دسته‌بندی نشده

روش های مختلف پخت ماهی سرخو

طرز تهیه ماهی سرخو با چند روش پخت عالی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ماهی را دوست دارید اما از بوی آن فراری هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ماهی سرخو را امتحان کنید. این ماهی بوی کمی دارد و به‌راحتی با ترفندهایی می‌توانید بوی آن را از بین ببرید. از سوی دیگر این ماهی تیغ کمی دارد و برای سرو در میهمانی و اضافه‌کردن این غذای دریایی خوشمزه در برنامه‌ی غذایی کودکان گزینه‌ی مناسبی است.

دلایل متعددی را می‌توانیم نام ببریم تا مطمئن شوید بهتر است مصرف ماهی سرخو را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و از فایده‌های کم‌نظیر آن بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین فایده‌های مصرف این ماهی خوشمزه، می‌توان به کاهش بیماری‌های قلبی، کاهش احتمال بروز سرطان، تثبیت قند خون، تعادل قند خون و بهبود عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره کرد.

سرخو ماهی مخصوص سواحل جنوب است که مقدار زیادی امگا ۳، کلسیم، ویتامین‌های گروه بی (مخصوصاً B12) و فسفر دارد. این ماهی سلنیوم و اسیدآمینه تریپتوفان دارد که باعث می‌شود آن را ضدسرطان معرفی کنند. چون چربی کم و پروتئین زیاد دارد و وعده‌ای مناسب برای ورزشکاران و افرادی است که از رژیم غذایی تبعیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

طبخ ماهی سرخو

روشهای پخت ماهی سرخو

ماهی سرخو را می توان به روش های مختلفی پخت. برخی از روش های رایج پخت ماهی سرخو عبارتند از:

سرخ کردن: ماهی سرخو را می توان به سادگی در روغن سرخ کرد. برای این کار، ماهی را ابتدا با مقداری نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس در آرد یا پودر سوخاری بغلتانید. ماهی آردی شده را در روغن داغ شده سرخ کنید تا هر دو طرف آن طلایی رنگ شود.

کباب کردن: ماهی سرخو را می توان به سیخ کشید و روی منقل کباب کرد. برای این کار، ماهی را ابتدا با مقداری نمک، فلفل و ادویه های دلخواه مزه دار کنید و سپس روی منقل کباب کنید.

حتماً بخوانید:

آب پز کردن: ماهی سرخو را می توان در آب جوش پخت. برای این کار، ماهی را ابتدا با مقداری نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس در آب جوش بیندازید. ماهی را به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید تا پخته شود.

خورش ماهی سرخو: ماهی سرخو را می توان در خورش نیز پخت. خورش ماهی سرخو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است.

روشهای پخت ماهی سرخو

خواص ماهی سرخو

ماهی سرخو منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ماهی حاوی مقادیر بالایی از پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12 و سلنیوم است.

پروتئین موجود در ماهی سرخو برای رشد و ترمیم بافت های بدن ضروری است. ویتامین D برای جذب کلسیم و تقویت استخوان ها و دندان ها ضروری است. ویتامین B12 برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی ضروری است. سلنیوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

ماهی سرخو همچنین حاوی مقادیری از اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب، مغز و چشم ها مفید هستند.

ماهی سرخو یک غذای سالم و مغذی است که می توان آن را به روش های مختلفی پخت و میل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا