دسته‌بندی نشده

رکورد 5 قلوزايي در دست اصفهاني ها – تهران ، فارس و مرکزي در صدر چندقلوزايي

مدير کل دفتر اطلاعات آمار با جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اينکه 3.2 درصد کل مواليد مربوط به چند قلوزايي است، گفت: تمامي 5 قلوهاي ثبت شده درکشور مربوط به استان اصفهان است.

چند قلوزایی

علي اکبر محزون افزود: طي 5 ماه امسال 19 هزار و 942 مورد ولادت چندقلو در کشور رخ داده که از اين تعداد استان هاي تهران با 3.9 درصد، فارس با 3.8 درصد و استان مرکزي با 3.7 درصد بيشترين آمار ولادت چندقلوها را به خود اختصاص داده اند.

وي تاکيد کرد: همچنين استانهاي آذربايجان شرقي، بوشهر، سمنان، قم و مازندران نيز با 3.5 درصد در رده هاي بعدي از لحاظ چندقلوزايي در کشور قرار دارند اين در حالي است که سال گذشته استان خوزستان و خراسان رضوي داراي بيشترين آمار چندقلوزايي بوده اند.

چند قلوزایی

وي در مورد آمار دوقلوها نيز گفت: بر اساس آمارهاي به دست آمده 9 هزار و 364 مورد دوقلوزايي در کشور رخ داده که تعداد آنها بيش از 18 هزار کودک مي شود.

مدير کل دفتر اطلاعات آمار با جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به آمار سه قلوزايي و بيشتر در کشور تاکيد کرد: 375 سه قلوزايي، 16 مورد چهارقلوزايي و 5 مورد نيز 5 قلوزايي و بيشتر در کشور انجام شده است که نکته جالب اين است که تمام 5 قلوزايي در استان اصفهان به ثبت رسيده است.

رکورد 5 قلوزايي در دست اصفهاني ها – تهران ، فارس و مرکزي در صدر چندقلوزايي

محزون به موسسه اي که در مورد دوقلوزايي فعاليت مي کند اشاره کرد و گفت: اين موسسه که در انگليس قرار دارد از سال 2005 آمار دوقلوزايي را در دنيا رصد مي کند به طوري که بر اساس آمارهاي اين موسسه 125 ميليون چندقلو در کشور زندگي مي کنند که يک سوم دوقلوزايي، دوقلوهاي همسان بوده اند.

چند قلوزایی

به گفته وي، 22 درصد کل دوقلوها چپ دست هستند اين در حالي است که در غير دوقلوها ميزان چپ دستي کمتر از 10 درصد متولدين است.

وي اظهار داشت: نيجريه بالاترين آمار نرخ چند قلوزايي را در ميان کشورها به خود اختصاص داده است.

مدير کل دفتر اطلاعات آمار با جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: در شهريورماه از 91 هزار و 315 ولادت انجام شده 2 هزار و 877 مورد چندقلوزايي بوده است که اين ميزان 3.2 درصد کل ولادت ها مي شود که باز هم استان اصفهان با يک مورد 5 قلوزايي در کل کشور بالاترين آمار 5 قلوها را به خود اختصاص داده است.

چند قلوزایی

محزون تاکيد کرد: همچنين طي شهريور ماه 2 مورد چهارقلوزايي در تهران، 46 مورد سه قلوزايي و 1363 مورد نيز دوقلوزايي به ثبت رسيده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا