دسته‌بندی نشده

روش تهیه معجون آووکادو با چهار مغز

طرز تهیه اسموتی آووکادو با طعم هیجان‌انگیز

وقتی حرف از معجون به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، معجون‌های شیرین و سنگین و پرکالری است، اما باید برایتان جالب باشد که بدانید که در بین تمام این معجون‌ها، معجون کم‌کالری و رژیمی هم پیدا می‌شود! معجون آووکادو، دقیقاً یکی از همین معجون‌های سالم است که اگر رژیم دارید، می‌توانید نهایت لذت را از آن ببرید.

در این مقاله قصد داریم که در کنار هم طرز تهیه معجون آووکادو را مرور کنیم. طرز تهیه این معجون بسیار ساده است و خیلی هم سریع آماده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانید برای شروع یک صبح پرنشاط، بی‌نظیر باشد، اما قبل از آنکه به سر اصل مطلب برویم، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله طرز تهیه اسموتی ضد استرس و آرامش بخش را هم حتماً مطالعه کنید!

روش تهیه معجون آووکادو

اگر یک معجون آووکادو ساده و شسته‌رفته بخواهید، کارتان بسیار ساده خواهد بود؛ زیرا که مواد اولیه معجون آووکادو بسیار اندک است. شما می‌توانید با تهیه آن‌ها از قبل، خیلی سریع و در هر زمانی که خواستید این معجون را تهیه کنید.

روش تهیه معجون آووکادو

از جمله مواد لازم برای معجون آووکادو، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آووکادو سالم و رسیده: ۱ عدد درشت
شیر (ساده، نارگیل یا بادام): ۱ پیمانه
بستنی وانیلی: ۱ پیمانه
شکر یا هر شیرین‌کننده دیگر: ۲ قاشق غذاخوری
وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
موز یا میوه دیگر (اختیاری): ۱ عدد
چهارمغز (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری از هرکدام
کره بادام‌زمینی (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری
خامه (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری
یخ: به میزان لازم

مراحل تهیه معجون آووکادو در منزل

روش تهیه :

همان‌طور که مشاهده کردید، مواد اولیه اصلی برای تهیه معجون آووکادو، تنها سه قلم است. باقی مواد را می‌توانید بسته سلیقه خود و برای پربارتر کردن معجون استفاده کنید. یادتان باشد که اگر می‌خواهید از مواد اولیه اختیاری استفاده کنید، معجون شما بسیار سنگین و پرکالری خواهد شد. به جای آن می‌توانید بستنی وانیلی را حذف کنید و به‌جای موز از کرفس استفاده کنید. در این صورت یک معجون تماماً رژیمی خواهید داشت.

مراحل تهیه معجون آووکادو در منزل

در نهایت این موضوع را هم فراموش نکنید که مواد اولیه در طرز تهیه معجون آووکادو، برای ۲ نفر کفایت می‌کند. اگر می‌خواهید معجون بیشتری داشته باشید، می‌توانید موارد ذکر شده را به نسبت مساوی افزایش دهید.

برای روزهایی که می‌خواهید صبح‌ها را با یک خوردنی مقوی آغاز کنید، معجون آووکادو می‌تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. حتی برای پذیرایی از میهمان نیز این معجون بسیار ایده‎ال است. این معجون خیلی سریع آماده می‌شود و شاید بزرگ‌ترین امتیازش همین موضوع است.

با زنجبیل هم می‌توان معجونی خوشمزه و رژیمی تهیه کرد. پیشنهاد می‌کنیم که سری هم به مقاله طرز تهیه شیر زنجبیل بزنید، اما در طرز تهیه معجون آووکادو باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

قبل از هر چیز، بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. سپس به سراغ آووکادو بروید. آووکادو را در دست بگیرید، طوری که قسمت باریک آن در بالا قرار بگیرد. سپس به کمک چاقو، آن را از کناره و به‌صورت عمودی برش بزنید و نصفش کنید.

حال چاقو را روی هسته بکوبید و با یک حرکت چرخشی، آن را خارج کنید. گوشت آووکادو را به کمک قاشق از پوستش جدا کنید و در نهایت داخل مخلوط‌کن بریزید.

حال شیر و بستنی را نیز اضافه کنید. مخلوط‌کن را به مدت چند دقیقه روشن کنید تا هر سه به‌خوبی با هم مخلوط شوند و به خورد هم بروند. اگر معجون آووکادو ساده می‌خواهید، اکنون کار شما تمام است و معجون حاضر است. اما اگر می‌خواهید معجونی مجلسی داشته باشید، باقی دستور را مطالعه کنید.

برای معجون آووکادو مجلسی، شما می‌توانید به‌جای استفاده از شیر ساده، از شیر نارگیل یا شیر بادام استفاده کنید. به‌علاوه اگر حس کردید که معجون شما به‌اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید مقداری شکر، عسل یا هر شیرین‌کننده دیگر اضافه کنید. اضافه‌کردن انواع میوه مثل سیب و موز و چهار مغز (گردو، بادام، فندق و پسته) نیز معجون شما را مجلسی و خوشمزه‌تر می‎کند.

هر میوه‌ای را که می‌خواهید اضافه کنید، ابتدا پوست گرفته و خرد کنید، سپس داخل مخلوط‌کن بریزید. چهارمغز را نیز ابتدا مقداری بکوبید و خرد کنید، سپس اضافه کنید. وانیل، کره بادام‌زمینی و یا خامه را نیز به محتویات قبلی بیفزایید. مجدداً مخلوط‌کن را روشن کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

معجون آووکادو ساده و خوشمزه

در نهایت، اگر به نظرتان آمد که معجون به‌اندازه کافی خنک نشده، می‌توانید مقداری یخ را نیز خرد کنید و داخل مخلوط‌کن بریزید. اکنون طرز تهیه معجون آووکادو به پایان رسیده و معجون شما آماده است. آن را در لیوان‌های بزرگ سرو کنید و رویش را نیز با خامه و تکه‌های آووکادو یا کرفس، تزیین کنید. به‌‎طور کلی طرز تهیه معجون آووکادو بسیار ساده است و تهیه آن کمتر از ۱۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

حتماً بخوانید:

معجزه آواکادو در سالاد‌ها

معجزه آواکادو در سالاد‌ها

سبزیجات، منبع غنی آنتی اکسیدانت هستند و تا حدود بسیار زیادی نیاز بدن به ویتامین و املاح معدنی را تامین می‌کنند. علاوه بر کاهو، خیار و گوجه که پای…

کلام آخر :

معجون که همیشه نباید حسابی شیرین و پرکالری باشد! بعضی اوقات می‌توان با انتخاب مواد اولیه مناسب، یک معجون رژیمی ساده داشت و حتی به کمک آن لاغر شد. معجون آووکادو یکی از همین معجون‌ها است که ما امروز در این مقاله، آن را به شما آموزش دادیم. اگر شما هم مثل ما عاشق طرز تهیه این معجون شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که همین الان برخیزید و آستین بالا بزنید و آن را در کمترین زمان تهیه کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا