جدیدش، تغییر چندانی ایجاد نکرده و دوربینی با همان مشخصات اس 7 به کار گرفته است. این دوربین به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده است تا هیچ‌چیز از جمله لرزش دست نتواند کیفیت تصاویر شما را تحت‌تاثیر قرار دهد. دوربین سلفی گلکسی اس 8، سنسوری 8مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم باز‌تر دارد که حالا می‌تواند نور بیشتری جذب کرده و درنتیجه تصاویر بهتری ثبت ‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که در کنار تمامی این امکانات، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون زیر قاب پشتی اس 8 وجود دارد که می‌تواند با قدرت زیاد، به تأمین انرژی این محصول بپردازد.

Galaxy S8

سامسونگ کهکشان S8، سامسونگ کهکشان S8 + (به ترتیب به S8 و S8 + به ترتیب) و سامسونگ کهکشان S8 Active هستند، اسمارتفونهای آندرویدی تولید شده توسط سامسونگ الکترونیک به عنوان بخشی از سری سامسونگ کهکشان S است. S8 و S8 + در تاریخ 29 مارس 2017 معرفی شدند و به طور مستقیم سامسونگ کهکشان S7 و S7 Edge را با انتشار نسخه آمریکای شمالی در 21 آوریل 2017 و پخش برنامه های بین المللی در ماه های آوریل و مه موفق ساخته اند. S8 Active در تاریخ 8 اوت 2017 اعلام شد و منحصر به برخی از حامل های سلولی خاص ایالات متحده است.

S8 و S8 + دارای سخت افزار ارتقا یافته و تغییرات عمده طراحی بر روی خط S7، از جمله صفحه نمایش بزرگتر با نسبت ابعاد بلندتر و طرفهای منحنی در هر دو مدل کوچکتر و بزرگتر، تشعشعات عریض و چهره، یک مجموعه جدید از ویژگی های دستیار مجازی شناخته شده به عنوان Bixby (همراه با یک دکمه فیزیکی اختصاصی برای راه اندازی دستیار)، و لوازم جانبی ایستگاه اتصال است که اجازه می دهد تا تلفن ها با یک رابط شخصی دسکتاپ تلفن همراه با پشتیبانی از ورودی صفحه کلید و موس استفاده شود. ویژگی های S8 Active ویژگی های سخت تر طراحی شده برای محافظت در مقابل شوک، خراب شدن، آب و گرد و غبار، با یک قاب فلزی و بافت سخت و سخت و سخت برای بهبود گرفتن. صفحه نمایش Active Sizes همان اندازه مدل S8 استاندارد است، اما لبه های منحنی را به نفع یک قاب فلزی از دست می دهد.

Galaxy S8

S8 و S8 + بیشترین بازخورد مثبت را دریافت کردند. طراحان و عامل شکل آنها ستایش را پذیرفتند، در حالی که منتقدین نیز نرم افزار به روز شده و بهینه سازی دوربین را دوست داشتند. آنها انتقاد را برای برنامه های نرم افزاری کپی شده، ویژگی های کم رنگ Bixby در راه اندازی، برای قرار دادن حسگر اثر انگشت در پشت دوربین کنار و گزینه های بیومتریک ضعیف برای باز کردن قفل گوشی انتقاد کردند. فیلم های منتشر شده پس از انتشار گوشی ها ثابت کرده اند که اسکنر های دستگاه های چهره و عنبیه را می توان با عکس های مناسب از کاربر فریب خورده است.

S8 و S8 + در تقاضای بالا در انتشار قرار داشتند. در طول دوره قبل از سفارش، یک کپی رکورد یک میلیون واحد در کره جنوبی رزرو شد، و تعداد فروش کلی 30 درصد بالاتر از Galaxy S7 بود. با این حال، گزارش های بعدی در ماه می اعلام فروش بیش از پنج میلیون واحد، به طور قابل توجهی کمتر از فروش اول ماه اول نسبت به مدل های قبلی Galaxy S است.

رسانه های خبری پیش از اعلام رسمی خود، در مورد شایعات و اطلاعات مربوط به خودی های صنعت گزارش داده بودند. در ماه دسامبر سال 2016 SamMobile گزارش داد که Galaxy S8 از یک جک هدفون 3.5 میلی متری برخوردار نیست. بعدها گزارش شده است که شایعه نادرست است. در ماه ژانویه 2017، The Guardian در صفحه نمایش های بزرگتر برای هر دو اندازه گوشی، صفحه نمایش “بی نهایت” لبه به لبه و قاب های بسیار محدود و یک اسکنر رادیویی گزارش داد. علاوه بر این، The Guardian اعلام کرد که تلفن های همراه با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی و پشتیبانی از کارت های microSD، از اتصالات USB-C استفاده می کنند و دارای یک دستیار شخصی هوشمند Bixby هستند.به زودی VentureBeat عکس های گوشی ها و جزئیات بیشتر را نشان می دهد، از جمله فقدان ناوبری فیزیکی و دکمه های خانه، که در آن حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شده است. ایوان بللاس در اواسط ماه مارس در مورد گزینه های رنگ برای گوشی ها تگ شده است.

Galaxy S8 و S8 + در تاریخ 29 مارس 2017 به طور رسمی اعلام شد، با پیش سفارشات آغاز شده از 30 مارس و انتشار رسمی ایالات متحده در 21 آوریل 2017. بر اساس لیست بهترین خرده فروشی ها در ماه مارس، سامسونگ دستورالعمل هایی را برای گوشی های قفل شده U.S. ایالات متحده در تاریخ 9 مه 2017 با شروع در دسترس بودن از تاریخ 31 مه باز کرد. دستگاه نیز در سطح بین المللی منتشر شده است. در 21 آوریل 2017، آنها در کره جنوبی،کانادا،و تایوان در دسترس قرار گرفتند. در 28 آوریل، آنها در انگلستان، استرالیا، ایرلندو روسیه در دسترس قرار گرفتند. بعد از آن سنگاپور یک روز بعد در 5 مه آنها در مالزی در دسترس قرار گرفتند. نیوزیلند،هند، فیلیپین، و تایلند. پس از 12 ماه مه برزیلدر تاریخ 25 مه آنها در چین، و هنگ کنگ در دسترس قرار گرفتند. در 8 ژوئن، آنها در ژاپن در دسترس قرار گرفتند.

Galaxy S8

در ماه ژوئیه 2017 تصاویری از Galaxy S8 Active در Reddit منتشر شد و ماه بعد، حامل سلولی ایالات متحده AT & T “به طور تصادفی” خود را با یک سند در یک کمپین تبلیغاتی تایید کرد. به طور رسمی برای پیش سفارش، به طور انحصاری از طریق AT & T، در تاریخ 8 اوت 2017، با خرید در فروشگاه در دسترس 11 اوت، در دسترس قرار گرفت. VentureBeat در اواخر ماه سپتامبر گزارش داد که این دستگاه نیز از طریق T-Mobile در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود و سامسونگ در اوایل ماه نوامبر هر دو قابلیت T-Mobile و Sprint را تأیید کرد.

Galaxy S8

Galaxy S8 و S8 + هر دو صفحه نمایش OLED 1440 پیکسل دارند که دارای نسبت ابعاد 18.5: 9 نسبت به نسبت 16: 9 نسبت به اکثر گوشی های هوشمند است. S8 دارای پانل 5.8 اینچ است، در حالی که S8 + با پانل 6.2 اینچ بزرگتر استفاده می کند. صفحه نمایش در هر دو دستگاه منحنی در امتداد نوارهای جانبی دستگاه، با حداقل قابها که سامسونگ به عنوان نمایش «بی نهایت» به فروش می رساند، و صفحه نمایش خود را لبه های گرد دارد. آنها از DCI-P3 استفاده می کنند، وبمستر DisplayMate را به عنوان بزرگترین محدوده رنگ بومی، بالاترین روشنایی پیک، بالاترین میزان کنتراست در نور محیط، بالاترین رزولوشن صفحه، کمترین بازتابی و بالاترین نسبت کنتراست ارائه می دهد.

S8 دارای یک پردازنده دو هسته ای Exynos octa-core و 4 گیگابایت حافظه رم است. مدل های بازار آمریکای شمالی از Qualcomm Snapdragon 835 استفاده می کنند. هر دو تراشه توسط سامسونگ با پردازش 10 نانومتری تولید می شوند. آنها حاوی 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هستند که از طریق کارت microSD قابل ارتقا هستند. Galaxy S8 یکی از اولین گوشی های هوشمند برای پشتیبانی از بلوتوث 5 است که از قابلیت های جدیدی مانند اتصال دو هدفون بی سیم به دستگاه به صورت همزمان پشتیبانی می کند. همچنین با هارمن AKG earbuds همراه است. هر دو گوشی هوشمند با استفاده از گیرنده های Galileo، ناوبری ماهواره ای را در پیش گرفتند. در ایالات متحده، S8 و S8 + در گزینه های سیاه و سفید، رنگ خاکستری و نقره ای موجود می باشند، در حالی که طلا و آبی در دسترس هستند بین المللی.گزینه ای آبی در ایالات متحده در ماه ژوئیه 2017 در دسترس قرار گرفت.

Galaxy S8

بر خلاف مدل های قبلی Galaxy S، خط S8 از کلید های هدایت فیزیکی استفاده نمی کند، بلکه انتخاب می کند تا به جای استفاده از کلید های روی صفحه نمایش استفاده شود. با این حال، بر خلاف دیگر پیاده سازی ها، دکمه صفحه اصلی هنوز هم می تواند فعال شود، اگر پنهان شده یا صفحه نمایش خاموش است. صفحه نمایش S8 حساسیت فشار را محدود به دکمه صفحه اصلی می کند. برای جلوگیری از آسیب خوردن دکمه صفحه اصلی، موقعیت آن کمی حرکت می کند. در حالی که Verge ادعا می کند که S8 دقیقا همان دوربین عقب 12 مگاپیکسلی را به عنوان S7 با استفاده از نرم افزار بهبود می دهد، یک گزارش از PhoneArena ادعا می کند که تلفن های جدید ماژول های دوربین های سفارشی را حمل می کنند.

دوربین جلویی به سنسور 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ارتقا یافت. S8 ویژگی های اسکنر اثر انگشت و عنبیه؛ خواننده اثر انگشت به سمت عقب دستگاه، در کنار دوربین، به دلیل حذف دکمه فیزیکی خانه منتقل شده است. علاوه بر اسکنر عنبیه، S8 نیز اسکن چهره به عنوان یک گزینه برای باز کردن قفل تلفن است. فن آوری تشخیص چهره قبلا در مدل های قبلی از Galaxy S III استفاده شده است.

S8 و S8 + به ترتیب باتری های غیر قابل جابجایی 3000 و 3500 میلی آمپر مصرف می کنند؛ سامسونگ اظهار داشت که باتری ها را برای نگهداری ظرفیت خود برای مدت زمان بیشتری از مدل های قبلی طراحی کرده است. S8 از استانداردهای شارژ بی سیم Airfuel Inductive (قبلا PMA) و بی سیم پشتیبانی می کند. به گفته سامسونگ گلکسی نوت 7، سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشته است که متعهد به تطابق قوانین کنترل کیفیت و تست ایمنی در تمامی محصولات آینده شرکت است.

Galaxy S8

سامسونگ گلکسی S8 + را با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 6 گیگابایت رم به طور انحصاری در چین و کره جنوبی راهاندازی کرد و پیشنهاد بسته نرم افزاری در کشورهای هم مدل منحصر به فرد و هم ایستگاه docking Samsung DeX را ارائه می دهد. این نوع منحصر به فرد در ژوئن 2017 در هند نیز منتشر شد.

Galaxy S8 Active دارای یک طراحی ناهموار و مواد قابل ملاحظه سخت تر است که “شوک، انشعاب، آب و مقاوم در برابر گرد و غبار” است. این یک قاب فلزی و سپر برای محافظت از شوک ها است، در حالی که پشت با یک “بافت سخت و سخت و سخت برای دستکاری ایمن” نصب شده است. صفحه نمایش آن نیز 5.8 اینچ، اندازه S8 معمولی را اندازه می گیرد و دارای چهار عدد HD Super AMOLED با ابعاد 18.5: 9 است، اما لبه بی نهایت را در مقایسه با مدل های استاندارد از دست می دهد. S8 Active در گزینه های رنگ خاکستری و طلایی قرار می گیرد.

نرم افزار

Galaxy S8 Android 7.0 “Nuga” را با رابط کاربری و مجموعه نرم افزاری اختصاصی Samsung Experience (قبلا TouchWiz) اجرا می کند. این نرم افزار دارای مجموعه ای از وظایف دستیار شناخته شده به نام “Bixby” است که عمدتا برای ارتباط با برنامه های همراه سامسونگ و سایر سرویس های پشتیبانی شده طراحی شده است. این قابلیت اجازه می دهد تا از دستورات صوتی برای انجام کارهای تلفن استفاده کند، می تواند کارت های نمایش داده شده در صفحه صفحه نمایش (جایگزین ادغام Flipboard قبلا برجسته) بر اساس تعاملات کاربر ایجاد کند و جستجو را با استفاده از تشخیص چهره از طریق دوربین انجام دهد.

Bixby از ادغام شخص ثالث از طریق یک SDK پشتیبانی خواهد کرد. S8 پشتیبانی از استفاده از یک ایستگاه اتصال به نام سامسونگ DeX برای دسترسی به یک محیط دسکتاپ مانند کامپیوتر بر روی صفحه نمایش خارجی، با پشتیبانی از ورودی ماوس و صفحه کلید است. در تاریخ 21 آوریل 2017، با تاریخ رسمی رسمی تلفن همراه، گزارش می شود که پخش کننده پیش فرض موسیقی در Galaxy S8، گوگل پلی خواهد بود، ادامه روند که با S7 در سال 2016 آغاز شد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا