دسته‌بندی نشده

ساده ترین روش شستن وسایل نوزاد (کریر، کالسکه و روروک)

سه روش شستشوی بهداشتی و حرفه ای کالسکه و کریر نوزاد

آیا به شستشوی کالسکه و کریر نوزاد خود فکر می‌کنید به این دلیل که واقعاً کثیف و آلوده به نظر می‌رسند؟ استفاده از این لوازم در منزل و خارج از آن، باعث کثیف شدن آن‌ها می‌شود. میکروب‌ها در زوایای صندلی ماشین کودک و روروک او جا خوش می‌کنند و ممکن است باعث بیماری شوند. از طرفی، شستن صندلی ماشین کودک و تمیز کردن لوازم مخصوص به او کار طاقت فرسایی به نظر می‌رسد.

نکته مهم در مورد شستشوی کالسکه و کریر نوزاد

بهتر است در هنگام خرید سیسمونی، کالسکه، کریر و صندلی ماشین را به‌صورت ست و از یک برند تهیه کنید. در این صورت، دستورالعمل‌های مربوط به شستن کالسکه نوزاد فرق چندانی با شستن صندلی ماشین کودک نخواهد داشت چرا که متریال استفاده‌ شده در هریک از این اقلام، یکسان است. مثلاً اگر کالسکه با پارچه‌های پنبه‌ای دوخته شده عین همین پارچه‌ها، در کریر و صندلی ماشین نیز تعبیه شده باشد، این کار شما را راحت‌تر می‌کند.

چرا شستشوی کالسکه و کریر نوزاد اهمیت زیادی دارد؟

از آنجا که نوزادان نسبت به بزرگسالان از سیستم ایمنی بسیار ضعیف‌تری برخوردارند، باید از تمیزی و ضدعفونی بودن لوازم مخصوص کودک اطمینان کامل داشته باشید. شستشوی کالسکه و کریر نوزاد باعث می‌شود که این وسایل تمیز و عاری از میکروب باشند و کودک‌تان را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار ندهند.

البته این نکته فقط به کالسکه و کریر مربوط نمی‌شود بلکه صندلی ماشین، رورک نوزاد و هر وسیله‌ی دیگری مثل ظروف غذا را در بر می‌گیرد. اگر به سلامتی کودک‌تان علاقه‌مند هستید، لوازم مخصوص به او را به‌ صورت منظم تمیز کنید.

 روش شستشوی بهداشتی و حرفه ای کالسکه و کریر نوزاد

زمان مناسب برای تمیز کردن کالسکه نوزاد

اگر این کار را دیر به دیر انجام دهید، کارتان در شستن کالسکه نوزاد یا شستن روروک سخت‌تر خواهد شد. بهتر است پس از هر بار استفاده، لوازم حمل‌و‌نقل نوزادتان را تمیز کنید. یا مثلاً هر شب، چند دقیقه را به نظافت این وسایل و آماده کردن آن‌ها برای روز بعد اختصاص دهید.

البته منظورم این نیست که هر شب آن‌ها را بشوئید و خشک کنید، خیر بلکه فقط مشکلات کوچک را برطرف کنید؛ مثلاً اگر به چرخ‌ها خاک، گل و یا هر نوع آلودگی دیگری چسبیده، آن را پاک کنید. خرده‌های غذا را جاروبرقی بکشید و خلاصه تمام مشکلات کوچک این چنینی را رفع کنید. اگر به انجام این تمیزکاری شبانه متعهد باشید، به شستشوی کالسکه و کریر نوزاد و روروک و صندلی ماشین کودک احتیاج کمتری خواهید داشت.

دستورالعمل جامع شستشوی کالسکه و کریر نوزاد

در این قسمت قصد داریم در مورد فرایند تمیز کردن وسایل حمل‌و‌نقل کودک توضیحاتی را خدمت شما ارائه کنیم. شست‌و‌شو و ضدعفونی این اقلام، شباهت زیادی به یکدیگر دارد بنابراین یادگیری فرایند شستن کالسکه کودک به شما کمک می‌کند که در شستن کریر و شستن صندلی ماشین کودک و شستن روروک نیز موفق شوید.

مواد لازم برای شست‌وشوی کالسکه

زمان مناسب برای تمیز کردن کالسکه نوزاد

فرآیند تمیز کردن قسمت‌های پارچه‌ای کالسکه

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل‌های شرکت سازنده را برای تمیز کردن این کالسکه بخوانید. کالسکه‌های کودک از پارچه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که برخی از آن‌ها نیاز به مراقبت ویژه دارند. ممکن است برخی از این پارچه‌ها دارای مواد ضدآب یا ضدحریق باشند.

احتمالاً می‌توانید بعضی از قسمت‌های پارچه‌ای را جدا نموده و در ماشین لباسشویی بشویید. باقی قسمت‌ها باید در همان حالتی که روی قاب کالکسه سوارند، تمیز شوند.

1. جاروبرقی بکشید

تمام زباله‌ها و خرده‌ریزها را با استفاده ازجاروبرقی تمیز کنید. درزها را با دقت جاروبرقی بکشید و به تمیز کردن محل تلاقی صندلی با قسمت عقب کالسکه توجه ویژه داشته باشید. این قسمت‌ها معمولاً در دید ما نیستند بنابراین می‌توانند به محل تجمع آلودگی تبدیل شوند.

حتماً بخوانید:

بررسی روش صحیح نشستن نوزاد در کالسکه !

بررسی روش صحیح نشستن نوزاد در کالسکه !

بهترین راه برای نشستن نوزاد در کالسکه، استفاده از پشتیبان سر و گردن نوزاد است. در این صورت، سر و گردن نوزاد به درستی پشتیبانی می‌شود و نیازمندی‌های…

2. شستشوی کالسکه و کریر نوزاد با آب و صابون

مقدار کمی صابون را با آب ولرم در یک کاسه مخلوط کنید. نباید کف زیادی تولید کنید چون از بین بردن آن سخت خواهد بود. با کمک دستمال میکروفایبر قسمت‌های پارچه‌ای کالسکه را خوب تمیز کنید. تمام لکه‌ها را بیابید و با استفاده از برس یا مسواک نرم، آن‌ها را از بین ببرید.

دستمال را خوب آبکشی نموده و کف و صابون اضافی را از روی کالسکه پاک کنید. پس از اینکه کالسکه کاملاً تمیز شد با کمک یک دستمال کودک ضدعفونی‌کننده، کالسکه را ضدعفونی کنید. کالسکه را در معرض هوای آزاد قرار داده و اجازه دهید خوب خشک شود. اگر پس از خشک شدن متوجه شدید که به اندازه کافی تمیز نشده است، همین مراحل را مجدداً تکرار کنید.

3. تمیز کردن قاب و چارچوب

برای تمیز کردن این قسمت‌ها به آب گرم و کمی صابون احتیاج دارید. تمام قسمت‌های قاب را پاک کنید و هرگونه آثار کثیفی را از بین ببرید. تمام شکاف‌ها و گوشه‌های قاب کالسکه را دستمال بکشید. اگر دسترسی به برخی از قسمت‌ها سخت است از مسواک کوچکی برای تمیز کردن این نقاط استفاده کنید.

یک دستمال دیگر بردارید، آن را با آب مرطوب کنید و بقایای صابون را پاک کنید. مانند مرحله‌ی قبل، از یک دستمال ضدعفونی‌کننده برای حذف میکروب‌ها استفاده نمایید. قسمت‌های فلزی و پلاستیکی کالسکه بسیار زودتر از قسمت‌های پارچه‌ای خشک می‌شوند. اگر از نور آفتاب استفاده کنید، فرایند خشک شدن کالسکه زودتر انجام خواهد شد.

نکات مهم درباره نگهداری از کریر و کالسکه

نکات مهم درباره نگهداری از کالسکه

کالسکه را در جایی خشک نگهدارید.
اگر چارچوب کالسکه از فلز ساخته شده است، پس از استفاده در هوای بارانی و مرطوب، آن را خوب خشک کنید.
تمیز کردن منظم کالسکه و شستشوی کالسکه و کریر نوزاد یکی از روش‌های مهم نگهداری و مراقبت از آن‌ها است.
چرخ‌ها را به‌صورت منظم روغن‌کاری کنید.

منبع : خشکشویی تر و تمیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا