دسته‌بندی نشده

روش خشک کردن عناب در منزل (خرمای قرمز چینی)

آیا میدانید چطور عناب را خشک کنیم؟

چطور عناب را خشک کنیم و بفروشیم تا به درآمد خیلی خوبی از این راه برسیم. عناب را میتوانید جایگزین بسیار خوش طعمی برای آب نبات دانست. نام دیگر آن خرمای قرمز چینی میباشد. کشت آن به بیش از 4000 سال در آسیا میرسد. کاربردهای دیگر آن در دسرها و یا چاشنی ها میباشد.

مرحله اول : چطور عناب را خشک کنیم

یکی از کارهایی که در مرحله اول میتوانید انجام دهید این است که پس از شستشو، میوه ها را داخل ظرفی پر از آب جوش بجوشانید، زمان بسیار کمی را به این کار اختصاص دهید حدود ا الی 2 دقیقه. سپس میوه ها را به ظرف آب سرد یا یخ انتقال دهید.

این کار سبب میشود که پوسته آنها شکافته شده و میوه ها زودتر خشک شود. میوه های درشت دانه را میتوانید اسلایس کنید یا برش بزنید اما این میوه ها که کوچک هستند و امکان برش آنها نیست، این روش میتواند به کاهش زمان خشک کردن کمک کند.

عناب تازه را چگونه خشک کنیم

برای طولانی تر شدن عمر عناب خشک چه کار میتوانیم انجام دهیم؟

عناب ها را میتوانید در آب لیمو بغلتانید در این صورت پس از خشک کردن طول عمر بالاتری خواهند داشت و آبلیمو در این مورد به عنوان نوعی نگهدارنده مورد استفاده قرار میگیرد.

مرحله دوم : چیدن این میوه ها روی سینی های خشک کن عناب

این عناب ها میبایست به طور یکنواخت روی سینی ها چیده شوند. هرچقدر میوه ها با هم کمتر تماس داشته باشند، احتمال بالا رفتن کیفیت محصول آن بیشتر خواهد شد. حرارت دستگاه های خشک کن بصورت آرام و یکنواخت و غیر مستقیم سبب خشک شدن آنها میشود. در این صورت نیازی به چرخاندن سینی ها نیست. بین 6 تا 10 ساعت با توجه به اندازه، رطوبت و درجه حرارت تعیین شده میتواند کاملا خشک شود یا بافتشان منعطف شود.

زمانی که این عناب ها خشک شدند، باید شرایط عرضه آنها را نیز فراهم کنید. بدانید و آگاه باشید که بخش مهمی از کسب و کار شما را نحوه عرضه تولیدات تشکیل میدهند. یعنی چی؟ یعنی باید محصولات خود را زیبا و شکیل بسته بندی کنید تا به زبانی خودمانی تر به چشم بیایند.

مرحله سوم

مرحله آخر تولید، بسته بندی عناب خشک است که تا اینجا فهمیدیم چطور عناب را خشک کنیم و از آن به عنوان یکی از خوش طعم ترین خشکبار با خواص دارویی بسیار استفاده کنیم. حالا به شکل عرضه آن میپردازیم.

عناب تازه را چگونه خشک کنیم

انواع دستگاه بسته بندی عناب خشک

دستگاه های توزین دار : تک توزین (برای کیسه پر کن ها )

دستگاه های دو توزین ، چهار توزین ، شش توزین و هشت توزین

از عناب خشک برای چه محصولاتی میتوانیم استفاده کنیم؟

خواص چای عناب خشک
آنتی اکسیدان بالقوه

این چای با مقادیر خوبی از ویتامین C و برخی فلاونوئیدهای دیگر، قدرت آنتی اکسیدانی زیادی را در هر فنجان دارد که می تواند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در سراسر بدن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

درمان احتمالی یبوست

این چای دارای اثرات محرک بر روی سیستم گوارشی است و می تواند علائم تحریک کننده یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و سایر مشکلات رایج معده را تسکین دهد.

احتمال کاهش اضطراب

هزاران سال است که از این چای به طور سنتی برای تسکین بدن و ذهن استفاده می شود و تحقیقات مدرن نشان میدهدکه می تواند به کاهش سطح هورمون استرس و کاهش اضطراب و نوسانات خلقی کمک کند.

خشک کردن عناب و خواص آن

امکان کاهش مشکلات قلبی عروقی

این چای دارای سطوح بالایی از آهن است که برای گردش خون بسیار عالی است، زیرا برای هر گلبول قرمز خون لازم است. این به معنای اکسیژن رسانی بیشتر به بخش هایی از بدن است که به آن نیاز دارند، در حالی که پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می کند.

روش تهیه مربای عناب خشک و تازه

یکی از بهترین وعده های غذایی ما در صبح و عصر اتفاق می افتد. انواع مربا نیز از بهترین مواد غذایی و خوراکی هستند که در این وعده ها مورد استفاده قرار میگیرند. این مرباها باید از جهت خاصیت سطح بالایی داشته باشند.
در این میان مربای عناب خشک و تازه از بهترین آنها هستند. مصرف مربای عناب مثل چای عناب برای کاهش افسردگی و درمان استرس خیلی مناسب است. این مربا بعلاوه طعمی خوش، خواص بسیار زیادی نیز دارد.

اگر 500گرم عناب خشک را با 1000 گرم شکر در 4 پیمانه شکر مخلوط شود. مواد اولیه مربا را تشکیل میدهد. هل و آبلیمو از طعم دهنده های عالی این مربا هستند.

هسته های عناب خشک را چطور حذف کنیم؟

چنانچه میوه هایی که توسط دستگاه خشک کن عناب ، خشک شدند را درون ظرف آب قرار دهید تا کمی نرم شود میتوانید هسته های آنها را خارج کنید.

ابتدا مخلوط شکر و آب را روی شعله متوسط بگذارید و هم بزنید. در مرحله بعد عناب و هل اضافه میشود. در زمان جوشش آب درب ظرف یا قابلمه یا سرخ کن را بصورت نیمه باز قرار میدهیم. حرارت شعله را کم میکنیم.

عناب خواهد پخت و تا زمان قوام آن صبر میکنیم. در مرحله آخر، آبلیموی تازه را اضافه میکنیم. مربا باید 24 ساعت درون ظرف باقی بماند. این مقدار برای هشت نفر مناسب است شما نسبت به خط تولید خود این مقادیر را کم و زیاد میکنید.

نحوه خشک کردن عناب

از خواص عناب خشک میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

ملین و ایجاد نرمی در سینه
آرام بخش اعصاب
خواب آور
برطرف کننده آسم و تنگی نفس
منبع عالی از ویتامین ها مانند C،
مرجعی عالی از پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی ، آهن، فسفر، کلسیم، نیاسین و فلور
کاهنده چربی خون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا