دسته‌بندی نشده

روش تهیه کرم کارامل خانگی خوش طعم

روش تهیه کرم کارامل را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه کرم کارامل

روش تهیه کرم کارامل

کرم کارامل از آن دسته دسرهایی است که اغلب افراد، حداقل یک بار آن را چشیده‌اند و از این رو طرفداران زیادی دارد. در بیشتر موارد این دسر لذیذ را آماده یا نیمه آماده خریداری کرده‌ایم، حال تصور کنید این دسر به صورت خانگی چقدر می‌تواند لذیذ‌تر باشد.

مواد لازم


۱ پیمانه شکر
۲ پیمانه شیر
۲ پیمانه خامه
۸ عدد تخم مرغ
نمک یک قاشق چای خوری
پودر وانیل یک قاشق چای خوری
آب جوش به مقدار لازم

روش تهیه کرم کارامل


طرز تهیه:

فر را تا ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

نصف پیمانه شکر را داخل ظرف فر کم عمقی بریزید و در طبقه بالایی فر به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. لبه قالب را با دستگیره بگیرید و در حالیکه شکر در حال ذوب شدن و تغییر رنگ به زرد است، آن را به طرفین حرکت دهید. وقتی که شکر کاملاً ذوب شد و تبدیل به مایعی طلایی مایل به قهوه ای شد،کارامل حاضر است. کارامل را از فر بیرون بیاورید و آن را کنار بگذارید.


شیر و خامه را در یک ماهی تابه بریزید و ماهی تابه را روی شعله ملایم قرار دهید. به آرامی هم بزنید و صبر کنید تا حباب های کوچکی در اطراف ماهی تابه ظاهر شوند، ماهی تابه را از روی حرارت بردارید.


تخم مرغها را در کاسه بزرگ بشکنید باقیمانده شکر، نمک و وانیل را اضافه نمایید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط شیر داغ را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه نمایید و با یک همزن به سرعت هم بزنید.

روش تهیه کرم کارامل


قالب های کم عمق مورد نظر خود را کمی چرب نمایید ( اگر می خواهید از یک قالب استفاده نمایید یک قالب کم عمق و پهن استفاده نمایید) کارامل را داخل ظرف فر بریزید تا به اندازه یک سانتیمتر بالا بیاید. مخلوط کرم را داخل قالب روی کارامل بریزید و تا به اندازه ۵ سانتی متر بالا بیاید. قالب را در یک ظرف آب جوش قرار دهید و ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه در فر حرارت دهید.


با یک کارد تیز در وسط کرم فرو کنید باید چیزی به کارد نچسبد و مایع کرم سفت شده باشد و گرنه چند دقیقه دیگر در فر بگذارید. قالب کرم کارمل را از ظرف آب جوش بیرون بیارید و در دمای یخچال سرد نمایید.


برای خارج کردن کرم کارامل از قالب یک چاقو بردارید و کارامل را از دور دیواره قالب ببرید. بشقاب سرو را بصورت واژگون روی قالب بگذارید. قالب و بشقاب را برعکس نمایید طوری که بشقاب در زیر قرار بگیرد قالب را تکان دهید تا کرم باید به آرامی روی بشقاب بیفتد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا