دسته‌بندی نشده

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت اول)

ترفندهای زیادی که چیزی جز حقه و کلک نیست برای آب کردن چربی های دور شکم وجود دارد. در حالیکه هیچ ‘ گلوله جادویی’ که بتواند چربی های شکم را به طور خاص هدف قرار دهد وجود خارجی ندارد.

مجله دلگرم طی چهار سری مقاله به خوانندگان خود خواهد گفت که چه چیزی باعث افزایش سایز دور کمر می شود و چگونه می توان به صورت کاملا اصولی چربی های اضافی دور شکم را از بین برد.

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت اول)

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت اول)

1. سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید.

• صبحانه بخورید. شاید با خودتان بگویید من قصد کم کردن وزنم را دارم و خوردن صبحانه برایم خوب نیست، اما مطالعات نشان می دهند که خوردن صبحانه تا 1 ساعت بعد از بیدارشدن سطح انسولین خون را ثابت نگه می دارد و باعث کاهش کلسترول ال دی ال می شود.

• سعی کنید هر روز صبحانه را در یک بازه زمانی مشخص بخورید. اگر روزهای تعطیل دیرتر از معمول بیدار می شوید به محض اینکه بیدار شدید صبحانه تان را بخورید.

• برای صبحانه غذاهای پروتئین دار و یا میزان فیبر بالا مصرف کنید.( تخم مرغ، کره بادام زمینی، میوه و سبزیجات تازه)_ در مقایسه با شکرهای تصفیه شده و مصنوعی این غذاها مدت زمان بیشتری برای هضم احتیاج دارند و در نتیجه تمام مدت صبح احساس سیری می کنید. از خوردن غلات شیرین، کلوچه، پنکیک، شیرینی و چیزهایی از این دست به عنوان صبحانه اکیدا خودداری کنید.اگر ناچارید که شکر تصفیه شده مصرف کنید، با استفاده از پروتئین و یا فیبر آن ا خنثی کنید.چطور چربی های دور شکم را آب کنیم؟

2. فشار روحی و استرس را از خودتان دور کنید.

تحقیقات نشان می دهند که ترشح کورتیزول ( هورمونی که بدن در مواجه با استرس ترشح می کند) با افزایش چربی دور شکم کاملا در ارتباط است. در اینجا چند روش برای مقابله با استرس به شما پیشنهاد می دهیم:

خواب کافی داشته باشید. اکثر افراد بزرگسال برای داشتن عملکرد بهتر، حداقل 7 ساعت در شبانه روز احتیاج به خواب دارند.

• زمانی را برای آرمیدن و تمدد اعصاب تخصیص دهید. حتی اگر همان 15 دقیقه ای که برای ناهار وقت دارید به آرام گرفتن اختصاص دهید خوب است، زمانی که بتوانید چشمانتان را ببندید، نفسی عمیق بکشید و همه مشکلاتتان را فراموش کنید.

• تمامی محرک هایی که در شما ایجاد تنش می کنند را از محیط خوابتان دور کنید. اگر برایتان امکان دارد کارها و مسائل روزمره را به اتاق خوابتان راه ندهید.اتاق خواب فقط و فقط مخصوص آرامیدن و استراحت کردن است. مکانی که به محض اینکه پا درآن گذاشتید تمام نگرانی هایتان را فراموش کنید و فقط به فکر آرامشتان باشید.

3. روزی 10000 قدم بردارید.
در مطالعه ای مشخص شد وقتی مردان تعداد قدمهایشان را از 10000 به کمتر از 1500 کاهش دادند ( بدون تغییر رژیم غذایی)، چربی دور شکمشان بعد از دو هفته حدود 7% افزایش یافت.

یک مسافت سنج و یا گام شمار تهیه کنید و سعی کنید تعداد قدم هایتان را هر روز افزایش دهید.

آسانسور را فراموش کنید و از پله استفاده کنید، رانندگی را کنار بگذارید و پیاده روی کنید.

اگر شغلتان ایجاب می کند که به طور مداوم نشسته باشید، هر 30 دقیقه یکبار برخیزید و 30 قدم بردارید.اگر هم امکانش نیست از تردمیل استفاده کنید.

4. مصرف غلات تصفیه شده را کنار بگذارید و فقط غلات کامل مصرف کنید.

در مطالعه ای علمی، افرادی که غلات کامل استفاده می کردند( علاوه بر 5 وعده میوه و سبزیجات، 3 وعده لبنیات کم چرب، دو وعده گوشت کم چربی، ماهی و مرغ) چربی دور شمکشان خیلی کمتر از افرادی بود که از غلات تصفیه شده استفاده می کردند.

• غلات ، چربی ها را آب می کند. غلات کامل یکی از رژیم های غذایی غنی می باشد که به منظور تسریع ذوب چربی ها، واکنش گلوکز و انسولین را در بدن تغییر می دهد، چرا که برای بدن سوزاندن چربی های داخل شکم خیلی آسان تر از سوزاندن چربی های زیر پوست (چربی که به چشم می آید و می توان آن را با دست گرفت) می باشد.

• از خوردن غلات سفید اجتناب کنید. برای مثال، نانی که از گندم سرخ درست شده مصرف کنید و از نان سفید با آرد فرآوری شده استفاده نکنید. همچنین برنج قهوه ای بهتر از برنج سفید است.

چطور چربی های دور شکم را آب کنیم؟
5. تا می توانید آب بخورید.

نوشیدن آب به طور مداوم در طول روز صرفنظر از رژیم غذایی، سوخت وساز بدن را افزایش می دهد.نوشیدن زیاد آب همچنین به بدن کمک می کند تا سموم بدن دفع شوند و به سلامت عمومی بدن کمک می کند.

برای مشاهده قسمت دوم این مقاله لینک زیر را مشاهده کنید.

http://delgarm.com/health/regimen/15010-how-to-lose-belly-fat-2

برگردان توسط مجله دلگرم

منبع:wikihow.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا