دسته‌بندی نشده

روغن کوهان شتر : فواید دارویی و درمانی روغن کوهان شتر

روغن کوهان شتر و این همه خاصیت!

این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد.در مناطقی که دارای آب و هوای خشک و در مجاورت کویر قرار گرفته است مصرف روغن کوهان شتر بالا است.در مناطقی که دارای آب و هوای خشک و در مجاورت کویر قرار گرفته است مصرف روغن کوهان شتر بالا است.روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد.

درمان قطعی اگزما،پسوریازیس،ترک پاشنه با روغن کوهان شتر

ساختمان اﺻﻠﯽ کوهان شتر از ﺑﺎﻓتهای ﭼﺮﺑﯽ و ﻓﻴﺒﺮی تشکیل ﮔﺮدﻳﺪﻩ است. اﻏﻠﺐ کوهان را ﻣﺨﺰن ﺁب نامیده‌اند ﭼﻮن ﺑﺮ اثر اﮐﺴﻴﺪاسیون ﻳﮏ ﮔﺮم ﭼﺮﺑﯽ 7/1 ﮔﺮم ﺁب تولید می‌شود. ﻣﻘﺪار اﮐﺴﻴﮋن ﻻزم ﺑﺮای اﮐﺴﻴﺪاسیون ﭼﺮﺑﯽ از هوای تنفسی اﺧﺬ ﻣﯽﮔﺮدد.

ﺑﻪ هر ﺟﻬﺖ کوهان ﻣﻨﺒﻊ انرژی شتر را تشکیل می‌دهد ﭼﻮن ﭼﺮﺑﯽ نسبت ﺑﻪ سایر ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﯽ انرژی ﺑﻴﺸﺘﺮی تولید ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. مکانیزمی که در ساختار کوهان شتر قرار دارد بسیار پیچیده می‌باشد و یکی از اسرار دنیای خلقت محسوب می‌شود.

از زمان بسیار گذشته حکیمان و اطبای بسیاری بر روی این ماده ارزشمند تحقیق داشتند و در مصارف گوناگون استفاده می نمودند و امروزه به عنوان ماده اولیه در صنایع داروسازی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با فرآوری این چربی ساخته شده است که با مالش این روغن بر روی محل درد نتایج بسیار خوبی در برطرف شدن درد حاصل می شود.

خواص روغن کوهان شتر:

روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان ،و درمان درد زانو و مفاصل تسکین دردهای آرتروز و شکستگی استخوان رفع بواسیر و خونریزی و شقاق برطرف کننده ترک های شدید دست و پا رفع گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن به کار می رود .

در خصوص استفاده از این محصول، تا به حال هیچ گونه عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است و محدودیتی برای مصرف در دوران بارداری و شیر دهی وجود ندارد.


نحوه مصرف روغن کوهان شتر

  1. موضع مورد نظر را شستشو داده سپس روغن را صبح و شب در محل درد بمالید و ۵ دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب بدن شود.
  2. اگر در محل درد مو باشد آنرا بتراشید.
  3. برای بار اول محل درد را با پارچه زبر مالش دهید تا پوست قرمز شود سپس روغن را بمالید.
  4. دارو را مقداری مصرف کنید که در یک هفته تمام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

این چنانچه با مقداری پودر زنجفیل مخلوط و روزی دو بار ، هر بار پنج دقیقه ، روی مفاصل دردناک ماساژ داده شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود .
این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد.

از آنجایی که شهرستان کاشان آب و هوای خشک داشته و در مجاورت کویر قرار گرفته است این شهربه یکی از مراکز تولید روغن کوهان شتر تبدیل شده است.روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد.

طرز تهیه روغن کوهان شتر

مقداری کوهان شتر را قطعه قطعه نموده وآنرا تمیز شستشوداده وآب آنرا بگرید وسپس داخل شیشه ای مناسب ریخته ودرب آنرا محکم ببندیدوشیشه را داخل ظرف آبی گذاشته وروی حرارت ملایم بگذاریدوخوب حرارت بدهید تا روغن آن گرفته شود . حال قبل از آنکه روغن سفت شود آنرا داخل ظرف مناسبی ریخته ودریخچال نگهداری ودر مواقع لزوم استفاده نمایید .


گوشت شتر

مواد معدنی موجود در گوشت شتر

گوشت شتر پتاسیم کم ولی سدیم زیادی نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد. پروتئین موجود در گوشت شتر اسید آمینه ضروری مانند لوسین, ایزولوسین, تریپتوفان, والین و هیستیدین ندارد. همچنین آهن و روی در گوشت شتر به نسبت سایر حیوانات کمتر است و بیشترین میزان کلسیم نیز در ران شتر است.

گوشت شتر مواد هورمونی و آنتی بیوتیک ندارد به همین دلیل در مقایسه با سایر گوشت ها بویژه گوشت مرغ سالم تر است.ویتامین B موجود در گوشت شتر به تقویت قوای جنسی کمک کرده و باعث افزایش میل جنسی می شود. همچنین این ویتامین به خواص گوشت شتر, خاصیت درمانی برای رفع درد مفاصل را نیز داده است.

نکاتی درباره گوشت شتر

گوشت شتر حاوی چربی فراوانی است که گاهی این چربی رنگی متمایل به قرمز دارد. 80 درصد از چربی شتر در کوهان است. گاهی میزان این چربی با توجه به حجم کوهان ممکن است زیاد باشد.

همچنین بخوانید:

حساسیت به گوشت شتر

۱۰ مورد از خاصیت های بی نظیر شیر شتر برای سلامتی

خواص معجزه آسا گوشت شتر

به طور مثال در شترهایی که دو کوهان دارند گاهی وزن چربی به 100 کیلوگرم می رسد. گفتنی است به دلیل اینکه کوهان شتر دارای چربی خالص است بنابراین مصرف این گوشت برای افرادی که چربی خون بالا دارند ممنوع است.

همانطور که در ابتدا گفته شد بهترین و خوشمزه ترین گوشت شتر, گوشت حیوان یک تا سه سال است که نرم, زود هضم و طعم بهتری نیز دارد. در هنگام خرید گوشت شتر به نرمی و قوام آن توجه داشته باشید و دقت کنید که گوشت چسبنده و لزج نباشد. از نشانه های گوشت فاسد بوی نامطبوع مانند بوی ترشیدگی و کپک زدگی است.

همچنین اگر گوشت شتر چروکیده یا خشک بود نشانه فساد است. با بالا رفتن سن حیوان از میزان نرمی گوشت کم شده و طعم آن نیز تغییر می کند و دیر هضم می شود. همچنین در گوشت شترهای پیر پیوندهای بین الیاف بافتهای همبند زیاد بوده و در نتیجه دیر پخته می شود. به این دلیل که کمتر تحت تاثیر حرارت قرار می گیرد

شرایط نگهداری گوشت شتر نیز مانند گوشت سایر حیوانات است و باید در فریزر نگه داری شود. همچنین از نگه داری این گوشت بیشتر از یک ماه خودداری کنید.

در بسیاری از مناطق از کوهان در انواع غذاها استفاده می شود.بخش زیادی از خواص گوشت شتر در کوهان آن وجود دارد. کوهان شتر طعم خوبی دارد و هم به صورت آب پز و هم خام مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل انرژی زیادی که دارد به عنوان یک منبع غذایی مناسب به کار می رود.

گفتنی است علاوه بر گوشت و کوهان سایر اعضای شتر مانند قلوه, زبان, جگر, مغز و دل نیز دارای ارزش تغذیه ایی برابر با سایر دام ها است.برای از بین بردن سفتی گوشت شتر پیر می توانید در موقع طبخ به آن نمک, روغن زیتون و شوید اضافه کرده و در آب بجوشانید. این مواد به نرم شدن گوشت شتر کمک می کند.

در طب سنتی پیشنهاد شده است که برای کم کردن گرمای گوشت شتر خصوصا برای افرادی که بعد از خوردن آن دچار مشکل می شوند از فلفل و زیره سبز نیز در هنگام طبخ استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا