دسته‌بندی نشده

روش نگهداری و پرورش گل لافسونیا یا گل کوفه

روش تکثیر گل لافسونیا

گل های لافسونیا در رنگ های مختلف از جمله سفید، بنفش، صورتی، نارنجی و قرمز دیده می شوند و به صورت خوشه ای در انتهای ساقه ها قرار می گیرند. گل لافسونیا از اواخر بهار تا اوایل پاییز گل می دهد.

لافسونیا را می توان به دو روش قلمه زدن و بذر تکثیر کرد.

قلمه زدن ساده ترین روش تکثیر لافسونیا است. برای این کار، در بهار یا تابستان، ساقه ای به طول 10-15 سانتی متر از گیاه مادر جدا کنید و آن را در گلدانی کوچک حاوی خاکی سبک و مرطوب بکارید. گلدان را در مکانی روشن و با دمای 20-25 درجه سانتیگراد قرار دهید و آبیاری را به طور منظم انجام دهید. قلمه ها معمولاً طی 2-3 هفته ریشه می زنند.

بذر را می توان در بهار یا پاییز در گلدانی کوچک حاوی خاکی سبک و مرطوب کاشت. گلدان را در مکانی روشن و با دمای 20-25 درجه سانتیگراد قرار دهید و آبیاری را به طور منظم انجام دهید. بذرها معمولاً طی 2-3 هفته جوانه می زنند.

روش تکثیر گل لافسونیا

نگهداری و پرورش گل لافسونیا

لافسونیا گیاهی نسبتاً مقاوم است و نگهداری از آن چندان دشوار نیست. این گیاه به نور زیاد، آبیاری منظم و خاکی سبک و زهکشی مناسب نیاز دارد.

نور: لافسونیا به نور زیاد نیاز دارد. در صورت کمبود نور، گلدهی گیاه کاهش می یابد.

آبیاری: لافسونیا در فصل رشد به آبیاری منظم نیاز دارد. در تابستان، خاک گلدان را باید هر دو روز یک بار آبیاری کنید. در زمستان، آبیاری را کم کنید و اجازه دهید سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود.

خاک: لافسونیا به خاکی سبک و زهکشی مناسب نیاز دارد. خاک گلدان را می توانید با مخلوط کردن خاک باغچه، پرلیت و شن تهیه کنید.

کوددهی: لافسونیا را می توان در فصل رشد (از بهار تا پاییز) هر ماه یک بار با کود مایع مخصوص گیاهان زینتی تغذیه کنید.

نگهداری و پرورش گل لافسونیا

هرس: لافسونیا را می توان در اواخر زمستان یا اوایل بهار برای تحریک رشد و گلدهی هرس کرد. شاخه های خشک و آسیب دیده را حذف کنید و شاخه های باقی مانده را به اندازه 1/3 کوتاه کنید.

لافسونیا گیاهی مقاوم است که نسبت به بیماری ها و آفات مقاوم است. با این حال، در صورت آبیاری بیش از حد، ممکن است دچار بیماری قارچی شود. در صورت مشاهده علائم بیماری، گیاه را از سایر گیاهان جدا کنید و برگ های آلوده را حذف کنید.

لافسونیا گیاهی زیبا و زینتی است که می تواند به عنوان گیاه آپارتمانی یا گیاه فضای باز پرورش داده شود. این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارد و می تواند برای افراد مبتدی نیز مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا